Ook niet in het handschoenkastje?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenOok niet in het handschoenkastje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenneen want daar ging ik eerst kijken omdat het bij de A8 daar zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
waarschijnlijk midden dif. afgezet
bewijs:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenNet dit gevonden... misschien is dit ook toepasselijk op jouw A6
bij de mercedes is da ookzo
zal volgende keer op onderhoud eens juist vragen
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenSuperknappe kar, is een 2.0TFSI zeker?
Deze ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenin de A8 staat een mogelijkheid om met de sleutel de passagiersairbag uit te schakelen.
Maar in de A6 ben ik dan niet tegengekomen. Is er daar een andere oplossing om dit te doen?
Het is van origine een duitse versie. Misschien relevant?
If it's like other 2006+ U.S. models, the passenger seat has a detector that will know when someone is sitting in it and enable the passenger air bag.
Wanneer je een kinderzitje op de passagierszetel wil plaatsen MOET de airbag uitgeschakeld worden via het airbag-sleutelcontact, daar is geen andere manier voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenOmdat dat geen quattro heeft.Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtentis een reclame stunt voor bmw, denk je nu echt da ze gaan laten zien dat audi beter is als hun systeem
waarschijnlijk midden dif. afgezet
bewijs:
http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4
Niks fake. Dat is gewoon de manier waarop het quattro systeem van die Q5 werkt. De quattro hier werkt middels een Torsen differentieel. Dat differentieel werkt met het volgende principe: als er slip is aan bv de voorkant van de auto dan wordt het weinige koppel dat de wielen daar nog hebben (want zelfs bij slip gaat je auto normaal gezien nog vooruit) vermenigvuldigd met X (X hangt van de constructie van het diff af) en naar de achterste as gestuurd. Werkt vrij goed zolang je nog weerstand hebt op je voorwielen (weerstand --> koppel). Als je wielen echter nul komma nul weerstand ondervinden bij het draaien (bv op een dikke laag ijs, of zoals hier op die ijzeren rolletjes) dan kan doet je torsen diff nog steeds hetzelfde, namelijk het koppel van het wiel vermenigvuldigen en naar de andere as sturen. Helaas is het koppel dan NUL, en nul maal gelijk wat = juist ja, nul.
(had dat al eens gepost in een ander topic waar die video stond, maar weet niet meer waar )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNiks fake. Dat is gewoon de manier waarop het quattro systeem van die Q5 werkt. De quattro hier werkt middels een Torsen differentieel. Dat differentieel werkt met het volgende principe: als er slip is aan bv de voorkant van de auto dan wordt het weinige koppel dat de wielen daar nog hebben (want zelfs bij slip gaat je auto normaal gezien nog vooruit) vermenigvuldigd met X (X hangt van de constructie van het diff af) en naar de achterste as gestuurd. Werkt vrij goed zolang je nog weerstand hebt op je voorwielen (weerstand --> koppel). Als je wielen echter nul komma nul weerstand ondervinden bij het draaien (bv op een dikke laag ijs, of zoals hier op die ijzeren rolletjes) dan kan doet je torsen diff nog steeds hetzelfde, namelijk het koppel van het wiel vermenigvuldigen en naar de andere as sturen. Helaas is het koppel dan NUL, en nul maal gelijk wat = juist ja, nul.
(had dat al eens gepost in een ander topic waar die video stond, maar weet niet meer waar )
wel dom, waarom veranderen als het oude systeem los een skipiste op kost
(of ben ik weer verkeerd? )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtenok bedankt voor de uitleg, weer wat bijgeleerd
wel dom, waarom veranderen als het oude systeem los een skipiste op kost
(of ben ik weer verkeerd? )
Comment
-
-
audi A5 2.7 multitronic!!
even deze ook even hier plaatsen!!
grtz, ronny,[ATTACH][ATTACH]IMG_0136.jpg
IMG_0139.jpg
IMG_0137.jpg[/ATTACH][/ATTACH]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenSoms vind ik die velgen er heel knap onder staan, en dan een andere keer weer helemaal niet
Comment
-
Op de baan tussen Putte en Heist (200m voor rondpunt Esso) stond gisteren een zwarte A8 D2 langs de kant na brand in het motorcompartiment. Mijn persoonlijke favoriet en had gehoopt dat deze beauty er nog zou staan vandaag. En jawel, om 05.30u deze morgen toch even achter het stuur gekropen
Ooit...
Comment
-
Wie kan er helpen.
Vanmorgen ging de rechtse xenon niet aan van de A8.
Na de lampen uit te doen en terug aan startte hij wel terug op en bleef branden.
Sindsdien nog 2 keer gestart en niet meer voorgehad.
Auto heeft vandaag net 200.000 km dus ik ga er vanuit dat de xenons wel versleten zullen zijn.
Welk type van xenon lamp heeft hij?
D1S
D2S
D2R
Ik hoop op een D2S. Bosch heeft daar namelijk lampen van 6000K voor.
En die schijnen stukken beter dan de standaard 4500K.
In de golf heb ik aftermarket 6000K zitten en die geven meer licht als de A8.
Dus wie kent er het type?
Is het nog steeds zo dat de koplamp eruit kan gehaald worden door losmaken van de 4 torx vijzen?
Alvast bedankt voor de hulp
Comment
Comment