Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lekkere kleur dat rood!!! kopen die handel! ben serieus jaloers op die e36 m3 kopers hier...
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Italië of Portugal.
      Daar waren ze te koop, omwille van de taksen. Alles boven de 2.0l werd afgestraft, dus kwam er een 'baby-M3' met een 2liter, de 320is.
      In Italië zal je het makkelijkst een vinden denk ik.
      Ah oké, thx.
      In Italië was er van de E36 M3 ook een baby versie naar ik me herinner.
      Het koetswerk was dan echt M3 (alles erop en eraan), maar ook met een 2liter motor.

Er heeft hier op het forum ooit nog eens een foto gestaan van zo'n lichtblauwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Ik heb 't eens bekeken...

Voor de 3.0 betaal ik jaarlijks €702 belasting, voor een 3.2 €920.

BIV: als ik er eentje van '93 koop: €61.5. Eentje van '94 (3.0) €123.9, '95 (3.0) €185.

Dus, hypothetisch deze, die wel naar m'n zin is, kost me €887 aan belastingen het eerste jaar, verzekering zal ook wel naar de €700 neigen.. Da's een dure affaire per jaar natuurlijk...

edit: Voor de auto zelf zou ik rond de €10.000 moeten voorzien.
        Ik krijg het niet uit m'n hoofd, ik ga zotte dingen doen vrees ik

Comment

• Die blauwe is echt vet, heb daar ook al over aan het twijfelen geweest

Comment

Klinkt zéér goed! Wat moet ik me voorstellen bij calypsus rot?
            Calypsorood metallic. Was een standaard BMW-kleur (metallic), verkrijgbaar op o.a. E36 '3, E34 '5, E32 '7, E31 '8 e.a. Niet op de M3, maar via BMW Individual spuiten ze je kar in elke kleur die je maar wil. Ook stockkleuren, en vaak levert dat echt mooie resultaten vind ik persoonlijk.

Comment

Ik krijg het niet uit m'n hoofd, ik ga zotte dingen doen vrees ik
              doen doen doen..

nu je nog jong bent

Comment

• STA/Jerre, zat er een stickertje op de veerkoepel met "BMW Individual" en "calypsorot metallic" erop? Zo ja -> zalig. Zoniet zou 'ie wel 'es een respray gehad kunnen hebben.

'k Vind 't wel suuuuperknap, dat calypso op een M3. Met die zwarte velgen erop is 'ie massa's af. Moet schitterende pics opleveren on track.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  STA/Jerre, zat er een stickertje op de veerkoepel met "BMW Individual" en "calypsorot metallic" erop? Zo ja -> zalig. Zoniet zou 'ie wel 'es een respray gehad kunnen hebben.

'k Vind 't wel suuuuperknap, dat calypso op een M3. Met die zwarte velgen erop is 'ie massa's af. Moet schitterende pics opleveren on track.
                  Ik denk net 't zelfde!

Comment

Ik heb 't eens bekeken...

Voor de 3.0 betaal ik jaarlijks €702 belasting, voor een 3.2 €920.

BIV: als ik er eentje van '93 koop: €61.5. Eentje van '94 (3.0) €123.9, '95 (3.0) €185.

Dus, hypothetisch deze, die wel naar m'n zin is, kost me €887 aan belastingen het eerste jaar, verzekering zal ook wel naar de €700 neigen.. Da's een dure affaire per jaar natuurlijk...

edit: Voor de auto zelf zou ik rond de €10.000 moeten voorzien.
                    Dat BIV-verhaal klopt niet...

Een M3 3.0 zit in de hoogste schaal van BIV. Een M3 van 01/94 en ouder kost inderdaad slechts €61,50. Eentje die van tussen 01/94 en 01/95 is kost al € 495,70. Eentje van nog een jaar jonger kost €743,55

Voor een 3.2, die pas in 1996 op de markt zijn gekomen, betaal je minimum €991,40.

Ik heb dus bewust gezocht naar een 3.0 waarbij ik het minimum aan BIV zou moeten betalen. De M3 die ik nu gekocht heb is van 01/94. Net ok dus...
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• In wuppertal zijn we nog eens geweest hé Jerre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Een M3 3.0 zit in de hoogste schaal van BIV. Een M3 van 01/94 en ouder kost inderdaad slechts €61,50. Eentje die van tussen 01/94 en 01/95 is kost al € 495,70. Eentje van nog een jaar jonger kost €743,55

Voor een 3.2, die pas in 1996 op de markt zijn gekomen, betaal je minimum €991,40.

Ik heb dus bewust gezocht naar een 3.0 waarbij ik het minimum aan BIV zou moeten betalen. De M3 die ik nu gekocht heb is van 01/94. Net ok dus...
                        Thx, daar hou ik rekening mee, als 't zover is natuurlijk

Wat betaal je aan verkeersbelasting? Klopt dat wel?

Comment

• Guys... Wat betreft het verwijderen van een spoiler op bv. een E36 M3.

@ STA: eBay is maar gedeeltelijk je vriend.

Ga gewoon naar de plaatselijke autoafbraak. Er liggen wel duizend okkazie kofferdeksels van E36 coupé's op jullie te wachten. Die je op eBay vind zijn duurder (2x). Ik denk dat je zo'n klep 50€ betaald mss. Origineel BMW!

Veel beter dan plamuren of lassen !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Klopt!

