Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
    Je zegt het juist....: normaalgezien
    Wat betreft die onderdelen TuV, moet ik is aan Jeroen vragen...
    Normaalgezien = volgens de Europese wetten.

    Dus als ze het weigeren kan je het altijd aanvechten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Normaalgezien = volgens de Europese wetten.

      Dus als ze het weigeren kan je het altijd aanvechten.
      Daar zit je er wel naast denk ik, de autokeuring is toch niet eenvormig Europees? Bepaalde zaken die mogelijks TUV-gekeurd zijn, worden daarom niet toegelaten door GOCA..

      Ik zeg maar iets, een TUV-gekeurde Brembo-set wordt niet toegelaten omdat de aanpassing op zich niet wordt goedgekeurd.

      Comment


      • tuningspul dat in nederland goedgekeurd werd, kom je in belgië iig niet meer door de keuring/homologatie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Daar zit je er wel naast denk ik, de autokeuring is toch niet eenvormig Europees? Bepaalde zaken die mogelijks TUV-gekeurd zijn, worden daarom niet toegelaten door GOCA..

          Ik zeg maar iets, een TUV-gekeurde Brembo-set wordt niet toegelaten omdat de aanpassing op zich niet wordt goedgekeurd.

          Vroeger moest een wagen in ieder land van de EU gehomologeerd worden, met alle eisen per land enzo apart. Sinds de EU is het voldoende om de kar in 1 van de lidstaten gehomologeerd te hebben, en dan mag je daarmee in de andere lidstaten ook niet geweigerd worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Vroeger moest een wagen in ieder land van de EU gehomologeerd worden, met alle eisen per land enzo apart. Sinds de EU is het voldoende om de kar in 1 van de lidstaten gehomologeerd te hebben, en dan mag je daarmee in de andere lidstaten ook niet geweigerd worden.
            pas voor wagens vanaf '96.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              tuningspul dat in nederland goedgekeurd werd, kom je in belgië iig niet meer door de keuring/homologatie.
              Als NL daar een typegoedkeuring voor gegeven heeft voor de wagen in zijn geheel wel.

              Niet als er niets van op papier staat neen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Als NL daar een typegoedkeuring voor gegeven heeft voor de wagen in zijn geheel wel.

                Niet als er niets van op papier staat neen.
                gelijkvormigheid en keuring zijn 2 aparte zaken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  pas voor wagens vanaf '96.
                  Voordien ook.

                  Daarom dat je al die kitcars langs GB moest laten passeren, die hun SVA en MOT lieten het meeste toe, en eenmaal daar ingeschreven (EU) moesten ze die hier in B ook aanvaarden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  gelijkvormigheid en keuring zijn 2 aparte zaken.
                  Ja, daarom dat het in D op de Fahrzeugbrief moet staan.

                  Comment


                  • Amai m'n botten, waarom maken ze 't toch zo ongewikkeld!

                    Thx for the compliments gasten!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

                      Daarom dat je al die kitcars langs GB moest laten passeren, die hun SVA en MOT lieten het meeste toe, en eenmaal daar ingeschreven (EU) moesten ze die hier in B ook aanvaarden
                      ja als je het natuurlijk na '96 in een ander (tolerant) land laat doen, dan doe je je voordeel, want dan kunnen ze er in belgië niets meer over zeggen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                        Amai m'n botten, waarom maken ze 't toch zo ongewikkeld!

                        Thx for the compliments gasten!
                        na het één keer gedaan te hebben valt het best mee hoor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          ja als je het natuurlijk na '96 in een ander (tolerant) land laat doen, dan doe je je voordeel, want dan kunnen ze er in belgië niets meer over zeggen.
                          Zijn wij nu na 96? => Ja
                          Is D een toleranter land? => Ja

                          Dus....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            na het één keer gedaan te hebben valt het best mee hoor.
                            Wil ik best geloven, alleen ben ik nu aan m'n eerste keer he

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                              Je zegt het juist....: normaalgezien
                              Wat betreft die onderdelen TuV, moet ik is aan Jeroen vragen...
                              Je geraakt met TUV spul door de keuring, maar dan moet je je gelijkvormigheidsattest wel via de keuring aanvragen. En dat kan wel ff duren, als het tegen zit.

                              Je kunt ook naar BMW Bornem gaan, maar dan moet hij volledig origineel staan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                pas voor wagens vanaf '96.
                                Nenee, die hebben een europese typegoedkeuring en moeten niet meer langs de invoerder in België.

                                Een auto van voor 96 moet een nieuw gelijkvormigheidsattest krijgen. Dat kun je bij de keuring öf bij de invoerder halen. Bij de invoerder moet hij volledig origineel staan, bij de keuring moeten ze alles goedkeuren wat op het oude keuringattest staat vermeld. Dus als een grote set remmen op het groene attest van Duitsland staat mogen ze dat niet weigeren.

                                Comment


                                • ja dat zeg ik hé.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    ja dat zeg ik hé.
                                    Dan is het goed. *knuffel*

                                    Comment


                                    • STA, koop je een andere M3 je gaat spijt krijgen van die kleur.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                        STA, koop je een andere M3 je gaat spijt krijgen van die kleur.
                                        Qué?
                                        Ik en zogezegde hints..., of was er niets cynisch bedoeld of....?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                          Qué?
                                          Ik en zogezegde hints..., of was er niets cynisch bedoeld of....?

                                          Geen hints, gewoon een lelijk kleur voor een M3.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X