Mijn broer heeft ook een bijkomend alarm moeten installeren dus ik denk dat dat ook zo zal moeten zijn van mij. Ik hoop echt dat hij op 21 december al wordt geleverd. Want dan gaat de mijn 330d ook binnen. Dan stuur ik mijn nrplaat terug zodat ik hem op maandag 4 januari kan terughalen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenReageert dat direct of is er toch nog een korte 'lag' zoals bij een klassieke BMW-automaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk BerichtenSorry maar
Ik kan haast niet meer wachten, nog een 3tal weken !!
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichtenop maandag 4 januari mijn wagen gaan afhalen...
Zalig om te lezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk BerichtenDie M3 die ik had getest in Bornem met de DKG boite, reageerde echt ongelooflijk goed. Beter dan die van de 335d/535d..
Ondertussen zijn de kinderziektes uit deze versnellingsbak, die ik wel ervaren heb. Het probleem was dat in de automatische stand de bak niet snel genoeg naar de 2de versnelling terugschakelde. Als je bijvoorbeeld een rond punt naderde en je wilde onmiddellijk terug versnellen nadat je vertraagd had, dan duurde dat even vooraleer de wagen terug reageerde. Bij een klassieke automaat heb je dat ook wel, maar bij deze M-DKG verwacht je dat niet en het was echt storend. Op M3post.com is het zelfs een serieus item geworden waarbij sommigen zelfs aanhaalden dat het gevaarlijk kon zijn. Sinds de laatste update is dit euvel van de baan. Nu is er van een lag geen sprake meer.
Toch heb je het meeste voordeel tov een klassieke automaat in de manuele stand. Als je dat pookje of de paddles aanraakt heb je een onmiddellijke overgang van versnelling. Hoe hoger je de gevoeligheid van de versnellingsbak instelt, des te bruter schakelt de wagen. Nog heerlijker is dan het tussengas bij het terugschakelen. Deze versnellingsbak is gewoon pure perfectie...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
de automaat op de 335i geeft ook tussengas reactie tijden met de paddles is 'ok'.. één vd snelste die ik ken voor 'gewone' automaat te zijn.
kickdown in D of DS is dankzij de turbos een beetje laggy maar dat draagt bij aan de sensatie vind ik.. ineens komen die turbos erin en gaat hij als een speer er van door beetje Cayenne Turbo-ish
Comment
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
't Is al lang geleden dat ik nog 'es iets schreef over een auto waarmee 'k 'es kon testrijden (laatste jaren niet zoveel zin meer in), maar vanavond kon ik bij 't afzetten van m'n auto bij de dealer (groot onderhoud + wat herstellinkjes hier en daar) 'es kort kennis maken met de X6 M.
First of all : ik kan de X6 best smaken, it's got issues yes maar toch heeft 'ie ergens iets, alleen al het "in your face" statement dat 'ie maakt en het feit dat 'ie wannabe-politiek/ecologisch-correcte mensen zo hard op hun zenuwen werkt, maakt dat ik 'm tof vind. Een beetje herrie schoppen, dat is wel aan me besteed.
Maar in de M-versie vind ik 'm net weer minder kloppen, ook al was 'ie zwart/zwart en had 'ie de gekende 21" velgen liggen die je onder veel gewone X5/X6 ziet. Ik zou 'm als X5 kiezen, en dan liefst in een knalkleur (dat nieuwe blauw, effe naam kwijt) of in een zeer klassieke combinatie (carbonzwart + chroom rond de ramen + champagne-kleurig full leder + pianolak).
Enfin, 't ding stond dus te tikken op de parking toen ik aan kwam. Ja, dan was 'ie dus nog warm en zoiets zet je dan niet voor m'n neus zonder dat ik om de sleutel kom vragen.
Straightforward, een X6/X5 zoals een andere. Instappen, gordel vast, voet op rem en knopdruk.
