Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog nooit van gehoord, alvast. "GT2"? En als je linksgestuurde E36 M3 3.2 Special Edition bedoelt (zoals bovenstaande): evenmin gehoord dat dat bestond.
Er zijn wél linksgestuurde E36 M3 lightweights (US only dacht ik). Misschien heb je 't daarop?
The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also included side airbags, the M3 GT Class II rear spoiler, front class II corner spoiler extensions, electric seats, and double-spoke polished alloy wheels.
Prior to the release of the Imola Individual there was a pre-production model made which was used as the basis of the special edition, it featured the Class II front and rear spoilers, special order Imola red Paint, special order Nappa + Anthracite Amaretta interior, SMG gearbox, GSM Phone Kit, headlamp washers and double-spoke polished alloy wheels.
This car is believed to be the car BMW used for the Imola individual advertising though not officially confirmed.
Een E36 "M3 GT2" zoals 'ie zegt bestaat om te beginnen al niet. Van de 3.0 heb je (naar mijn weten) de GT (groen, enkel LHD), de GT Individual (groen, enkel RHD), de M3 lightweight (wit, US, enkel LHD). En van de 3.2 heb je de Special Edition (bovenstaande, imola, UK, enkel RHD).
Kan zijn dat ik nog landspecifieke modellen vergeet (de Italiaanse, Australische, Amerikaanse en misschien ook andere importeurs bestelden soms "hun" speciale editie bij BMW).
Edit : zie al je tekst. Is nieuw voor me. Zeker dat dat klopt? Staat zelfs niet in m'n Duitse BMW Historie boek... dus kan fout zijn (zeg niet dat het fout is, is gewoon compleet nieuw voor me).
Ik ga hier nu ook niet hoog bij laag beweren dat het de waarheid is. Ik had het gewoon al eens een keertje opgevangen. Ik ga mijn boeker er even bijnemen...
The M3 Evolution Imola Individual was a limited-edition (200 units for Europe with part VIN WBACB5103-AN307--, 50 for the United Kingdom) car sometimes referred to as the M3 GT2. The engine and performance characteristics of the car were unchanged from the 1996+ euro M3, and a special exterior and interior colour combination was once again chosen by BMW; Imola red (405) paint with Nappa leather & Amaretto seats in Imola red and anthracite seats. It also included side airbags, the M3 GT Class II rear spoiler, front class II corner spoiler extensions, electric seats, and double-spoke polished alloy wheels.
Prior to the release of the Imola Individual there was a pre-production model made which was used as the basis of the special edition, it featured the Class II front and rear spoilers, special order Imola red Paint, special order Nappa + Anthracite Amaretta interior, SMG gearbox, GSM Phone Kit, headlamp washers and double-spoke polished alloy wheels.
This car is believed to be the car BMW used for the Imola individual advertising though not officially confirmed.
Heb je bron gevonden.
Wiki.
I twijfel soms aan de juistheid van Wiki (tenzij over het stuk van de M3 compact, want dat heb ik zelf geschreven ).
Bijvoorbeeld "M3 CSL" : als het over de E36 gaat, is dat imo een verkeerde, onofficiële term. Heb ooit nog de catalogus in m'n handen gehad ervan (vond 'm te duur, eigenaar vroeg er 12.000 BF voor), en daar vind je niet één keer de afkorting CSL, al denk ik wel dat men verwees naar "de" CSL (toen in die tijd was dat nog de Batmobile, uiteraard, de E46 was er nog niet). Nog : "M3 GT2" over de E36 is net eender, zo heette 'ie niet, da's eerder een roepnaam zoals men tegen een E46 M3 met Competition Package ook vaak "M3 CS" zegt (ook ik doe dat).
'k Zie wel VIN erbij staan, dat klinkt natuurlijk wel betrouwbaar. Zal dus wel kloppen.
Vét, weer bijgeleerd.
Zot wel nog nooit pics gezien van een LHD Special Edition. Als er zo eentje te koop komt, zou ik wél nog durven twijfelen (de UK RHD, I don't know, voor 'n Britse kar vind ik dat OK, voor een Duitser niet)
Een E36 "M3 GT2" zoals 'ie zegt bestaat om te beginnen al niet. Van de 3.0 heb je (naar mijn weten) de GT (groen, enkel LHD), de GT Individual (groen, enkel RHD), de M3 lightweight (wit, US, enkel LHD). En van de 3.2 heb je de Special Edition (bovenstaande, imola, UK, enkel RHD).
Kan zijn dat ik nog landspecifieke modellen vergeet (de Italiaanse, Australische, Amerikaanse en misschien ook andere importeurs bestelden soms "hun" speciale editie bij BMW).
Edit : zie al je tekst. Is nieuw voor me. Zeker dat dat klopt? Staat zelfs niet in m'n Duitse BMW Historie boek... dus kan fout zijn (zeg niet dat het fout is, is gewoon compleet nieuw voor me).
Ik weet dat GT2 niet de officiële benaming is, maar de M3 Evolution wordt wel vaak zo genoemd.
To celebrate the 50th birthday of the German automobile magazine Auto Motor und Sport in 1996, BMW M GmbH handbuilt (at least) one official BMW E36 M3 compact. The car was tested and written an article about in the June edition of the named magazine.
The car embodied all the technical (engine, driveline, suspension) and optical (bumpers, wheels, mirrors, dashboard) characteristics of the stock E36 M3. It was powered by the 321 DIN-hp 3.2-litre engine, and its color was red with a black cloth/alcantara interior. It had the forged Styling 24M 5-doublespoke wheels that came standard on the M3 cabriolet, an exhaust with fairly centered quad exhaust tip, Recaro sports bucket seats, red four-point seat belts and an alcantara wrapped steering wheel and gear lever.
The car was donated to the automobile magazine, but there are no details of the car's present whereabouts.
Comment