Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat is launch control eigenlijk? Kan dit op iedere M3?

Comment

• zo snel mogelijk accelereren uit stilstand, elke M3 kan dat

Comment

• behalve de manuele!
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Maar hoe doe je dit?

Rem ingeduwd - tractiecontrole uit - ??

Blijkbaar komt er een vlagje op de boordcomputer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            behalve de manuele!
            is niet, moet je het gewoon zelf doen

al helpt de M Dynamic traction control véél

Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
            Maar hoe doe je dit?

Rem ingeduwd - tractiecontrole uit - ??

Blijkbaar komt er een vlagje op de boordcomputer?
            DSC uit, snelste schakelprogramma selecteren, linkervoet op rem, pook naar voor duwen, met je rechtervoet vloeren. nu zit je in LC mode, gewoon gas gevloerd houden en dan de pook lossen..

ofzo ben het niet zeker

Comment

• Bij de M5 moest je tractiecontrol uit, boit in S6, voet op de rem, pookje naar voor duwen, planken en pookje los laten
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Is dat safe voor de wagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                  Is dat safe voor de wagen?
                  baja, gewoon niet mee overdrijven é

Comment

• Sorry maar

Ik kan haast niet meer wachten, nog een 3tal weken !!

Comment

• Comment

• Ik weet niet hoe het werkt en heb het dus ook nog niet gedaan met onze M3. Als je gewoon plankgas vertrekt met de M-DCT schiet de wagen als een raket vooruit. Als je kickdown geeft schiet de motor naar 4500toeren en vertrekt dan pas. Je hebt dan dus effe een dood moment, maar daarna is de acceleratie bijzonder bruut.

Ik vertrek meestal gewoon plankgas en eens de wagen vertrokken is duw ik door tot kickdown. Bij kickdown schakelt de wagen pas bij 8300 toeren. Pure heerlijkheid...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik weet niet hoe het werkt en heb het dus ook nog niet gedaan met onze M3. Als je gewoon plankgas vertrekt met de M-DCT schiet de wagen als een raket vooruit. Als je kickdown geeft schiet de motor naar 4500toeren en vertrekt dan pas. Je hebt dan dus effe een dood moment, maar daarna is de acceleratie bijzonder bruut.

Ik vertrek meestal gewoon plankgas en eens de wagen vertrokken is duw ik door tot kickdown. Bij kickdown schakelt de wagen pas bij 8300 toeren. Pure heerlijkheid...
                          Wat is het verschil tss plankgas en kickdown? Is dat zoals bij mijn pa zijn 535d, dat er nog een klein stukje kan ingedrukt worden?

Comment

Sorry maar

Ik kan haast niet meer wachten, nog een 3tal weken !!
                            Wordt de wagen nog voor de kerstperiode geleverd of zal het pas voor volgend jaar zijn? Tussen kerst en nieuwjaar zijn de verdelers gesloten.

Mijn 740d wordt volgende week geleverd.
                            OO 00 OO

Comment

Wat is het verschil tss plankgas en kickdown? Is dat zoals bij mijn pa zijn 535d, dat er nog een klein stukje kan ingedrukt worden?
                              Yip

Comment

Yep...
                                OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Wordt de wagen nog voor de kerstperiode geleverd of zal het pas voor volgend jaar zijn? Tussen kerst en nieuwjaar zijn de verdelers gesloten.

Mijn 740d wordt volgende week geleverd.
                                  De mijne wordt geleverd vanaf 21 december dus juist voor Kerstmis ! Hopelijk zal het effectief zou zijn !

Laat je hem staan tot 4 januari?

Comment

dat is de kickdown knop idd

dan gaat de automaat altijd terugschakelen naar de laagst mogelijke versnelling voor maximale acceleratie

Comment

• Ja, ik ga 'm laten staan tot na nieuwjaar. Er zal nog een bijkomend alarm moeten geplaatst worden en winterbanden op de velgen. Ook moeten de documenten voor de leasing in orde gemaakt worden. Zo zal alles klaar zijn voor kerstmis, zodat ik op maandag 4 januari mijn wagen kan gaan afhalen...
                                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        dat is de kickdown knop idd

dan gaat de automaat altijd terugschakelen naar de laagst mogelijke versnelling voor maximale acceleratie
                                        Als je in de manuele stand rijdt, wat ik de laatste tijd meer en meer doe, en je duwt kickdown terwijl je met de pook of de paddle terugschakelt, dan zal de wagen niet één versnelling terugschakelen, maar ook terugschakelen naar de laagst mogelijke versnellling. Is tof als je voorbij wordt gestoken en je wil snel reageren..
                                        OO 00 OO

Comment

• Reageert dat direct of is er toch nog een korte 'lag' zoals bij een klassieke BMW-automaat?

Comment

Working...
                                          X