Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn broer heeft ook een bijkomend alarm moeten installeren dus ik denk dat dat ook zo zal moeten zijn van mij. Ik hoop echt dat hij op 21 december al wordt geleverd. Want dan gaat de mijn 330d ook binnen. Dan stuur ik mijn nrplaat terug zodat ik hem op maandag 4 januari kan terughalen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
      Reageert dat direct of is er toch nog een korte 'lag' zoals bij een klassieke BMW-automaat?
      Die M3 die ik had getest in Bornem met de DKG boite, reageerde echt ongelooflijk goed. Beter dan die van de 335d/535d..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
        Sorry maar

        Ik kan haast niet meer wachten, nog een 3tal weken !!
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        op maandag 4 januari mijn wagen gaan afhalen...

        Zalig om te lezen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
          Die M3 die ik had getest in Bornem met de DKG boite, reageerde echt ongelooflijk goed. Beter dan die van de 335d/535d..
          De M-SKG reageert natuurlijk veel sneller dan een klassieke automaat. Het terugschakelen en opschakelen gebeurt echt in millisecondes. Als je vanuit stilstand vertrekt heb je toteel geen 'lag'. De wagen reageert onmiddellijk en zeer fors bij plankgas.

          Ondertussen zijn de kinderziektes uit deze versnellingsbak, die ik wel ervaren heb. Het probleem was dat in de automatische stand de bak niet snel genoeg naar de 2de versnelling terugschakelde. Als je bijvoorbeeld een rond punt naderde en je wilde onmiddellijk terug versnellen nadat je vertraagd had, dan duurde dat even vooraleer de wagen terug reageerde. Bij een klassieke automaat heb je dat ook wel, maar bij deze M-DKG verwacht je dat niet en het was echt storend. Op M3post.com is het zelfs een serieus item geworden waarbij sommigen zelfs aanhaalden dat het gevaarlijk kon zijn. Sinds de laatste update is dit euvel van de baan. Nu is er van een lag geen sprake meer.

          Toch heb je het meeste voordeel tov een klassieke automaat in de manuele stand. Als je dat pookje of de paddles aanraakt heb je een onmiddellijke overgang van versnelling. Hoe hoger je de gevoeligheid van de versnellingsbak instelt, des te bruter schakelt de wagen. Nog heerlijker is dan het tussengas bij het terugschakelen. Deze versnellingsbak is gewoon pure perfectie...
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • de automaat op de 335i geeft ook tussengas reactie tijden met de paddles is 'ok'.. één vd snelste die ik ken voor 'gewone' automaat te zijn.

            kickdown in D of DS is dankzij de turbos een beetje laggy maar dat draagt bij aan de sensatie vind ik.. ineens komen die turbos erin en gaat hij als een speer er van door beetje Cayenne Turbo-ish

            Comment




            • + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • 't Is al lang geleden dat ik nog 'es iets schreef over een auto waarmee 'k 'es kon testrijden (laatste jaren niet zoveel zin meer in), maar vanavond kon ik bij 't afzetten van m'n auto bij de dealer (groot onderhoud + wat herstellinkjes hier en daar) 'es kort kennis maken met de X6 M.

                First of all : ik kan de X6 best smaken, it's got issues yes maar toch heeft 'ie ergens iets, alleen al het "in your face" statement dat 'ie maakt en het feit dat 'ie wannabe-politiek/ecologisch-correcte mensen zo hard op hun zenuwen werkt, maakt dat ik 'm tof vind. Een beetje herrie schoppen, dat is wel aan me besteed.
                Maar in de M-versie vind ik 'm net weer minder kloppen, ook al was 'ie zwart/zwart en had 'ie de gekende 21" velgen liggen die je onder veel gewone X5/X6 ziet. Ik zou 'm als X5 kiezen, en dan liefst in een knalkleur (dat nieuwe blauw, effe naam kwijt) of in een zeer klassieke combinatie (carbonzwart + chroom rond de ramen + champagne-kleurig full leder + pianolak).

                Enfin, 't ding stond dus te tikken op de parking toen ik aan kwam. Ja, dan was 'ie dus nog warm en zoiets zet je dan niet voor m'n neus zonder dat ik om de sleutel kom vragen.

                Straightforward, een X6/X5 zoals een andere. Instappen, gordel vast, voet op rem en knopdruk.

