Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herinnert er zich iemand nog wat er op de vorige pagina's stond? Ik in ieder geval niet
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• spijtig van die fugly reflector

En het cocoon gevoel in de Z4M coupé valt gewoon niet op foto vast te leggen. Die zitpositie, die zwarte dakhemel, dat pookje.. Magistraal
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis

Comment

• De achterkant van de Z4 coupé is toch ook nooit mijn ding geweest.. Dan veel liever de roadster
          BMW E61 525d LCI '09
          Suzuki Bandit 1250NA /07
          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

M + die kleur =

Comment

• I'd say yes, maar 'ie is nog te duur...

Comment

• Jij zegt 15000€ verschil tussen een Z3 en Z4... Ik zeg dat die Z3 na aankoop nog 5k aan TLC moet krijgen om 'm goed te houden.

Een Z3MQP kan je als tweede wagen gebruiken, maar als je betrouwbaarheid wil, ben je volgens mij met een Z4 beter af. Ik zou die 120d dan ook niet vervangen door een Z3MQP.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                  je wachtte op een reactie van mij maar die kwam niet en heb je maar ge-edit?

Direct weer op de tenen getrapt, het was een grapje hé... Je houdt van veel grip, dat blijkt ook als je gaat driften met een 4 motion

Je zou nog verschieten wat mijn 5 tegen je Pana uithaalt, zeker als ik er ook turbo's of een compressor op zou schroeven. Een conti GT is er al aan geweest...
                  Wat een gelul. Tuurlijk gaat een M5 vooruit, staat er ergens van niet? Alleen op nat wegdek (en dat was de oorspronkelijk discussie: grip) zou je niet weten waar je staat, daar ben ik HEEL zeker van. Betreft het betere opschroef werk, tja elke wagen kan nog extra aangepakt worden hé. (Er zijn al Pan's van 700pk en 850nm).

Ik ga idd driften met een 4motion (is dat dom?) en kom gerust eens meedoen (www.maitriseduvolant.be) . Ik wil elke wagentype zo goed mogelijk beheersen en aangezien de daily 4x4 is, doe ik dat ook met een 4x4 (op aanraden van Philippe Menage). En ja ik drift wel degelijk een heel parcours rond evengoed als met een rwd en fwd. Door met alles te rijden kan je tenminste alle verschillen voelen.
                  Een rwd geeft het meeste fun, een 4wd (nat wegdek hé, bij die stuurcursussen) geeft dat iets minder, maar het gaat ook en..........aan een pak hogere snelheid.
                  Tenslotte, en dat is boeiend, vragen de drie verschillende aandrijftechnieken toch ook verschilllende stuur, gas en remtechniek.

En nog iets: de aankoop van een rwd staat trouwens in de steigers. Waarmee je miss eens en voorgoed zal snappen dat ik niet zwart/wit ben.

Maar kijk naar Tuur Bo, die rijdt bij nat weer met de RS, dat zal (denk ik) toch met bepaalde eigenschappen te maken hebben

By the way: no offense. Open minded.
                  Last edited by Jokke_vlo; 25/03/2010, 11:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Maar kijk naar Tuur Bo, die rijdt bij nat weer met de RS, dat zal (denk ik) toch met bepaalde eigenschappen te maken hebben
                    Ja, de eigenschap dat zijn RWD kanon verkocht was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      En ge moogt lachen al ge wilt, maar ik heb graag een auto die zich zet, die zich laat voelen, waar je wat in moet werken. Ik heb dat ook op m'n bikes, op m'n boards (sneeuw en water). Liever iets goed dat je uitdaagt, dan iets beters dat het je makkelijk maakt. Tenzij in competitie, maar dat zal dode letter blijven voor mij als 't met auto's te doen is, vrees ik.
                      Ja maar dan is het imho toch nonsens van ik-zeg-maar-wat er andere ARBs op te steken, een andere ophanging enzovoort, om de wagen "beter" te maken, als het concept juist is van een niet-optimale configuratie meester te kunnen op circuit? (behalve als het over je veiligheid gaat, bv remmen)

Comment

• De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ja maar dan is het imho toch nonsens van ik-zeg-maar-wat er andere ARBs op te steken, een andere ophanging enzovoort, om de wagen "beter" te maken, als het concept juist is van een niet-optimale configuratie meester te kunnen op circuit? (behalve als het over je veiligheid gaat, bv remmen)
                          't Is niet omdat je uw ophanging en dergelijke aanpast dat het oorspronkelijke karakter van de wagen ineens weg is. Soms wordt dat nog versterkt zelfs of legt men de limiet gewoon verder Of je eindigt met een zeer neutrale wagen natuurlijk.

Een Z3 M lijkt me een beestig autootje om op de limiet te rijden, en ik denk dat gTa gewoon bedoelt dat hij fan is van dat niet-gesofistikeerde en 'eerlijke' karakter van de wagen.

