Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aangezien ik er aan denk de 1.8 van de A5 te chippen, herprogrammeren, kortom te zorgen dat deze meer pk's heeft, vroeg ik me af of dit wel gezond is voor de automatische bak?
Ik denk dat voornamelijk aan het hogere koppel dat een nefaste invloed zou kunnen hebben op de transmissie (MY 2012)
Heeft hier iemand ervaring mee?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Aangezien ik er aan denk de 1.8 van de A5 te chippen, herprogrammeren, kortom te zorgen dat deze meer pk's heeft, vroeg ik me af of dit wel gezond is voor de automatische bak?
Ik denk dat voornamelijk aan het hogere koppel dat een nefaste invloed zou kunnen hebben op de transmissie (MY 2012)
Heeft hier iemand ervaring mee?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Motorlampje van onze A6 avant 3.0tdi quattro 2007 brandt. " maanden geleden was dit ook al en gaf de code van storing wervelkleppen. De technieker heeft die gecontroleerd maar er was niks mis mee. Nu brandt het weer soms. Zou dit de dpf kunnen zijn die vol zit en moet regeneren?
Morgen gaat hij terug binnen. Ze zeiden dat als het weer de kleppen zijn dat dit een grap is van 2000 euro aan onderdelen alleen al. Zijn er hier nog leden die een 3 liter hebben en zoiets voorgehad hebben?
edit: na serieus wat googlen blijkt dat de 2,7 en 3.0 tdi´s tussen 2005 en 2008 allemaal hiermee te maken krijgen met de wervelkleppen.
Indien je een beetje duits kan is dit een heel interessant topic
Ich bin neu hier und sage HALLO an ALLE.
Hoffe es kann mir jemand helfen. Ich habe einen Audi A6 4F 3.0 TDI. Seit längerer Zeit kommt die Fehlermeldung Abga…
Wij vervangen ook erg regelmatig die wervelkleppen (Cayenne Diesel). Meestal enkel bank 1, vreemd genoeg.
Zijn de kogelgewrichtjes die uitslijten, waardoor het bedieningsasje eraf valt.
Meestal kan je het er terug opsteken, maar na X-km valt het er toch terug af.
Enige remedie is heel de bazaar vervangen. Is een volledig geheel per cilinderbank, die wervelkleppen. Reken op zo'n 4 uur werk, maar 2k aan onderdelen alleen lijkt mij veel (tenzij voor beide banken, wat zelden voorkomt).
net terug van de garage. Blijkt alle 2 de banken te zijn en de eerste generatie asjes. Ondertussen zijn ze aan de derde generatie die geen problemen meer geven. Het is 780 euro aan onderdelen alleen en inderdaad een 8h werk in totaal. Indertijd gaf audi coulance regeling hierop. Ze gingen navragen of dit nu ook nog zo is. Alle 3.0 tdi´s gaan dit vroeg of laat voorhebben zij de mechanieker
Vraag me af of dat iets is wat zich geleidelijk manifesteert? Dat de motor maw stelselmatig minder presteert totdat de computer het detecteert als een defect.
Bij een km-stand van net geen 90.000km was dit alleszins het eerste (en tot nu toe enige) defect, kan er dus niet over klagen.
De reparatie is enkele 1000-en kilometer geleden uitgevoerd geweest en de auto lijkt nu toch sneller geworden (vluggere gasrespons en meer trekkracht).
net terug van de garage. Blijkt alle 2 de banken te zijn en de eerste generatie asjes. Ondertussen zijn ze aan de derde generatie die geen problemen meer geven. Het is 780 euro aan onderdelen alleen en inderdaad een 8h werk in totaal. Indertijd gaf audi coulance regeling hierop. Ze gingen navragen of dit nu ook nog zo is. Alle 3.0 tdi´s gaan dit vroeg of laat voorhebben zij de mechanieker
audi neemt 70% van de onderdeelprijs op zich. Ze geven klaarblijkelijk het probleem dus wel toe. Ondertussen zitten ze aan 3-de generatie asjes die niet meer defect gaan. Dit komt geleidelijk door roetophoping waardoor de asjes die de kleppen doen bewegen te zwak worden.
Vraag me af of dat iets is wat zich geleidelijk manifesteert? Dat de motor maw stelselmatig minder presteert totdat de computer het detecteert als een defect.
