Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jij zegt 15000€ verschil tussen een Z3 en Z4... Ik zeg dat die Z3 na aankoop nog 5k aan TLC moet krijgen om 'm goed te houden.
Een Z3MQP kan je als tweede wagen gebruiken, maar als je betrouwbaarheid wil, ben je volgens mij met een Z4 beter af. Ik zou die 120d dan ook niet vervangen door een Z3MQP.
je wachtte op een reactie van mij maar die kwam niet en heb je maar ge-edit?
Direct weer op de tenen getrapt, het was een grapje hé... Je houdt van veel grip, dat blijkt ook als je gaat driften met een 4 motion
Je zou nog verschieten wat mijn 5 tegen je Pana uithaalt, zeker als ik er ook turbo's of een compressor op zou schroeven. Een conti GT is er al aan geweest...
Wat een gelul. Tuurlijk gaat een M5 vooruit, staat er ergens van niet? Alleen op nat wegdek (en dat was de oorspronkelijk discussie: grip) zou je niet weten waar je staat, daar ben ik HEEL zeker van. Betreft het betere opschroef werk, tja elke wagen kan nog extra aangepakt worden hé. (Er zijn al Pan's van 700pk en 850nm).
Ik ga idd driften met een 4motion (is dat dom?) en kom gerust eens meedoen (www.maitriseduvolant.be) . Ik wil elke wagentype zo goed mogelijk beheersen en aangezien de daily 4x4 is, doe ik dat ook met een 4x4 (op aanraden van Philippe Menage). En ja ik drift wel degelijk een heel parcours rond evengoed als met een rwd en fwd. Door met alles te rijden kan je tenminste alle verschillen voelen.
Een rwd geeft het meeste fun, een 4wd (nat wegdek hé, bij die stuurcursussen) geeft dat iets minder, maar het gaat ook en..........aan een pak hogere snelheid.
Tenslotte, en dat is boeiend, vragen de drie verschillende aandrijftechnieken toch ook verschilllende stuur, gas en remtechniek.
En nog iets: de aankoop van een rwd staat trouwens in de steigers. Waarmee je miss eens en voorgoed zal snappen dat ik niet zwart/wit ben.
Maar kijk naar Tuur Bo, die rijdt bij nat weer met de RS, dat zal (denk ik) toch met bepaalde eigenschappen te maken hebben
En ge moogt lachen al ge wilt, maar ik heb graag een auto die zich zet, die zich laat voelen, waar je wat in moet werken. Ik heb dat ook op m'n bikes, op m'n boards (sneeuw en water). Liever iets goed dat je uitdaagt, dan iets beters dat het je makkelijk maakt. Tenzij in competitie, maar dat zal dode letter blijven voor mij als 't met auto's te doen is, vrees ik.
Ja maar dan is het imho toch nonsens van ik-zeg-maar-wat er andere ARBs op te steken, een andere ophanging enzovoort, om de wagen "beter" te maken, als het concept juist is van een niet-optimale configuratie meester te kunnen op circuit? (behalve als het over je veiligheid gaat, bv remmen)
Ja maar dan is het imho toch nonsens van ik-zeg-maar-wat er andere ARBs op te steken, een andere ophanging enzovoort, om de wagen "beter" te maken, als het concept juist is van een niet-optimale configuratie meester te kunnen op circuit? (behalve als het over je veiligheid gaat, bv remmen)
't Is niet omdat je uw ophanging en dergelijke aanpast dat het oorspronkelijke karakter van de wagen ineens weg is. Soms wordt dat nog versterkt zelfs of legt men de limiet gewoon verder Of je eindigt met een zeer neutrale wagen natuurlijk.
Een Z3 M lijkt me een beestig autootje om op de limiet te rijden, en ik denk dat gTa gewoon bedoelt dat hij fan is van dat niet-gesofistikeerde en 'eerlijke' karakter van de wagen.
Een Z4 M zal misschien iets gemakkelijker te rijden zijn aan dezelfde snelheden maar dat zijn toch ook zeer giftige bakjes
Wat een gelul. Tuurlijk gaat een M5 vooruit, staat er ergens van niet? Alleen op nat wegdek (en dat was de oorspronkelijk discussie: grip) zou je niet weten waar je staat, daar ben ik HEEL zeker van. Betreft het betere opschroef werk, tja elke wagen kan nog extra aangepakt worden hé. (Er zijn al Pan's van 700pk en 850nm).
