Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Met de A6 2.7 TDI van m'n vader rij ik bvb niet graag, hakerige versnellingsbak, emotieloze motor die gewoon stopt met trekken in hogere toeren, geen geluid laat horen, stuurgevoel staat me niet aan en te veel onderstuur naar m'n zin, hoewel best wel strak weggedrag.

    Tegenwoordig is het vooral BMW, Mercedes, Volvo en Saab, sorry Spillies
    Ge hebt er de beste Audi's uitgekozen om een oordeel te vellen. Vind Mercedes ook maar bagger, want ik heb al eens met een A-klasse gereden.

    Wat de A6 betreft, ik kan je daarin een beetje volgen. Ook qua stuurgevoel niet echt mijn meug, maar dan nog, je moet eens de Car And Driver van deze maand lezen. Een vergelijkende test tussen de BMW5, Infinity blabla en de Audi A6. Als je het nog niet gelezen hebt, mag je proberen te raden wie de test won... welke van de 3 het fijnste stuurde, shocker!

    Anyways, ben het niet met je eens. Heb moeite om een opvolger voor m'n A5 te vinden en die ga ik klaarduidelijk niet bij Mercedes, Volvo of Saab vinden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Ge hebt er de beste Audi's uitgekozen om een oordeel te vellen. Vind Mercedes ook maar bagger, want ik heb al eens met een A-klasse gereden.

      Wat de A6 betreft, ik kan je daarin een beetje volgen. Ook qua stuurgevoel niet echt mijn meug, maar dan nog, je moet eens de Car And Driver van deze maand lezen. Een vergelijkende test tussen de BMW5, Infinity blabla en de Audi A6. Als je het nog niet gelezen hebt, mag je proberen te raden wie de test won... welke van de 3 het fijnste stuurde, shocker!

      Anyways, ben het niet met je eens. Heb moeite om een opvolger voor m'n A5 te vinden en die ga ik klaarduidelijk niet bij Mercedes, Volvo of Saab vinden.
      Veel "gewone" Audi's blijven er niet meer over hé, ik vergelijk ook maar met modellen van andere merken. Dat van die test kan goed zijn, maar over het algemeen lees/merk ik toch andere dingen, ik vond een BMW E60 een pak beter sturen dan de A6, wat moet dat dan met de F10 zijn! Maar goed, dat is allemaal persoonlijk natuurlijk
      N/o, maar ik meen me te herinneren dat je bij de A5 ook iets miste tov de 159? Vergelijk het daarmee, ik vind Audi's goede auto's, maar mijn voorkeuren liggen anders en qua heb ik liever iets minder perfect, maar dat me wel meer betrekt, hoe goed ze ook zijn. Ik weet ook wel dat een Saab of Volvo niet zo verfijnd is als een Audi, maar dat maakt ze misschien net iets leuker op de een of andere manier, moeilijk uit te leggen. Perfectie = vaak saai
      Last edited by stradge; 21/07/2010, 04:14.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

        Anyways, ben het niet met je eens. Heb moeite om een opvolger voor m'n A5 te vinden en die ga ik klaarduidelijk niet bij Mercedes, Volvo of Saab vinden.
        BMW


        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          N/o, maar ik meen me te herinneren dat je bij de A5 ook iets miste tov de 159? Vergelijk het daarmee, ik vind Audi's goede auto's, maar mijn voorkeuren liggen anders en qua heb ik liever iets minder perfect, maar dat me wel meer betrekt, hoe goed ze ook zijn. Ik weet ook wel dat een Saab of Volvo niet zo verfijnd is als een Audi, maar dat maakt ze misschien net iets leuker op de een of andere manier, moeilijk uit te leggen. Perfectie = vaak saai
          Dat klopt. Als ik effe achter het stuur van een 159 zit, komt dat gevoel terug (idem met heel wat BMW's). Het is echter sinds m'n laatste trip naar Italië met de 159, dat ik mijn mening wat genuanceerd heb... Op de autobahn, is de besturing van een 159 ronduit vervelend, te direct en nerveus. Er komen dan kwaliteiten in de Audi naar boven waarmee plots duidelijk wordt waarom ze voor die setup kozen. De besturing is iets waar ik heb mee leren leven, ik snap nu waarom het zo is, dus ipv te zeuren over een klein minpuntje, besef ik dat aan het nadeel ook een voordeel hangt. Ze is minder direct, maar dan wel weer scherper, preciezer. Gevoelloos is het zeker niet, ga maar eens na hoeveel mensen klagen dat hun A4,A5 soms trillingen doorgeeft van de banden bij 110-120 km/u. Op de kleine baantjes moet je 'em gewoon leren smijten. Heb ik dat nu liever anders? Op de kleinere baantjes wel. Idealiter is dat een setting die je kan aanpassen (tegenwoordig optioneel).