Nu weten jullie ineens wat ik moest betalen aan BIV. Daarom dus ook dat ik nog 2 weken heb gewacht om hem in te schrijven. Dat was nog eens een verschil van bijna 300€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                              Een 3.2 blok, in welke mate draait dat gemakkelijk 200k km+?
                              Ik bedoel maar, maakt 140k km of 175k km iets uit?
                              Allemaal zo relatief en moeilijk om een antwoord op te geven lijkt me...

Ik denk dat veel afhangt van de vorige eigenaar en het onderhoudshistoriek van een wagen... (let op! ik spreek hier niet over een onderhoudsboekje !)

Ik ken mensen met zeer veel 320d problemen... Kapotte turbo's, LMM, koppeling snel erdoor, enzoverder... enz... Ikzelf rij ook 320d en ik heb nog nooooit problemen gehad...

Comment

• @STA: Kleur is echt vetgeil !!! Zalig!

Let er op dat er stickertjes onder de motorkap met Individual op en de kleurnaam. Chassisnr. al getsjeckt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  STA/Jerre, zat er een stickertje op de veerkoepel met "BMW Individual" en "calypsorot metallic" erop? Zo ja -> zalig. Zoniet zou 'ie wel 'es een respray gehad kunnen hebben.

Jep, stond erop! Kleurcode is 490U als ik me niet vergis...
                                  En idd, met die zwarte velgen, zou dan wel eens heel ferm kunnen staan!

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                  Guys... Wat betreft het verwijderen van een spoiler op bv. een E36 M3.

@ STA: eBay is maar gedeeltelijk je vriend.

Ga gewoon naar de plaatselijke autoafbraak. Er liggen wel duizend okkazie kofferdeksels van E36 coupé's op jullie te wachten. Die je op eBay vind zijn duurder (2x). Ik denk dat je zo'n klep 50€ betaald mss. Origineel BMW!

Veel beter dan plamuren of lassen !!!
                                  Die tip laten we niet lingsliggen natuurlijk.
                                  En waar is die plaatselijke autoafbraakplaats dan?
                                  Heb er nog nooit eentje gezien, weten te vinden...
                                  ?

Allemaal zo relatief en moeilijk om een antwoord op te geven lijkt me...

Ik denk dat veel afhangt van de vorige eigenaar en het onderhoudshistoriek van een wagen... (let op! ik spreek hier niet over een onderhoudsboekje !)

Ik ken mensen met zeer veel 320d problemen... Kapotte turbo's, LMM, koppeling snel erdoor, enzoverder... enz... Ikzelf rij ook 320d en ik heb nog nooooit problemen gehad...
                                  Ja, 't is allemaal zo relatief. Ben weer 2 andere M3's tegengekomen die ok zijn, in't Estoril.
                                  Alleen hebben die +160k km op de klok, richting 180-190k km's.....

@STA: Kleur is echt vetgeil !!! Zalig!

Let er op dat er stickertjes onder de motorkap met Individual op en de kleurnaam. Chassisnr. al getsjeckt ?
                                  Stickertje plakte erop!
                                  Chassisnummer geckeckt:

Productiedatum: 21.07.1998
                                  Interior: Nappa leder Schwarz (N5SW)
                                  Exterior: Individual 490U
                                  Land van verkoop: DE

Bestelde speciale uitvoering:

0243 airbag voor passagier
                                  0260 laterlae airbags vooraan
                                  0305 afstandsbediening voor centrale vergrendeling
                                  0325 achterspoiler
                                  0401 elektrisch schuifdak
                                  0428 gevarendriehoek en verbandkist (in de koffer)
                                  0473 centrale armsteun vooraan
                                  0494 verwarmde voorzetels
                                  0498 hoofdsteunen achteraan, mechanisch verstelbaar
                                  0510 headlight range adjustment (low beam) ???
                                  0534 elektronisch gestuurde airco
                                  0554 on-board computer
                                  0669 Radio BMW Business RDS
                                  0672 CD wisselaar 6 selecties
                                  0783 Description not found
                                  0801 duitse uitvoering
                                  0863 code europa ???
                                  0879 duitstalige handleidingsboekjes

Standaard speciale uitvoering:

0209 Sperdifferentieel (25%)
                                  0246 Steering wheel column adjustment, mechanical
                                  0314 Inklapbare buitenspiegels
                                  0410 Elektrisch bediende ramen vooraan
                                  0440 No smoker specification
                                  0465 Neerklapbare achterbank (symmetrisch)
                                  0520 Mistlampen vooraan
                                  0542 Description not found
                                  0548 Kilometertacho
                                  0710 M technic sportstuur met airbag

Info speciale uitvoering: ???

0686 Aerial diversity?

Comment

• Zou Bornem bv nog meer informatie kunnen doorspelen dan de locale dealers?

Comment

• ik ben benieuwd wat ik krijg toegestuurd als ik het chassisnummer van de doos opvraag

daar klopt geen reet van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                        In wuppertal zijn we nog eens geweest hé Jerre

wat een heerlijke tripjes waren dat!

Comment

• op het tripje ook nog een pic gemaakt van een andere M3

ik vertrouwde het er voor geen haar in dat garageke, daarom was de verrassing zo groot bij het zien van de M3 waar we voor gingen! Als ik er eentje zocht wist ik het wel!

Comment

Working...
                                          X