Ik ga idd driften met een 4motion (is dat dom?) en kom gerust eens meedoen (www.maitriseduvolant.be) . Ik wil elke wagentype zo goed mogelijk beheersen en aangezien de daily 4x4 is, doe ik dat ook met een 4x4 (op aanraden van Philippe Menage). En ja ik drift wel degelijk een heel parcours rond evengoed als met een rwd en fwd. Door met alles te rijden kan je tenminste alle verschillen voelen.
Een rwd geeft het meeste fun, een 4wd (nat wegdek hé, bij die stuurcursussen) geeft dat iets minder, maar het gaat ook en..........aan een pak hogere snelheid.
Tenslotte, en dat is boeiend, vragen de drie verschillende aandrijftechnieken toch ook verschilllende stuur, gas en remtechniek.
En nog iets: de aankoop van een rwd staat trouwens in de steigers. Waarmee je miss eens en voorgoed zal snappen dat ik niet zwart/wit ben.
Maar kijk naar Tuur Bo, die rijdt bij nat weer met de RS, dat zal (denk ik) toch met bepaalde eigenschappen te maken hebben
By the way: no offense. Open minded.
Ik weet ondertussen wel wat je bedoelt. Ik was maar wat aan het pesten zoals de rest.
Ik wou gewoon nog eens even zeggen dat een modernere RWD niet direct begint door te spinnen als het wegdek nat is, je kan ook gecontroleerd vertrekken dan makkelijk vol op het gas gaan. Je gaat dat ervaren als je zelf een gaat kopen, dan snap je wat ik bedoel.
Ik wou maar even zeggen dat je 4WD pan niet zomaar elke M of AMG met wagenlengtes gaat achterlaten aan een stoplicht. En dan nog stoplichtsprintjes zijn voor johnny's.
Als ik even de vergelijking maak tussen mijn 5 en jouw pan kom ik op het volgende uit.
Kg / pk ratio:
Mijn 5: 4,1 kg per pk.
Pan: 4,2 kg per pk.
Als je zegt driftcursus met 4motion vind ik dat stom. Als je zegt rijervaringcursus met 4 motion niet. Een driftcursus doe je het best met een RWD, wie dat wil tegenspreken doe gerust. Daar doelde ik op.
En tuurbo kon als ik het begrijp momenteel niets anders pakken dan een 4WD anders had die kar no way op circuit geweest volgens ik al gelezen heb. Ga maar eens naar de ring, bitter weinig 4WD (RS, AMG) geweld tov RWD. Een reden voor mss?
In ieder geval ik snap uw redenering wel maar je moet gewoon niet overdrijven... Genoeg nu, hebben het er al over gehad en ik wou gewoon (weeral) wat pesten met mijn eerste post.
We moeten eens sprinten, voor de fun. We kunnen beiden alleen maar leren. We ontmoeten zeker wel eens op een trackday.
No problem
Heb niets tegen jouw he maar ik vind je 4WD overtuiging soms iets te veel, dat had je al door zeker.
Ik zal niet zeggen dat die niet iets sneller is in een sprint he, zou maar erg zijn ook voor een bijna 10 jaar jongere wagen met 2 turbo's. Maar qua rijbeleving gaat ie het toch moeten afleggen tov mijn 5... We zullen elkaar mss wel eens tegenkomen, maar ik heb al eens tegen een pan turbo gereden dus ik weet eigenlijk al genoeg, ofwel kon die kerel niet rijden.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel raar, tenzij je 5 opgevoerd is?
Bij nat wegdek ben ik alvast heel zeker, behalve hier en daar een GT-R zie ik er niet zo heel veel zo vertrekken hoor.
Rijbeleving, je moet er eens mee rijden voor je dat weet hé.
Trouwens met esp af gaat 80% van de kracht naar de achterwielen en kan je heel mooi driften.
Het aantal pk per kg zegt iets maar zeker niet alles, er zijn nog veel andere factoren. Soit boeiend om het allemaal is te vergelijken.
Ik volg geen driftcursus maar rijcursus. In het begin is daar veel driften bij om je wagen leren onder controle te houden.
Comment