          Ik begrijp wat je wil zeggen hoor, maar help me es een andere auto te kiezen.

          Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          BMW

          Die mocht ik echt niet in het rijtje opnemen hè.
          Maar voorlopig nog geen BMW waarvan ik het gevoel heb dat ik em echt wil hebben. (e46 M3 mogen ze nog altijd verkopen wat mij betreft)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            e46 M3 mogen ze nog altijd verkopen wat mij betreft
            Zelf de niet-M3 E46 mogen ze nog altijd verkopen !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten



              Die mocht ik echt niet in het rijtje opnemen hè.
              Maar voorlopig nog geen BMW waarvan ik het gevoel heb dat ik em echt wil hebben. (e46 M3 mogen ze nog altijd verkopen wat mij betreft)
              De nieuwe 635d is misschien een mooie opvolger voor een a5, wel nog ff wachten dan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                De nieuwe 635d is misschien een mooie opvolger voor een a5, wel nog ff wachten dan
                Ferm machien, op het eerste zicht. Maar in elk geval is een 6 flink duurder dan een A5. Voor mij te duur, zou veel eerder de 3 kopen. Denk dat ik het concept diesel zal moeten verlaten, om niet telkens bij dezelfde 2 auto's uit te komen. Soit, ik weet het zelf ook nog niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Dat klopt. Als ik effe achter het stuur van een 159 zit, komt dat gevoel terug (idem met heel wat BMW's). Het is echter sinds m'n laatste trip naar Italië met de 159, dat ik mijn mening wat genuanceerd heb... Op de autobahn, is de besturing van een 159 ronduit vervelend, te direct en nerveus. Er komen dan kwaliteiten in de Audi naar boven waarmee plots duidelijk wordt waarom ze voor die setup kozen. De besturing is iets waar ik heb mee leren leven, ik snap nu waarom het zo is, dus ipv te zeuren over een klein minpuntje, besef ik dat aan het nadeel ook een voordeel hangt. Ze is minder direct, maar dan wel weer scherper, preciezer. Gevoelloos is het zeker niet, ga maar eens na hoeveel mensen klagen dat hun A4,A5 soms trillingen doorgeeft van de banden bij 110-120 km/u. Op de kleine baantjes moet je 'em gewoon leren smijten. Heb ik dat nu liever anders? Op de kleinere baantjes wel. Idealiter is dat een setting die je kan aanpassen (tegenwoordig optioneel).

                  Ik begrijp wat je wil zeggen hoor, maar help me es een andere auto te kiezen.
                  Natuurlijk, elke auto/merk heeft zo z'n voordelen, die in bepaalde omstandigheden ook als nadelen gezien kunnen worden. Audi's zijn goede auto's, maar bij de huidige generatie mis ik iets en ik heb het gevoel dat ze vooral aantrekkelijk zijn voor "niet-autoliefhebbers" tegenwoordig. Ze doen mij persoonlijk niet veel meer itt vroeger, misschien ben ik wel veranderd ofzo
                  Maar van een S4 Avant B8 kan ik nog wel dromen, terwijl een RS5 me niets doet bvb, raar

