Ik vind het juist een prachtige kleur is eens iets anders dan altijd dat grijs of zwart en ik zou het eerder omschrijven dan koperkleurig inplaats van appelsienoranje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Deze morgend gaan "testrijden" met een A5 cabrio 1.8T en meegereden met een A3 cabrio 1.2T (thanks to Mr. Polo)
ik moet zeggen dat ik serieus ben verschoten van de A5, wegligging comfort zitpositie waren allemaal perfect. alleen vondk die nekverwarming niet echt super. qua motor was het een manuele 1.8T van 160pk. ook al was dit nog maar het instapmodel, de audi ging er goed vandoor, alleen was er enorm veel last van een "trekkend" stuur. ik vraag me dan af als het bij de 160pk al "zo erg" is (zelfs in 3de bij 90km voelde ik het nog), wat zou het dan wel niet zijn met het 211pk model. de verkoper zei dat het ook aan de brede velgen kon liggen. (Y design 19"). heb dan maar even een offerte laten opmaken uit intresse en ik kwam uit op ong 47.000€ met de gewenste opties. da viel eigelijk best nog wel mee in de zin van da ik het veel meer had verwacht.
De audi A3 cabrio bood verrassend genoeg veel ruimte en een ruime koffer alleen was de opening veel te klein. het viercilindertje klonk nie slecht en draaide amper 2100toeren bij 125km/h. deze had een 105pk sterke 1.2T aan boord en ging verrassend vlot vooruit. tot 120 ging het zelfs heel vlot daar boven werd het wa minder.Last edited by kefkie; 04/05/2010, 00:04.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk heb de 1.8 in mijn A3 en heb niet echt last van dat trekkend stuur. Dit met 18" onder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk BerichtenIemand tekeningen of plannen waarop je kan zie hoe je een achterbumper van een Audi A6 moet demonteren? Is van het vorige model (2003, maar één van de laatste net voor het nieuw) model.
Comment
-
Ondertussen al gebeurd
Gingen een trekhaak monteren maar hadden de verkeerde meegekregen
Moet een stuk van het interieur uit achteraan, das moeilijker te doen zonder schade.
Nuja, we hebben dus gewoon alles teruggestoken.. en zullen een andere keer opnieuw moeten beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIs er iemand die my het verschim kan uitleggen tussen de multitronic, tiptronic, stronic en rtronic?
S-Tronic is met dubbele koppeling, dacht ik.
Multitronic is zo'n bak die altijd op 't zelfde toerental blijft hangen (8 versnellingen)
Tiptronic is met schakelpeddels, maar dat kan je dan ook weer op de S-Tronic krijgen, het verschil tussen die twee ken ik eigenlijk niet.
R-Tronic is me helemaal vreemd, al dacht ik dat die enkel in de R8 beschikbaar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenMultitronic = CVT
Tiptronic = 'klassieke' automaat
R-Tronic = gerobotiseerde bak (~ Lamborghini E-Gear)
S-Tronic = gerobotiseerde bak met dubbele koppeling (vroegere DSG)
Als ik me niet vergis!Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenGoeie vraag!
S-Tronic is met dubbele koppeling, dacht ik.
Multitronic is zo'n bak die altijd op 't zelfde toerental blijft hangen (8 versnellingen)
Tiptronic is met schakelpeddels, maar dat kan je dan ook weer op de S-Tronic krijgen, het verschil tussen die twee ken ik eigenlijk niet.
R-Tronic is me helemaal vreemd, al dacht ik dat die enkel in de R8 beschikbaar is.
en in de RS modellen is het dan ook de S tronic?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenen in de RS modellen is het dan ook de S tronic?
S4 = manueel of S-Tronic
S5 = manueel of Tiptronic
RS5 = S-Tronic
S6 = Tiptronic
RS6 = Tiptronic
TT-S = manueel of S-Tronic
TT-RS = manueel
R8 = manueel of R-Tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenJa, de TT RS is de enige die al een 'DSG' heeft, en daar heet hij ook S-Tronic.
Dus: gerobotiseerde bak met dubbele koppeling -> DSG in gewone modellen en S-Tronic in S/RS modellen.
Gewone gerobotiseerde bak ( enkel in de R8 ) -> R-Tronic.
Mijn lijstje heeft als bron trouwens de Belgische en Duitse CC.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenS5 ondertussen ook al met S-Tronic dacht ik (toch de V6), en TT RS vanaf heden met S-Tronic.
Ze lopen achter met hun CC's dan, mag eens bijgewerkt worden.
Bedankt voor de info, ik vroeg mij dat ook af, al die verschillende bakken...
Edith zegt dat je gelijk hebt over de S5 V6; die kan inderdaad manueel of als S-Tronic besteld worden. Tiptronic is dus enkel voor de Coupé.
Comment
Comment