Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben het eigenlijk niet eens met de meesten hier : een R8 V8 vind ik een fantastische wagen. Dat hij daarbij een M3 moet laten voorgaan, zou ik er graag bijnemen. Ik steek het een beetje op de meeste merken die altijd maar meer en beter willen : een gezinswagen in respectievelijke (R)S, M of AMG livrei, daar steken ze tegenwoordig al een V8 in. Wat is er mis met een 6-in-lijn, V6, ...?
Ik bedoel maar, de eerste M3 had 200pk en wordt door velen als de puurste omschreven. E36 en E46 hadden rond en iets over de 300pk, nu zitten ze al aan 420pk.
Een Ferrari 355/360, een 996 GT3, ... waren wel echte sportwagens, en géén kwam boven 400pk uit.
Ik vind dat ze 'n beetje te ver aan't gaan zijn, op alle gebied samen. Versta me niet verkeerd, ik ben een absolute liefhebber van al deze wagens. Maar bijvoorbeeld een E46 M3 is nog nét te doen qua taks, benzineverbruik, vaste kosten e.d., daar waar je met een E9x direct in een andere league qua kosten zit. De prijs laat ik buiten beschouwing, die moet je immers maar één keer op tafel leggen. 'T zelfde met een vroegere (R)S4, vroeger was dat een compactere V6, en toen moest er plots een 4.2 V8 in.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
En dat terwijl z'n klant op internet zit te surfen op de achterbank.
Me één van z'n laatste mededelingen in z'n eerste topic herinnerend ... z'n doorsnee klant doet wel iets anders op de achterbank dan op internet surfen.
Ik bedoel maar, de eerste M3 had 200pk en wordt door velen als de puurste omschreven. E36 en E46 hadden rond en iets over de 300pk, nu zitten ze al aan 420pk.
Een Ferrari 355/360, een 996 GT3, ... waren wel echte sportwagens, en géén kwam boven 400pk uit.
Think power2weight ratio.
En dat een auto die toen zeer snedig reed (maar minder snedig dan de hedendaagse opvolgers) zonder enig rijhulpmiddel (waar we de dag van vandaag mee om de oren geslagen worden) nu als "puur" wordt omschreven, is niet meer dan logisch. Maar dat wil niet zeggen dat 't nu minder goed is.
Comment