Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind het juist een prachtige kleur is eens iets anders dan altijd dat grijs of zwart en ik zou het eerder omschrijven dan koperkleurig inplaats van appelsienoranje
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

    Comment


    • edit.
      Last edited by Ambi; 30/04/2010, 19:14.
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

      Comment


      • Deze morgend gaan "testrijden" met een A5 cabrio 1.8T en meegereden met een A3 cabrio 1.2T (thanks to Mr. Polo)
        ik moet zeggen dat ik serieus ben verschoten van de A5, wegligging comfort zitpositie waren allemaal perfect. alleen vondk die nekverwarming niet echt super. qua motor was het een manuele 1.8T van 160pk. ook al was dit nog maar het instapmodel, de audi ging er goed vandoor, alleen was er enorm veel last van een "trekkend" stuur. ik vraag me dan af als het bij de 160pk al "zo erg" is (zelfs in 3de bij 90km voelde ik het nog), wat zou het dan wel niet zijn met het 211pk model. de verkoper zei dat het ook aan de brede velgen kon liggen. (Y design 19"). heb dan maar even een offerte laten opmaken uit intresse en ik kwam uit op ong 47.000€ met de gewenste opties. da viel eigelijk best nog wel mee in de zin van da ik het veel meer had verwacht.

        De audi A3 cabrio bood verrassend genoeg veel ruimte en een ruime koffer alleen was de opening veel te klein. het viercilindertje klonk nie slecht en draaide amper 2100toeren bij 125km/h. deze had een 105pk sterke 1.2T aan boord en ging verrassend vlot vooruit. tot 120 ging het zelfs heel vlot daar boven werd het wa minder.
        Last edited by kefkie; 04/05/2010, 00:04.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Ik heb de 1.8 in mijn A3 en heb niet echt last van dat trekkend stuur. Dit met 18" onder.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik heb de 1.8 in mijn A3 en heb niet echt last van dat trekkend stuur. Dit met 18" onder.
            In de uwe ligt hij wel dwars, waarschijnlijk speelt dat ook mee

            Comment


            • Een Audi 80 was voorzien voor taxi's en de politie.


              Comment



              • Comment


                • Iemand tekeningen of plannen waarop je kan zie hoe je een achterbumper van een Audi A6 moet demonteren? Is van het vorige model (2003, maar één van de laatste net voor het nieuw) model.

                  Comment




                  • De nieuwe Audi 2.0 TDI 136 van de Tante. Gaat wel vlotjes vooruit

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                      Iemand tekeningen of plannen waarop je kan zie hoe je een achterbumper van een Audi A6 moet demonteren? Is van het vorige model (2003, maar één van de laatste net voor het nieuw) model.
                      Lichtblokken demonteren, vijsjes onderaan de bumper en in de wielkast losdraaien en dat zou normaal gezien moeten lukken?

                      Comment


                      • Ondertussen al gebeurd

                        Gingen een trekhaak monteren maar hadden de verkeerde meegekregen
                        Moet een stuk van het interieur uit achteraan, das moeilijker te doen zonder schade.

                        Nuja, we hebben dus gewoon alles teruggestoken.. en zullen een andere keer opnieuw moeten beginnen.

                        Comment


                        • Is er iemand die my het verschim kan uitleggen tussen de multitronic, tiptronic, stronic en rtronic?
                          Die s tronic zat is in de S5 waar ik mee over francorchamps heb gereden dus de s tronic zit dan in de Smodellen?
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Multitronic = CVT
                            Tiptronic = 'klassieke' automaat
                            R-Tronic = gerobotiseerde bak (~ Lamborghini E-Gear)
                            S-Tronic = gerobotiseerde bak met dubbele koppeling (vroegere DSG)

                            Als ik me niet vergis!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Is er iemand die my het verschim kan uitleggen tussen de multitronic, tiptronic, stronic en rtronic?
                              Goeie vraag!

                              S-Tronic is met dubbele koppeling, dacht ik.
                              Multitronic is zo'n bak die altijd op 't zelfde toerental blijft hangen (8 versnellingen)
                              Tiptronic is met schakelpeddels, maar dat kan je dan ook weer op de S-Tronic krijgen, het verschil tussen die twee ken ik eigenlijk niet.

                              R-Tronic is me helemaal vreemd, al dacht ik dat die enkel in de R8 beschikbaar is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                Multitronic = CVT
                                Tiptronic = 'klassieke' automaat
                                R-Tronic = gerobotiseerde bak (~ Lamborghini E-Gear)
                                S-Tronic = gerobotiseerde bak met dubbele koppeling (vroegere DSG)

                                Als ik me niet vergis!
                                Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                                Goeie vraag!

                                S-Tronic is met dubbele koppeling, dacht ik.
                                Multitronic is zo'n bak die altijd op 't zelfde toerental blijft hangen (8 versnellingen)
                                Tiptronic is met schakelpeddels, maar dat kan je dan ook weer op de S-Tronic krijgen, het verschil tussen die twee ken ik eigenlijk niet.

                                R-Tronic is me helemaal vreemd, al dacht ik dat die enkel in de R8 beschikbaar is.
                                Merci voor de uitleg

                                en in de RS modellen is het dan ook de S tronic?
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Ja, de TT RS is de enige die al een 'DSG' heeft, en daar heet hij ook S-Tronic.
                                  Dus: gerobotiseerde bak met dubbele koppeling -> DSG in gewone modellen en S-Tronic in S/RS modellen.
                                  Gewone gerobotiseerde bak ( enkel in de R8 ) -> R-Tronic.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    en in de RS modellen is het dan ook de S tronic?
                                    S3 = manueel of S-Tronic
                                    S4 = manueel of S-Tronic
                                    S5 = manueel of Tiptronic
                                    RS5 = S-Tronic
                                    S6 = Tiptronic
                                    RS6 = Tiptronic
                                    TT-S = manueel of S-Tronic
                                    TT-RS = manueel
                                    R8 = manueel of R-Tronic

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Ja, de TT RS is de enige die al een 'DSG' heeft, en daar heet hij ook S-Tronic.
                                      Dus: gerobotiseerde bak met dubbele koppeling -> DSG in gewone modellen en S-Tronic in S/RS modellen.
                                      Gewone gerobotiseerde bak ( enkel in de R8 ) -> R-Tronic.
                                      Volgens Duitse CC is TT-RS enkel manueel beschikbaar ?

                                      Mijn lijstje heeft als bron trouwens de Belgische en Duitse CC.

                                      Comment


                                      • S5 ondertussen ook al met S-Tronic dacht ik (toch de V6), en TT RS vanaf heden met S-Tronic.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          S5 ondertussen ook al met S-Tronic dacht ik (toch de V6), en TT RS vanaf heden met S-Tronic.
                                          TT-RS sowieso manueel zou wel vet geweest zijn.

                                          Ze lopen achter met hun CC's dan, mag eens bijgewerkt worden.
                                          Bedankt voor de info, ik vroeg mij dat ook af, al die verschillende bakken...

                                          Edith zegt dat je gelijk hebt over de S5 V6; die kan inderdaad manueel of als S-Tronic besteld worden. Tiptronic is dus enkel voor de Coupé.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X