Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
BMW komt niet met dieselversie, kleiner model gewenst
AMSTERDAM - BMW heeft, zoals eerder geschreven, geen plannen meer om een M-uitvoering van de Z4 uit te brengen. Het is voor de fabrikant verdraaid lastig om de roadster voor een schappelijke meerprijs nog sneller te maken dan de sDrive35i uitvoering. Van de 5 GT komt evenmin een M-uitvoering. Dat past niet bij het karakter van de hatchback. Mocht BMW het M-gamma uitbouwen, dan zal dat op basis van de 1 Serie zijn. O ja, op dieselversies hoef je absoluut niet te rekenen.
Foto: De Telegraaf
Om tot een M-uitvoering van de 1 Serie te komen moet BMW verschillende problemen overwinnen. Net als voor de Z4 geldt, heeft BMW al een supersnelle uitvoering van de 1 Serie in zijn programma, namelijk de 135i. Het zal moeilijk worden om dat type te verbeteren en een nog sportievere 1 Serie te bouwen, zo laten een medewerkers van BMW M GmbH tijdens de persintroductie van de X6 M aan De Telegraaf weten. Daarnaast zal het lastig worden om de juiste carrosserievariant te kiezen. De Verenigde Staten is de grootste afzetmarkt voor de M-modellen. Daar is een sedan, die van het huidige model is geschrapt, zeer gewild. In Europa prefereert de koper voor een hatchback. BMW zou voor de Cabrio en Coupé kunnen kiezen, al is de tweedeurs met vast dak in Europa geen verkoopknaller. Een medewerker van de M-divisie gaf tijdens de persintroductie van de X6 M duidelijk aan dat “het publiek van de M-modellen jonger moet worden”. De enige stap om dat te realiseren is de introductie van een M-versie van de 1 Serie. Een techneut laat doorschemeren dat dat niet direct de lancering van een ‘M1’ betekent. Wellicht valt de uiteindelijke keuze op een 135i M met lichtgewicht carrosserie, uitgekleed interieur, aangepast onderstel en opgevoerde motor.
Op de vraag of er verkooppotentieel voor een M-model met dieselmotor bestaat, reageert de productbaas resoluut: "Nein." Ook hier geldt dat de Verenigde Staten de grootste afzetmarkt voor M GmbH is en daar worden nauwelijks diesels verkocht. Een zelfontbrander is alleen een interessante motorisering in Europa, maar ook hier is de afzet beperkt voor een high performance-diesel. "We stellen voor elk model een business case op. De uitkomst moet zijn dat we er voldoende eenheden van kunnen verkopen en er onderaan de streep geld overhouden. Dat kunnen we niet met een M7, Z4 M, 5 GT M of een M-diesel. Van de X5 en X6 m hebben we wel hoge verwachtingen. De geplande productie-aantallen liggen op hetzelfde niveau als die van de M5."
BMW´s M-familie bestaat momenteel uit de M3 Coupé, M3 Cabrio, M3 Sedan, de M5 sedan en Touring en de M6 Coupé en Cabrio. De BMW-divisie leverde afgelopen rond de 24.000 auto´s af, hoofdzakelijk van het type M3. Sinds de introductie van de M-modellen eind jaren zeventig verlieten zo´n 300.000 exemplaren de fabriek.
Nutteloos? De X5M en X6M zijn auto's die verbluffende prestaties bieden (niet alleen rechtdoor), in een SUV-kleedje. Ze bieden rijplezier in onvervalste vorm en in enorme mate, en er zijn meer dan voldoende mensen die zoiets maar wat graag in hun garage zullen stallen. BMW voorspelt zelf al een verkoop worldwide die die van de M5 evenaart, dat zegt genoeg denk ik. 't Model is dus zeer zeker niet nutteloos, wel integendeel (was 'ie wel nutteloos geweest, dan had BMW 'm niet gemaakt). Niet vergeten : "de autokoper" is niet voor 100% een rationele saaie pik die enkel maar zuinige en politiek correcte producten wil. De afficionado mag ook wel wat hebben, dacht ik? En in de vorm van de Porsche Cayenne turbo (S), Mercedes-Benz ML 63 AMG, Mercedes-Benz G 55 AMG en Audi Q7 V12 TDI (to name a few) zijn er al meer dan voldoende rechtstreekse concurrenten, om 't bestaansrecht van deze twee auto's helemaal te argumenteren. BMW is wél rijkelijk laat met zo'n versie, dat is wel waar. Maar "nutteloos" is die auto allerminst...
En wat schoonheid betreft : zoals geweten valt daarover niet te twisten. De X5 valt bij veel mensen in de smaak, de X6 bij weinig mensen ... maar zolang er mensen zijn die zoiets knap vinden, is dat voor hen dan ook knap. Ik vind de X5 M een fantastisch apparaat, en had ik de fondsen ik haalde me er meteen eentje (enkel een RS6 zou ik waarschijnlijk nog voor nemen). En ook de X6 vind ik een zeer impressionante auto, die (heb ik zelf al meermaals mogen ondervinden) zo verbluffend goed rijdt dat je - als je er aan kan wennen qua design - bijna automatisch een boon voor dat ding krijgt.
Comment