                *luistert*

                Oké, minpunt één : where's the sound gone? Iemand die al 'es een Cayenne S, of een Cayenne turbo (zelfs geblazen dus, ja), of een Cayenne GTS, of een E53 X5 4.6is, of een ML 63 AMG heeft geproefd, die zal - denk ik - teleurgesteld zijn. Je hoort een brabbelende V8, en je hoort power (gebalde kracht), maar het is allemaal maar stilletjes. De sound midrange is mooi, anders dan de klassieke V8-sound die we hedentendage nog zo mooi voorgeschoteld krijgen door de AMG 6,2-liter: dit klinkt meer als een sportwagen, eentje die een V8 heeft die een beetje genen heeft mogen lenen van het oermerk der sportwagens (en waar de V8 ook niet klinkt als een in de verte luid tekeer gaand onweer, maar als twee tot de tanden gewapende Honda V-TECs die met elkaar op leven en dood aan 't vechten zijn). Er zit een beetje M3 in, ook, iets aparts. Iets "ik wil niet zoals al die andere lekkere V8'en klinken, ik wil m'n eigen lied zingen". Oké, 't klinkt mooi, dus wie klaagt nog?

                Dotje gas en weg. De kracht die dit ding op je loslaat is verbazend, ik moet al goed graven in m'n geheugen om een BMW te herinneren die op die manier "à l'élastique" oerkrachten op je loslaat, en ik denk dat ik er géén ken, of het moet de ... X6 met biturbo V8 zijn in soft-versie. Maar dan in 't kwadraat. Een Bentley Continental GT gaf me ook zo'n indruk : een beetje obees en niet echt afgetraind aan de startlijn van een 100m sprint komen staan, op sportieve schoenen zonder spikes en nog het restje BigMac-saus van je mondhoek weglikkend, en ééns het startschot weerklinkt een aanloopje nemen om dan halverwege alle oerkrachten te ontplooien en alles en iedereen te destabiliseren in je kielzog...

                De sluimerende hyper-efficiëntie (je moet een top-X6 gereden hebben om te weten wat die auto in z'n mars heeft) aan je rechtervoet en in je handen is verbluffend. Het ritje was zeer kort en erg onaantrekkelijk, maar 'k heb toch kunnen voelen dat die auto een potentieel heeft dat je in de klasse van de "jeeps voor de weg" niet terugvindt, of het moet een Cayenne turbo S zijn (ik reed die nog niet, een Cayenne turbo wel en zelfs die auto voelt niet zo "sportwagenlike" aan als deze X6 M).

                Verbluffend, dus. Al vraag ik me af waarom BMW zo hard z'n best doet om een X5 en X6 zo gigantisch hard te doen lijken op de komende M5 qua rijgedrag. 't Is een "jeep voor de weg", dan mag 'ie ook wel een beetje zo aanvoelen. Minpunt twee?
                Think again. Dit is SUV v2.0 : de hogere rijhouding die zoveel eeuwen terug voor het initiële succes heeft gezorgd van die klasse, maar dan zonder alle doorheen die eeuwen als onvermijdelijk mee gegroeide nadelen eraan verbonden. Bodyroll? Zero. Traagheid in het stuur? Zero. Voelbare massa inertie in bochten? Ook zero. En last but not least: alle gewicht boven de voelbare 1,4 à 1,5 ton? Zero.

                Faut le faire.



                En krijgen we nu éindelijk een échte nieuwe CSL, BMW?
                Last edited by ; 01/12/2009, 23:28.

                Comment


                • Chez Dejonckheere? :o
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                    Chez Dejonckheere? :o
                    Die hebben in elk geval een black-on-black X6M staan
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • vet!5
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                      Comment


                      • Ik had er bijna over gekeken. Zoiets hoort echt in 't felblauw te staan, of in 't rood.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik had er bijna over gekeken. Zoiets hoort echt in 't felblauw te staan, of in 't rood.
                          Idem Ik was er 2 weken geleden en hij stond op de parking ... 1 van de receptionisten wandelde mee naar buiten om een wagen te verplaatsen, en net toen ik er voorbij was viel mijn frank, dat het geen gewone X6 was ...

                          Het dwaaste van al vind ik de badge achteraan ... "X6 ///M" dat staat toch echt niet!
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • Mjah, daar had ik nu niet meteen problemen mee. Beter zo dan een BMW MX5.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Mjah, daar had ik nu niet meteen problemen mee. Beter zo dan een BMW MX5.
                              Dat vind ik ook


                              Bij de eerste filmpjes al viel me trouwens ook al op hoe on-V8 die klinkt, zoals je aanhaalde klinkt die echt een beetje zoals een flat plane V8, en dus als twee viercilinders.

                              Vind ik eerder 'speciaal' dan knap of passend, op zo'n SUV.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • subtiele spoiler doet het em helemaal.
                                en effe 'for the record' een X6M mag je gerust voor de deur droppen; een AC schnitzer falcon niet.

                                Comment


                                • X5 M is hot !

                                  Comment


                                  • Ik zou dan toch de x6 M nemen voor het lagere gewicht.












                                    Comment


                                    • + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                        subtiele spoiler doet het em helemaal.
                                        en effe 'for the record' een X6M mag je gerust voor de deur droppen; een AC schnitzer falcon niet.
                                        Is dat niet een spoiler zoals iedere X5 hem heeft?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X