Bij een km-stand van net geen 90.000km was dit alleszins het eerste (en tot nu toe enige) defect, kan er dus niet over klagen.
De reparatie is enkele 1000-en kilometer geleden uitgevoerd geweest en de auto lijkt nu toch sneller geworden (vluggere gasrespons en meer trekkracht).
Dat is geen probleem dat stelselmatig erger wordt. Op een bepaald moment springt gewoon het bedieningsstangetje van het kogelgewricht en de fout is er.
Dat de motor mindere prestaties levert is normaal aangezien deze wervelkleppen ervoor zorgen dat je meer koppel hebt op lage toeren.
Onze Q7 3.0 TDI uit 2006 heeft het ook gehad, maar in ons geval kon er niet meer met de auto gereden worden (en natuurlijk juist als we in het buitenland zaten). Kostelijk grapje.
net terug van de garage. Blijkt alle 2 de banken te zijn en de eerste generatie asjes. Ondertussen zijn ze aan de derde generatie die geen problemen meer geven. Het is 780 euro aan onderdelen alleen en inderdaad een 8h werk in totaal. Indertijd gaf audi coulance regeling hierop. Ze gingen navragen of dit nu ook nog zo is. Alle 3.0 tdi´s gaan dit vroeg of laat voorhebben zij de mechanieker
Dat is geen probleem dat stelselmatig erger wordt. Op een bepaald moment springt gewoon het bedieningsstangetje van het kogelgewricht en de fout is er.
Dat de motor mindere prestaties levert is normaal aangezien deze wervelkleppen ervoor zorgen dat je meer koppel hebt op lage toeren.
Cool, merci voor de info!
Op buitenlandse fora wordt ook gesproken over een vervanging van het 'manifold', het inlaattraject vermoed ik, is dat ook nodig ... of eerder uitzonderlijk?
Onze Q7 3.0 TDI uit 2006 heeft het ook gehad, maar in ons geval kon er niet meer met de auto gereden worden (en natuurlijk juist als we in het buitenland zaten). Kostelijk grapje.
Onze Q7 3.0 TDI uit 2006 heeft het ook gehad, maar in ons geval kon er niet meer met de auto gereden worden (en natuurlijk juist als we in het buitenland zaten). Kostelijk grapje.
Dan was dat niet hetzelfde want met het probleem van de wervelkleppen kan je altijd blijven voortrijden zonder problemen.
Cool, merci voor de info!
Op buitenlandse fora wordt ook gesproken over een vervanging van het 'manifold', het inlaattraject vermoed ik, is dat ook nodig ... of eerder uitzonderlijk?
Het stuk dat vervangen wordt is één geheel: een soort spruitstukje met alle wervelkleppen en diens bedieningsmechaniek (assen, vacuumklep, bedieningsstang, etc).
Neues Ausstattungspaket beim Coupe "S-Line competion" - RS Optik für den "normalen TT"
Offensichtlich sind wohl ein paar RS Teile zu viel produziert worden
Für das normale TT Coupe kann man jetzt ab Werk die Rotorfelgen und den feststehenden RS Heckflügel im Paket mit diversen anderen Teilen bestellen.
Nennt sich S-Line Competition und beinhaltet:
Außenfarbe Gletscherweiß Metallic, Samoaorange Metallic,Daytonagrau Perleffekt oder Misanorot Perleffekt
Aluminium-Gussräder Audi exclusive im 5-Arm-Rotor-Design,schwarz, Größe 9 J × 19 mit Reifen 255/35 R 19
S line Exterieurpaket zusätzlich mit Frontspoilerkante und Diffusoreinsatz in Schwarz und Abgasendrohre geschwärzt
Optikpaket schwarz Audi exclusive
feststehender Heckflügel in Schwarz
Außenspiegelgehäuse in Schwarz
Xenon plus inklusive Scheinwerfer-Reinigungsanlage
S line Sportpaket zusätzlich mit Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design mit stärker konturiertem Lenkradkranz
Dekoreinlagen Aluminium matt gebürstet, bei Lackierung in Samoaorange Metallic Dekoreinlagen Reflexlack Samoaorange
Lederpaket
Das Paket kostet € 4300,- extra
Dafür gibt es aber kein Daytonagrau und Misanorot Perleffekt mehr als Standardfarbe !
Das Ganze dann im MJ2013 ab KW33 nachzulesen hier:
Comment