Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Echt impressionant hoe die niet overkop is geraakt...
Hoe is dat eigenlijk gebeurd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenEcht impressionant hoe die niet overkop is geraakt...
Dwars met de kont in de zandbak gegaan é. Remt te hard af en laat de wagen kantelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenKwam deze tegen
Met wat zou hij rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenEcht impressionant hoe die niet overkop is geraakt...
Comment
-
Daarnet een toertje gedaan met de M met vader erbij
Aan zijn gelach te horen vond hij het plezant
Nu heb ik een vraagje, ik heb eerst 10min rondgereden opt gemakje, max. 3000 toeren, tot de olietemp. op 85graden stond. Dan paar keer doorgetrokken in 2e en 3e tot 6500-7000 toeren... Alé in 3e geen 6-7000 toeren, want dan zit je aan 160
Neem zo'n 3-4 keer..
Daarna heb ik 3km rustig in 5e aan 50 per uur naar huis terug gebold en hem op zijn plaatsje gezet
Doe ik iets verkeerd, doe ik de kar pijn? Want ik heb schrik dat ik hem zou pijn doen
Moet ik hem na die 3km rustig bollen nog laten nadraaien?Last edited by Greg; 04/03/2009, 23:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenNadraaien is dan niet meer nodig nee.
wat ik wel zou doen is dat 50 in 5e rijden (hoewel het 'zalig' kan zijn, ik betrap er mezelf ook op) een beetje vermijden. Oliedruk en dus smering is dan een pakje lager. Maar dat is maar spijkers op laag water hoor
Hij doet dat idd zo lekker, en dan die diepe grom erbij
Volgende keer 4e dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenIk heb het nog niet geprobeerd maar als ik met de 120d 50 in 5de rijd valt hij stil denk ik. Hoe komt dat?
Mijn Saab kan ook soepel 50 in 5e rijden, maar de M doet dat nog net iets soepeler
Mijn maat zijn ouders hebben zo'n megane diesel, als je daar 60 in 5e mee rijdt, begint hij al tegen te sputteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk BerichtenMijn maat zijn ouders hebben zo'n megane diesel, als je daar 60 in 5e mee rijdt, begint hij al tegen te sputteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenDat nog net niet, maar als ik 50 rij in 4de draait de motor iets van een 1250 toeren denk ik, en ik wil daar niet veel onder gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenIk heb het nog niet geprobeerd maar als ik met de 120d 50 in 5de rijd valt hij stil denk ik. Hoe komt dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk BerichtenBen je nu al gepasseerd?
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDat 'ie in vijfde niet genoeg kracht heeft om je auto voort te trekken aan 50, tiens.
Comment
-
Om een vb te geven:
auto A heeft een topsnelheid in 5e van 200km/u aan 5000t/min. Dat wilt zeggen dat in 5e aan 1000 t/min, auto A 40km/u bolt.
auto B heeft een top in 5e van 250km/u aan 5000t/min. In 5e aan 1000 t/min bolt auto B 50km/u.
Snappie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenOmdat uw aantal km/u in die ene versnelling, aan 1000t/min een pak hoger ligt dan bij een andere wagen.
Om een vb te geven:
auto A heeft een topsnelheid in 5e van 200km/u aan 5000t/min. Dat wilt zeggen dat in 5e aan 1000 t/min, auto A 40km/u bolt.
auto B heeft een top in 5e van 250km/u aan 5000t/min. In 5e aan 1000 t/min bolt auto B 50km/u.
Snappie?
Ik denk dat een 120d in vijfde 210 km/u doet op teller bij 4500 t/min. Dus dat geeft bij 1000 t/m een snelheid van 46,67 km/u?
Comment
-
Dat klopt niet denk ik, uw uitleg. Dan zou de 200-per-uur-auto immers 1250 toeren draaien aan 50 per uur in vijfde. En zou hij niet stilvallen...
Vergelijk het met in een bergop vertrekken, uw auto krijgt dat niet getrokken als je gewoon op koppeling probeert te vertrekken. Zelfde geval als 50 per uur in vijfde rijden, vermoed ik.
Probeer anders eens met uw fiets in hoogste versnelling traag te rijden. Nu, dat gaat quasi altijd gaan. In hoogste versnelling bergop rijden dan, dat zal je ook niet lukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenYep.
Ik denk dat een 120d in vijfde 210 km/u doet op teller bij 4500 t/min. Dus dat geeft bij 1000 t/m een snelheid van 46,67 km/u?
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDat klopt niet denk ik, uw uitleg. Dan zou de 200-per-uur-auto immers 1250 toeren draaien aan 50 per uur in vijfde. En zou hij niet stilvallen...
Vergelijk het met in een bergop vertrekken, uw auto krijgt dat niet getrokken als je gewoon op koppeling probeert te vertrekken. Zelfde geval als 50 per uur in vijfde rijden, vermoed ik.
Probeer anders eens met uw fiets in hoogste versnelling traag te rijden. Nu, dat gaat quasi altijd gaan. In hoogste versnelling bergop rijden dan, dat zal je ook niet lukken.
Alleen moet je de juiste cijfers invullen. Het gaat em niet over of de auto al dan niet stilvalt.
Het ging erom dat bepaalde auto's, pakweg bij 50km/u niet in 5e kunnen rijden, en anderen wel.
Comment
-
Ah zo, sorry.
Maar toch: een auto met lagere topsnelheid zal meer toeren draaien bij lage snelheden in vijfde. Wat zorgt er dan voor dat de auto toch stilvalt? Dat was m'n punt...
Want je ziet: theoretisch kan een 120d in vijfde rijden aan 50, praktijk is iets anders...
Comment
Comment