*luistert*
Oké, minpunt één : where's the sound gone? Iemand die al 'es een Cayenne S, of een Cayenne turbo (zelfs geblazen dus, ja), of een Cayenne GTS, of een E53 X5 4.6is, of een ML 63 AMG heeft geproefd, die zal - denk ik - teleurgesteld zijn. Je hoort een brabbelende V8, en je hoort power (gebalde kracht), maar het is allemaal maar stilletjes. De sound midrange is mooi, anders dan de klassieke V8-sound die we hedentendage nog zo mooi voorgeschoteld krijgen door de AMG 6,2-liter: dit klinkt meer als een sportwagen, eentje die een V8 heeft die een beetje genen heeft mogen lenen van het oermerk der sportwagens (en waar de V8 ook niet klinkt als een in de verte luid tekeer gaand onweer, maar als twee tot de tanden gewapende Honda V-TECs die met elkaar op leven en dood aan 't vechten zijn). Er zit een beetje M3 in, ook, iets aparts. Iets "ik wil niet zoals al die andere lekkere V8'en klinken, ik wil m'n eigen lied zingen". Oké, 't klinkt mooi, dus wie klaagt nog?
Dotje gas en weg. De kracht die dit ding op je loslaat is verbazend, ik moet al goed graven in m'n geheugen om een BMW te herinneren die op die manier "à l'élastique" oerkrachten op je loslaat, en ik denk dat ik er géén ken, of het moet de ... X6 met biturbo V8 zijn in soft-versie. Maar dan in 't kwadraat. Een Bentley Continental GT gaf me ook zo'n indruk : een beetje obees en niet echt afgetraind aan de startlijn van een 100m sprint komen staan, op sportieve schoenen zonder spikes en nog het restje BigMac-saus van je mondhoek weglikkend, en ééns het startschot weerklinkt een aanloopje nemen om dan halverwege alle oerkrachten te ontplooien en alles en iedereen te destabiliseren in je kielzog...
De sluimerende hyper-efficiëntie (je moet een top-X6 gereden hebben om te weten wat die auto in z'n mars heeft) aan je rechtervoet en in je handen is verbluffend. Het ritje was zeer kort en erg onaantrekkelijk, maar 'k heb toch kunnen voelen dat die auto een potentieel heeft dat je in de klasse van de "jeeps voor de weg" niet terugvindt, of het moet een Cayenne turbo S zijn (ik reed die nog niet, een Cayenne turbo wel en zelfs die auto voelt niet zo "sportwagenlike" aan als deze X6 M).
Verbluffend, dus. Al vraag ik me af waarom BMW zo hard z'n best doet om een X5 en X6 zo gigantisch hard te doen lijken op de komende M5 qua rijgedrag. 't Is een "jeep voor de weg", dan mag 'ie ook wel een beetje zo aanvoelen. Minpunt twee?
Think again. Dit is SUV v2.0 : de hogere rijhouding die zoveel eeuwen terug voor het initiële succes heeft gezorgd van die klasse, maar dan zonder alle doorheen die eeuwen als onvermijdelijk mee gegroeide nadelen eraan verbonden. Bodyroll? Zero. Traagheid in het stuur? Zero. Voelbare massa inertie in bochten? Ook zero. En last but not least: alle gewicht boven de voelbare 1,4 à 1,5 ton? Zero.
Faut le faire.
En krijgen we nu éindelijk een échte nieuwe CSL, BMW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenChez Dejonckheere? :o1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk had er bijna over gekeken. Zoiets hoort echt in 't felblauw te staan, of in 't rood.
Het dwaaste van al vind ik de badge achteraan ... "X6 ///M" dat staat toch echt niet!1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMjah, daar had ik nu niet meteen problemen mee. Beter zo dan een BMW MX5.
Bij de eerste filmpjes al viel me trouwens ook al op hoe on-V8 die klinkt, zoals je aanhaalde klinkt die echt een beetje zoals een flat plane V8, en dus als twee viercilinders.
Vind ik eerder 'speciaal' dan knap of passend, op zo'n SUV.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
en effe 'for the record' een X6M mag je gerust voor de deur droppen; een AC schnitzer falcon niet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichtensubtiele spoiler doet het em helemaal.
en effe 'for the record' een X6M mag je gerust voor de deur droppen; een AC schnitzer falcon niet.
Comment
Comment