Een Z4 M zal misschien iets gemakkelijker te rijden zijn aan dezelfde snelheden maar dat zijn toch ook zeer giftige bakjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            Een Z4 M zal misschien iets gemakkelijker te rijden zijn aan dezelfde snelheden maar dat zijn toch ook zeer giftige bakjes
                            Dat denk ik ook. Mijn korte ervaring met zo een kar heeft me toch snel doen beseffen dat dat geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Spijtig dat ze de prijs niet meedelen die hij extra moet betalen voor zijn speciale aanvraag ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Spijtig dat ze de prijs niet meedelen die hij extra moet betalen voor zijn speciale aanvraag ?
                                Die kennen we natuurlijk nog wel. De unieke BMW M6 Individual van een Hawaiiaan met bijzonder goede smaak. Alleen een speciaal laklaagje was niet genoeg voor BMW M6-eigenaar Mark Karson. Nee, zijn 645 moest compleet naar zijn smaak samengesteld worden. Dankzij BMW Individual -voor als sommige opties geen optie blijken te zijn- konden ze in […]

hier spreken ze van 30k USD

Comment

Wat een gelul. Tuurlijk gaat een M5 vooruit, staat er ergens van niet? Alleen op nat wegdek (en dat was de oorspronkelijk discussie: grip) zou je niet weten waar je staat, daar ben ik HEEL zeker van. Betreft het betere opschroef werk, tja elke wagen kan nog extra aangepakt worden hé. (Er zijn al Pan's van 700pk en 850nm).

Ik ga idd driften met een 4motion (is dat dom?) en kom gerust eens meedoen (www.maitriseduvolant.be) . Ik wil elke wagentype zo goed mogelijk beheersen en aangezien de daily 4x4 is, doe ik dat ook met een 4x4 (op aanraden van Philippe Menage). En ja ik drift wel degelijk een heel parcours rond evengoed als met een rwd en fwd. Door met alles te rijden kan je tenminste alle verschillen voelen.
                                  Een rwd geeft het meeste fun, een 4wd (nat wegdek hé, bij die stuurcursussen) geeft dat iets minder, maar het gaat ook en..........aan een pak hogere snelheid.
                                  Tenslotte, en dat is boeiend, vragen de drie verschillende aandrijftechnieken toch ook verschilllende stuur, gas en remtechniek.

En nog iets: de aankoop van een rwd staat trouwens in de steigers. Waarmee je miss eens en voorgoed zal snappen dat ik niet zwart/wit ben.

By the way: no offense. Open minded.

Ik weet ondertussen wel wat je bedoelt. Ik was maar wat aan het pesten zoals de rest.

Ik wou gewoon nog eens even zeggen dat een modernere RWD niet direct begint door te spinnen als het wegdek nat is, je kan ook gecontroleerd vertrekken dan makkelijk vol op het gas gaan. Je gaat dat ervaren als je zelf een gaat kopen, dan snap je wat ik bedoel.
                                  Ik wou maar even zeggen dat je 4WD pan niet zomaar elke M of AMG met wagenlengtes gaat achterlaten aan een stoplicht. En dan nog stoplichtsprintjes zijn voor johnny's.

Als ik even de vergelijking maak tussen mijn 5 en jouw pan kom ik op het volgende uit.

Kg / pk ratio:

Mijn 5: 4,1 kg per pk.

Pan: 4,2 kg per pk.

Als je zegt driftcursus met 4motion vind ik dat stom. Als je zegt rijervaringcursus met 4 motion niet. Een driftcursus doe je het best met een RWD, wie dat wil tegenspreken doe gerust. Daar doelde ik op.

En tuurbo kon als ik het begrijp momenteel niets anders pakken dan een 4WD anders had die kar no way op circuit geweest volgens ik al gelezen heb. Ga maar eens naar de ring, bitter weinig 4WD (RS, AMG) geweld tov RWD. Een reden voor mss?

In ieder geval ik snap uw redenering wel maar je moet gewoon niet overdrijven... Genoeg nu, hebben het er al over gehad en ik wou gewoon (weeral) wat pesten met mijn eerste post.

Comment

• Thanks for the info, heb je message ook

We moeten eens sprinten, voor de fun. We kunnen beiden alleen maar leren. We ontmoeten zeker wel eens op een trackday.

Comment

• Iemand, post eens snel een Z4M met CSL velgen onder!

Comment

Thanks for the info, heb je message ook

We moeten eens sprinten, voor de fun. We kunnen beiden alleen maar leren. We ontmoeten zeker wel eens op een trackday.
                                        No problem

Heb niets tegen jouw he maar ik vind je 4WD overtuiging soms iets te veel, dat had je al door zeker.

Ik zal niet zeggen dat die niet iets sneller is in een sprint he, zou maar erg zijn ook voor een bijna 10 jaar jongere wagen met 2 turbo's. Maar qua rijbeleving gaat ie het toch moeten afleggen tov mijn 5... We zullen elkaar mss wel eens tegenkomen, maar ik heb al eens tegen een pan turbo gereden dus ik weet eigenlijk al genoeg, ofwel kon die kerel niet rijden.

Comment

• Dat vind ik eerlijk gezegd wel raar, tenzij je 5 opgevoerd is?
                                          Bij nat wegdek ben ik alvast heel zeker, behalve hier en daar een GT-R zie ik er niet zo heel veel zo vertrekken hoor.
                                          Rijbeleving, je moet er eens mee rijden voor je dat weet hé.
                                          Trouwens met esp af gaat 80% van de kracht naar de achterwielen en kan je heel mooi driften.

Het aantal pk per kg zegt iets maar zeker niet alles, er zijn nog veel andere factoren. Soit boeiend om het allemaal is te vergelijken.

Ik volg geen driftcursus maar rijcursus. In het begin is daar veel driften bij om je wagen leren onder controle te houden.
                                          Last edited by Jokke_vlo; 25/03/2010, 19:15.

Comment

Working...
                                          X