Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens mij staan op deze spy shot M5 ook dezelfde wielen : bbs

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        Jep ziet er wel licht uit. Maar goed dat hoeft niet slecht te zijn, hoe dunner de spaak naar de rand toe, hoe sneller je kan remmen

Verduidelijk dat eens please?

Comment

Zalig kleur maar afschuwelijke velgen

Comment

• De massa aan de buitenkant is de roterende massa en dat is veel meer van belang voor performence dan de binnenste massa. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik ga een video posten van hre voorstelling en daarin komt het onderwerp ter sprake. Ook in de video en dat wist ik niet zegt men dat magnesium super licht is maar niet goed bestand tegen metaalmoeheid, moest je een puur magnesium wiel maken dan zouden ze niet lang meegaan.

HD: HRE Carbon Series wheels in depth for M5BOARD.com: http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/138553-hd-video-hre-demonstrates-new...

5.15 ofzo kan dat beter uitleggen dan ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
              Zalig kleur maar afschuwelijke velgen
              BBS gaat daar 15OO euro voor vragen.....PER VELG: limited edition slik

Comment

De massa aan de buitenkant is de roterende massa en dat is veel meer van belang voor performence dan de binnenste massa. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik ga een video posten van hre voorstelling en daarin komt het onderwerp ter sprake. Ook in de video en dat wist ik niet zegt men dat magnesium super licht is maar niet goed bestand tegen metaalmoeheid, moest je een puur magnesium wiel maken dan zouden ze niet lang meegaan.

HD: HRE Carbon Series wheels in depth for M5BOARD.com: http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/138553-hd-video-hre-demonstrates-new...

5.15 ofzo kan dat beter uitleggen dan ik

Ja oké, daar gaat het over de reden waarom ze voor de carbon velgrand hebben gekozen. En dat is inderdaad wel zo, dat de massa het verste van het middelpunt het meeste invloed heeft op accelereren en remmen,.

Maar het effect van de dikte van de spaken naar de buitenzijde toe zal toch minimaal zijn tegenover het verschil in effect dat een carbon velgrand heeft in vergelijking met een alu velgrand.

Comment

BBS gaat daar 15OO euro voor vragen.....PER VELG: limited edition slik
                  Holy crap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Ja oké, daar gaat het over de reden waarom ze voor de carbon velgrand hebben gekozen. En dat is inderdaad wel zo, dat de massa het verste van het middelpunt het meeste invloed heeft op accelereren en remmen,.

Maar het effect van de dikte van de spaken naar de buitenzijde toe zal toch minimaal zijn tegenover het verschil in effect dat een carbon velgrand heeft in vergelijking met een alu velgrand.
                    Ja dat wel natuurlijk. Nu het idee was hoe dunner de spaken uitlopen naar het randeinde hoe beter net zoals ze de spaken enzo ook materiaal uithalen op de zijkanten onder het motto alle beetjes helpen é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                      Schitterend mooie velg.

Comment

Verduidelijk dat eens please?
                        Een bewegende massa in niet-rechte lijn genereert bijkomende krachten (bovenop de zuivere kinetische energie, dus). Een ronddraaiend wiel creëert door de middelpuntvliedende krachten die z'n eigen massa op het wiel uitoefenen, ook een vertragende kracht. En zoals pmmeke zegt is de uitgeoefende kracht van een roterend bepaald punt afhankelijk van de massa van dat punt én de afstand tot de as.

Een wiel van 20 kilo waar in verhouding meer massa in de band zit (superlichte velg en zeer zware band), zal minder snel te accelereren en decelereren vallen (optrekken en remmen), en eveneens moeilijker te draaien vallen (levendigheid bij 't insturen en spoorvastheid in bochten) dan een wiel van 20 kilo waar in verhouding meer massa in de velg zit (zwaardere velg maar superlichte band).

Da's alvast de theorie. In praktijk worden velgen gemaakt voor gewoon (sportief) gebruik naar mijn weten niét met opzet verlicht aan de rand tussen spaak en velgbed, omdat net daar een hoge mate van stevigheid is vereist in bochten of bij een klap. Er zijn velgenmakers die ernaar streven het velgbed zo licht mogelijk te maken (b.v. door carbon te gebruiken, iets wat zo goed als niet mogelijk is in de spaken van een wiel), maar doorgaans streeft men er naar om het wiel in z'n geheel zo licht mogelijk te maken, zonder de benodigde mate aan stevigheid te verliezen.
                        Concreet heeft de nieuwe BBS FI (Forged Individual) vooral z'n lichte gewicht te danken aan de weggehaalde "nutteloze" massa rond de naaf en de wielbouten, en in het velgbed, en net niét (of veel minder) in de spaken. Dus dat van de massa rond de wielnaaf spreekt de bovenstaande theorie alvast tegen, maar een wiel met een velgster van b.v. 6 kg en een velgbed van 6 kg is alvast lichter (en dus in globo interessanter) dan een wiel met een velgster van b.v. 5 kg en een velgbed van 6 kg ... ook al heeft dat tweede wiel (van 11 kg tgo. 12 kg bij de eerste) een groter percentage van z'n gewicht naar buiten toe zitten.

Comment

Denk ik ook.

Comment

• ook min of meer akkoord. Gaat over minimale verschillen amper waarneembaar. Nu ik volg de trends in velgen vrij goed. Momenteel is er een enorme ruk / mode naar velgen die vanuit het center dat diep ligt sterk hellend naar buiten lopen. Alle belangrijke merken zijn er mee bezig, hoe extremer hoe beter maar er is wel een probleem om een dergelijke velg te maken moet er een betere forging zijn dan nu de standaard is. Velen zijn aan het proberen momenteel. Bbs lukt min of meer met hun design maar nog niemand is erin geslaagd een echt enorme helling te maken zonder betrouwbaarheids issues naar kwaliteit toe.

Enkele voorbeelden
                            ADV.1 1 Piece Forged Deep Concave

ongetwijfeld de trend voor 2009-2010

rac monolite : uniek wiel op 5o exemplaren gemaakt op maat voor een group buy met ideale M3 offset

Ook Hre en bbs met limited forged FI zijn voorbeelden van die trend

Comment

• Pfff, als je dan ziet hoe 'sportvelgen' er 20 jaar geleden uitzagen...

Comment

• Ben zot van die carbon voorlip. Zal niet lang duren voor ik die bestel denk ik

Comment

• Comment

• Comment

Ben zot van die carbon voorlip. Zal niet lang duren voor ik die bestel denk ik
                                      Geen schrik dat het kleurcontrast tussen de carbon en het zwart van de M te klein gaat zijn ?

Comment

• We zien wel, ben nog vollop aan nadenken

Comment

Working...
                                        X