Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ziet er nog altijd bijzonder fris uit, vind ik. Heeft niets aan klasse moeten inboeten...
Ik kijk enorm uit naar de D4, maar eerlijk gezegd heb ik ook een klein beetje schrik want ik vond de D3 altijd al naar perfectie neigen qua looks.
2.5TDI hé, was niet echt een goede motor toen. Had last van inslijtende nokkenassen, onze is een 1.9 TDI, dat ding levert nog steeds zijn volle vermogen.
Eigenlijk geen échte problemen gehad tot nu toe, dit is het lijstje met kosten:
2 nieuwe koplampen (spiegels waren mat geworden)
2* ruitbedieningspaneel bestuurder
Koppeling en bijhorende shit op 313k km.
Ventilator airco (visco was kapot)
ruitenhefmechanisme links achter
2* slot koffer (1 inbraak, 1 gewoon kapot)
1 schokdemper
1 cardanhoes (is dit eigenlijk een kost? eerder gewoon slijtageonderdeel)
verbindingsstuk pook-versnellingsbak (kogelgewricht dat uitgesleten was)
Katalysator leeggemaakt + buis in gelast (verstopt -> geen macht meer)
1 LMM
Gisterennacht naar Gent over en weer geweest om een stapke te zetten, dik 200km gereden, auto rijdt nog steeds perfect. We hadden als doel 400k gezet, ondertussen al bijgesteld tot 500k km.
Enige probleem dat aan het opkomen is, is de versnellingsbak. Het schakelen loopt een pak stroever dan vroeger, ie geraakt nogal moeilijk in versnelling vind ik. Je voelt dat je precies de tandwielen in elkaar moet duwen.
Nu ja, een versnellingsbak kost het einde van de wereld niet hé.
Respect voor jouw bak !
En tot nu toe maar één schokdemper sterk seg, ik dacht dat de schokdempers zwakke punt was bij de A6'jes.
Comment