Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Iemand die leert rijden met 'slechter' materiaal, zal het zeker kunnen met 'beter' materiaal. In dat opzicht ben ik ook van mening dat het beter is om met de standaard te beginnen, en dan up te graden.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenAls de SMG niet goed zou werken, waarom heeft de CSL dan die bak? En het is niet dat ze geen races doen met die karren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de CSL een slechte boite heeft, maar het lijkt me tegenwoordig bon ton te zeggen dat een onderdeel van een krachtige wagen altijd goed is ómdat het in die wagen zit.
Comment
-
Van SMG problemen in de CSL heb ik toch nog niet vaak gehoord. In de E60, ja, maar er zijn er evengoed die nooit last hebben. En het zijn natuurlijk enkel diegene met last waarvan je leest op de interwebsOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
Dat M-diff is al mééééér dan voldoende, jij gaat nooit de limiet van die wagen z'n kunnen bereiken waarom zou je dan upgraden?
De remmen zijn goed op een M3, maar als je veel wilt tracken zou ik toch een upgrade aanraden
Voor de rest zou ik die kar zo laten
Imo zou ik gewoon een 130i met een Quaife sper kopen en daarmee op de limiet rijden, of een Cooper S ofzo.. I mean je bent een beginner he Da's toch veel leuker dan een M3 met dik 400 pk op de achterwielen waar continu DSC moet tussen komen
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenWaarom heeft een E60 een SMG als een héle hoop van die karren al aan hun 3e boite toe zijn?
Waarmee ik niet wil zeggen dat de CSL een slechte boite heeft, maar het lijkt me tegenwoordig bon ton te zeggen dat een onderdeel van een krachtige wagen altijd goed is ómdat het in die wagen zit.
ik ken iemand met een E60 M5, nu ruim 90.000 km zonder een mechanisch probleem..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenVan SMG problemen in de CSL heb ik toch nog niet vaak gehoord. In de E60, ja, maar er zijn er evengoed die nooit last hebben. En het zijn natuurlijk enkel diegene met last waarvan je leest op de interwebs
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenAl meteen een Drexler
Dat M-diff is al mééééér dan voldoende, jij gaat nooit de limiet van die wagen z'n kunnen bereiken waarom zou je dan upgraden?
De remmen zijn goed op een M3, maar als je veel wilt tracken zou ik toch een upgrade aanraden
Voor de rest zou ik die kar zo laten
Imo zou ik gewoon een 130i met een Quaife sper kopen en daarmee op de limiet rijden, of een Cooper S ofzo.. I mean je bent een beginner he Da's toch veel leuker dan een M3 met dik 400 pk op de achterwielen waar continu DSC moet tussen komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDas wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden.
Waarom ge zo op die pk's zit te hameren als het toch een track-only kar moet zijn die ge al met een remorque wou naar circuit doen snap ik toch ni.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDas wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden. Je verlangt al snel naar die extra pk. Bovendien zal die M3 toch ietske waardevaster moeten zijn. Een 130i in tweedehands verkopen lijkt me niet evident.
Ik denk dat ge al uw handen vol hebt aan een 130i, en ivm herverkoopwaarde.. kijk eens op Mobile.de en zie hoe laag sommige al ni staan.. koop dat 2de hands en je gaat daar niet zoveel verlies meer opmaken
Vraag maar eens aan Wax-it hoe hij zich amuseert met de 130i, of gTa.. en da's een 120d Fun is toch 't belangrijkste.. gooien en smijten..
Comment
-
Met meer PK's is het enkel makkelijker om hard rond te gaan, maar leer je niks van hoe snel door de bochten te gaan om je snelheid te behouden.
En toch... Als ik moet kiezen tussen een E36 325i of M3 als tracktoy, ga ik voor het laatste
En als je goed bent, rij je dus met een 120d iedereen kwijt, inclusief M3kes en Z4Mkes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenOp circuit rijden is wel helemaal anders hoor.. ik amuseer mij rot op de Nordschleife met 'maar' 175 pk op de voorwielen. Zelfs op de rechte stukken doet die dat niet slecht, en derbij da's toch maar saai.. bochten combinaties, rempunten en weetikveel zijn echt zoveel leuker
Ik denk dat ge al uw handen vol hebt aan een 130i, en ivm herverkoopwaarde.. kijk eens op Mobile.de en zie hoe laag sommige al ni staan.. koop dat 2de hands en je gaat daar niet zoveel verlies meer opmaken
Vraag maar eens aan Wax-it hoe hij zich amuseert met de 130i, of gTa.. en da's een 120d Fun is toch 't belangrijkste.. gooien en smijten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn van een Exige naar een M3 met V8? kan de switch nog groter?
Maar:
- de lotus, komt me duurder (met de juiste specs)
- de M3 kan ik voor een lager budget ook inzetten voor "normaal" gebruik (als mijn madamme hem wil gebruiken kan de ML als daily buiten, en zal er sneller budget zijn om de droom te kopen .
Tis dus ook kwestie van taktiek.
Beide auto's zijn anders en rijtechnisch verschillend. De Lotus zal meer stuurmanskunst nodig hebben, de M3 is voorspelbaarder.
Er is voor beiden iets te zeggen als "beginner".
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEn toch kom ik maar aan een 5-tal auto's die ik zie zitten (voor wat ik zoek). De switch is idd groot en de Lotus is altijd zowieso een buitenbeentje.
Maar:
- de lotus, komt me duurder (met de juiste specs)
- de M3 kan ik voor een lager budget ook inzetten voor "normaal" gebruik (als mijn madamme hem wil gebruiken kan de ML als daily buiten, en zal er sneller budget zijn om de droom te kopen .
Tis dus ook kwestie van taktiek.
Beide auto's zijn anders en rijtechnisch verschillend. De Lotus zal meer stuurmanskunst nodig hebben, de M3 is voorspelbaarder.
Er is voor beiden iets te zeggen als "beginner".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEn toch kom ik maar aan een 5-tal auto's die ik zie zitten (voor wat ik zoek). De switch is idd groot en de Lotus is altijd zowieso een buitenbeentje.
Maar:
- de lotus, komt me duurder (met de juiste specs)
- de M3 kan ik voor een lager budget ook inzetten voor "normaal" gebruik (als mijn madamme hem wil gebruiken kan de ML als daily buiten, en zal er sneller budget zijn om de droom te kopen .
Tis dus ook kwestie van taktiek.
Beide auto's zijn anders en rijtechnisch verschillend. De Lotus zal meer stuurmanskunst nodig hebben, de M3 is voorspelbaarder.
Er is voor beiden iets te zeggen als "beginner".
Da's echt een dijk van een kar die je dan in huis haalt:
Comment
Comment