lamellenupgrade en die shit... dacht 2-3k.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenzou je een A6 (type C6) 2.0 TDI 140pk 120.000 km ruilen voor zo'n A4 cab 2005 2.5 TDI multitronic (geen AWD verkrijgbaar?)
Maar ik zou 'm toch niet inruilen voor een A6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenlamellenupgrade en die shit... dacht 2-3k.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenZo'n A4 cab is echt een leuke auto ben er zwaar van verschoten,dat dingt rijdt beter dan een Q7.
Maar ik zou 'm toch niet inruilen voor een A6.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIk heb zelfs al ooit eens 5000 € gehoord.
Comment
-
Voordeel van de multitronic is dat dat systeem hypersimpel in elkaar zit, en weinig bewegende onderdelen telt. Op zich ook zeer foolproof.
Het nadeel is dat als er 1 sensor kapot is, je niet 1 sensor kan laten vervangen, omdat alle sensoren in de versnellingsbak geïntegreerd zitten in één elektronicablok. M.a.w. als sensor G194 (Sensor voor de hydraulische druk (aandrukkracht) kapot is, moet de volledige regeleenheid J217 vervangen worden.
Werkuren = 15 minuten
Stukprijs = $$$$$
Nog een nadeel: ALS er mechanisch iets aan scheelt, is heel de boel naar de kloten. Meestal gaat het over overdreven slijtage van de koppelingsplaat op ingaande as, of over ijzervijlsel in de bak (= naar de zak, want de drukstukken in de ketting mogen t.o.v. de schijfunits 0,0 slip hebben (beide gehard staal)).
Dus op zich is het een magnifiek prachtig hyperfantastisch en in theorie hyperbetrouwbaar systeem.
Echter, ALS je er kosten aan hebt, zijn die bijna altijd hoog.
't Lijkt een beetje op een Selespeed precies.
Comment
-
idd de lamellenkoppeling is hetgeen dat bijna altijd de oorzaak is. upgrade naar een 7-lamellenkoppeling is dan vaak een oplossing, maar niet zonder nieuwe aanzuigbuis + filter. Stuurdoos op zich vaak ook best upgraden/vervangen. Prijs daarvan viel ergens nog mee dacht ik.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mannix II Bekijk BerichtenAudi Coupe quattro 2,6l V6
Graag een topic openen in de sectie "mijn auto" !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenNiet standaard ... maar wel knap
Comment
Comment