ZALIGE SPOT
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Damn, die ziet er goed uit!1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n Bekijk BerichtenBij de mijne gaat het allesins niet automatisch. Da was nog ergens een optie die je moet aanvinken. Vrij ambetant maar ja.Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk BerichtenAls de elektrisch inklapbare spiegels erin zitten (spiegelpakket 1 dacht ik) kan je dit selecteren in het MMI, onder CAR en dan settings, bij het vergrendelen kan je het aanvinken.
In de optielijst is er nergens iets te vinden van automatisch wegklapbare spiegels. Maar ze doen het wel, manueel met de knop. In de mmi niets te vinden voor automatisch in te klappen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk BerichtenEn Alex is..?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenD3>>>>>>D4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenTrue, alleen vind ik die velgen niet echt onder een A8 passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk BerichtenDat vroeg ik me eerst ook af, maar aangezien de trailer een dubbelasser is heeft die een afzonderlijke inschrijving, keuring en verzekering nodig.
Hetzelfde zie je ook met trucks met Poolse platen en aanhangers met Belgische Q-platen.
weeral wa bijgeleerd
Comment
-
Wat weten de audi lovers en kenners over het volgende?:
Ik heb een A4 B7 AVANT 2.0TDI PD van 2005 op het oog. Ik maak mij een beetje zorgen over de 2.0tdi motorproblemen zoals vermeld op deze site.. Ik dacht altijd dat er problemen waren in de jaren 2003 en 2004, deze is een 2005.
"Dual Mass Flywheel failure increasingly common, even on Multitronics, usually replaced no question under warranty, but obviously Audi goodwill has to get thinner as the cars get older.
Early 2.0TDIs have a chain drive to the oil pump and the chain drive can eventually snap. Later cars have a gear train positive drive to the oil pump. Modifying early cars to positive oil pump drive can cost as much as £1,600.
A problem of later 2.0TDI PD 140s and 170s is failure of the oil pump. The oil pump is driven from a balancre shaft via a short hexagonal shaft. The peaks of this hexagonal shaft locate in six corresponding but minute grooves machined within the otherwise circular-bored oil pump drive shaft. Thus, the oil pump drive relies entirely on an interference fit of little more than 0.010" along the peaks of the hexagonal shaft. After about 50,000 miles, the shaft can round off, resulting in a totally destroyed engine and turbo, plus a bill of up to £9,000. If the danger is known and the oil pump is removed by the garage in good time, a new replacement pump will cost over £500, plus the labour etc to remove and refit it. However, it is also possible to save the old pump and modify the drive at a fraction of the cost of a new one. Many local machine shop already have numbers of these pumps in for such rectification, the drive shaft of each having been on the point of rounding off.
In Avants, wear occurs in the rear suspension bushing leading to uneven tyre wear by around 3 years old.
Increasingly common for the strainer between the sump oil and the oil bump to become blocked with coagulated oil, leading to oil starvation, lack of oil pressure and the need for a new engine."
Comment
Comment