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Maar van een S4 Avant B8 kan ik nog wel dromen, terwijl een RS5 me niets doet bvb, raar
                    Idem! De ene is sowieso heel wat toegankelijker.
                    Eigenlijk, om dezelfde redenen vind ik de M3 ook niet meer dat wat het ooit geweest is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Idem! De ene is sowieso heel wat toegankelijker.
                      Eigenlijk, om dezelfde redenen vind ik de M3 ook niet meer dat wat het ooit geweest is.
                      Inderdaad, bij een E92 mis ik ook iets, hij heeft wat van z'n magie verloren, de E90 daarentegen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Inderdaad, bij een E92 mis ik ook iets, hij heeft wat van z'n magie verloren, de E90 daarentegen
                        Dus de E90 vind je dan weer wel

                        Daar ben je mij kwijt.

                        Comment


                        • Als sedan ziet hij er een pak meer gedrongen en minder johnny uit vind ik, de coupé lijkt me wat auto5 achtig soms + ik hou van snelle sedans

                          Comment


                          • Hoe kom je er op.

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                            Comment




                            • Last edited by ; 23/07/2010, 21:31.

                              Comment


                              • Klopt het dat Audi hun auto's deels galvaniseert, waardoor deze niet zo snel zouden roesten? Geldt dit ook al voor de A4 B6? Welke delen zijn zo behandeld? Ik heb gisteren tijdens het wassen gemerkt dat het stuk na de linkerachterdeur en voor de linkerwielkast aan het "opblotten" is, waarschijnlijk onderhuidse roest dus

                                Comment


                                • Ik heb zelf al wat info gevonden over het roesten:



                                  Ook ben ik al heel wat topics met problemen mbt roesten tegengekomen. De eerste en dadelijk ook de laatste wat mij betreft!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Ik heb zelf al wat info gevonden over het roesten:



                                    Ook ben ik al heel wat topics met problemen mbt roesten tegengekomen. De eerste en dadelijk ook de laatste wat mij betreft!
                                    Als je een auto koopt van enkele jaren oud met al een 'ruime' kilometerstand dan kunnen er altijd allerhande problemen ontstaan. Ik denk bv moest je een bmw gekocht hebben die even oud was met dezelfde kilometerstand er mss ook problemen zouden ontstaan Ik bedoel daar niks slechts mee maar ik vind wel dat je nogal kritisch bent.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                      Als je een auto koopt van enkele jaren oud met al een 'ruime' kilometerstand dan kunnen er altijd allerhande problemen ontstaan. Ik denk bv moest je een bmw gekocht hebben die even oud was met dezelfde kilometerstand er mss ook problemen zouden ontstaan Ik bedoel daar niks slechts mee maar ik vind wel dat je nogal kritisch bent.
                                      149 000 km mag volgens mij nochtans geen probleem zijn voor een Audi? Dat er problemen kunnen ontstaan, dat weet ik. Dat ik die bijhorende kosten moet betalen als ik een auto zonder garantie koop, dat weet ik ook.

                                      Feit blijft dat ik op dat jaar tijd een kleine € 2000 heb uitgegeven aan deze auto, onderhoudskosten, of banden of wat dan ook niet meegerekend, puur extra kosten. Nu blijkt dat deze auto, slechts 5,5 jaar oud, aan het roesten is.

                                      De kans is groot dat ik een maandagauto heb. Ik zal niet beweren dat iedere Audi slecht is. Ik baseer me gewoon op mijn ervaringen en ik denk dat ik hiervanuitgaande toch wel mag stellen dat ik mij geen Audi meer koop, tenzij ik nu niets meer aan de hand krijg en er 500k km mee haal.

                                      Met mijn Peugeot heb ik 2 jaar gereden zonder echte kosten, en daar was ik over het algemeen meer tevreden van dan dat ik op het moment ben van de Audi op 1 jaar tijd.

                                      Comment


                                      • Audi's zijn toch al jaren compleet gegalvaniseerd?

                                        Als het nu begint te roesten denk ik eerder dat ie daar ooit een toekske gekregen heeft en het niet voor 110% goed hersteld is. Dat zijn dan plaatsen waar ze wel gaan roesten.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment

                                        Working...
                                        X