Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ah, nu gaat het hier ineens over een V8 M3?

Begin dan maar al met andere remmen te steken ipv een diff. Ik denk niet dat die remmen opgewassen zijn tegen circuitgebruik met al dat gewicht dat moet gestopt worden.

En waarom daar direct een drexler diff onder vijzen? Zou je niet eerst gewoon rijden om te voelen hoe dat nu marcheert?
    Ook waar

Eerst remmen idd.

Comment

• Iemand die leert rijden met 'slechter' materiaal, zal het zeker kunnen met 'beter' materiaal. In dat opzicht ben ik ook van mening dat het beter is om met de standaard te beginnen, en dan up te graden.
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
        Als de SMG niet goed zou werken, waarom heeft de CSL dan die bak? En het is niet dat ze geen races doen met die karren.
        Waarom heeft een E60 een SMG als een héle hoop van die karren al aan hun 3e boite toe zijn?
        Waarmee ik niet wil zeggen dat de CSL een slechte boite heeft, maar het lijkt me tegenwoordig bon ton te zeggen dat een onderdeel van een krachtige wagen altijd goed is ómdat het in die wagen zit.

Comment

• Van SMG problemen in de CSL heb ik toch nog niet vaak gehoord. In de E60, ja, maar er zijn er evengoed die nooit last hebben. En het zijn natuurlijk enkel diegene met last waarvan je leest op de interwebs
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Al meteen een Drexler

Dat M-diff is al mééééér dan voldoende, jij gaat nooit de limiet van die wagen z'n kunnen bereiken waarom zou je dan upgraden?

De remmen zijn goed op een M3, maar als je veel wilt tracken zou ik toch een upgrade aanraden

Voor de rest zou ik die kar zo laten

Imo zou ik gewoon een 130i met een Quaife sper kopen en daarmee op de limiet rijden, of een Cooper S ofzo.. I mean je bent een beginner he Da's toch veel leuker dan een M3 met dik 400 pk op de achterwielen waar continu DSC moet tussen komen

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
            Waarom heeft een E60 een SMG als een héle hoop van die karren al aan hun 3e boite toe zijn?
            Waarmee ik niet wil zeggen dat de CSL een slechte boite heeft, maar het lijkt me tegenwoordig bon ton te zeggen dat een onderdeel van een krachtige wagen altijd goed is ómdat het in die wagen zit.
            dat valt goed mee.. zal ook vooral het gebruik zijn é (launch control)

ik ken iemand met een E60 M5, nu ruim 90.000 km zonder een mechanisch probleem..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              Van SMG problemen in de CSL heb ik toch nog niet vaak gehoord. In de E60, ja, maar er zijn er evengoed die nooit last hebben. En het zijn natuurlijk enkel diegene met last waarvan je leest op de interwebs
              the interwebz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                the interwebz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Al meteen een Drexler

Dat M-diff is al mééééér dan voldoende, jij gaat nooit de limiet van die wagen z'n kunnen bereiken waarom zou je dan upgraden?

De remmen zijn goed op een M3, maar als je veel wilt tracken zou ik toch een upgrade aanraden

Voor de rest zou ik die kar zo laten

Imo zou ik gewoon een 130i met een Quaife sper kopen en daarmee op de limiet rijden, of een Cooper S ofzo.. I mean je bent een beginner he Da's toch veel leuker dan een M3 met dik 400 pk op de achterwielen waar continu DSC moet tussen komen
                  Das wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden. Je verlangt al snel naar die extra pk. Bovendien zal die M3 toch ietske waardevaster moeten zijn. Een 130i in tweedehands verkopen lijkt me niet evident.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Das wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden.
                    Ge moet misschien eens beseffen dat tracken meer is dan hard rechtdoor rijden

Waarom ge zo op die pk's zit te hameren als het toch een track-only kar moet zijn die ge al met een remorque wou naar circuit doen snap ik toch ni.

Comment

• En van een Exige naar een M3 met V8? kan de switch nog groter?

Comment

Das wel waar, maar vergeet niet dat eens je gewend bent zoveel pk's te hebben, het niet zo eenvoudig is met minder te rijden. Je verlangt al snel naar die extra pk. Bovendien zal die M3 toch ietske waardevaster moeten zijn. Een 130i in tweedehands verkopen lijkt me niet evident.
                        Op circuit rijden is wel helemaal anders hoor.. ik amuseer mij rot op de Nordschleife met 'maar' 175 pk op de voorwielen. Zelfs op de rechte stukken doet die dat niet slecht, en derbij da's toch maar saai.. bochten combinaties, rempunten en weetikveel zijn echt zoveel leuker

Ik denk dat ge al uw handen vol hebt aan een 130i, en ivm herverkoopwaarde.. kijk eens op Mobile.de en zie hoe laag sommige al ni staan.. koop dat 2de hands en je gaat daar niet zoveel verlies meer opmaken

Vraag maar eens aan Wax-it hoe hij zich amuseert met de 130i, of gTa.. en da's een 120d Fun is toch 't belangrijkste.. gooien en smijten..

Comment

• Met meer PK's is het enkel makkelijker om hard rond te gaan, maar leer je niks van hoe snel door de bochten te gaan om je snelheid te behouden.

En toch... Als ik moet kiezen tussen een E36 325i of M3 als tracktoy, ga ik voor het laatste

En als je goed bent, rij je dus met een 120d iedereen kwijt, inclusief M3kes en Z4Mkes

Comment

• Bestaat de M3 Edition ook in berline??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Op circuit rijden is wel helemaal anders hoor.. ik amuseer mij rot op de Nordschleife met 'maar' 175 pk op de voorwielen. Zelfs op de rechte stukken doet die dat niet slecht, en derbij da's toch maar saai.. bochten combinaties, rempunten en weetikveel zijn echt zoveel leuker

Ik denk dat ge al uw handen vol hebt aan een 130i, en ivm herverkoopwaarde.. kijk eens op Mobile.de en zie hoe laag sommige al ni staan.. koop dat 2de hands en je gaat daar niet zoveel verlies meer opmaken

Vraag maar eens aan Wax-it hoe hij zich amuseert met de 130i, of gTa.. en da's een 120d Fun is toch 't belangrijkste.. gooien en smijten..
                              Als je op termijn de twee zou kunnen (bochten, combinaties, rempunten) en de pk's hebt, is het NOG veel leuker .

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    En van een Exige naar een M3 met V8? kan de switch nog groter?
                                    En toch kom ik maar aan een 5-tal auto's die ik zie zitten (voor wat ik zoek). De switch is idd groot en de Lotus is altijd zowieso een buitenbeentje.

Maar:

- de lotus, komt me duurder (met de juiste specs)
                                    - de M3 kan ik voor een lager budget ook inzetten voor "normaal" gebruik (als mijn madamme hem wil gebruiken kan de ML als daily buiten, en zal er sneller budget zijn om de droom te kopen .

Tis dus ook kwestie van taktiek.

Beide auto's zijn anders en rijtechnisch verschillend. De Lotus zal meer stuurmanskunst nodig hebben, de M3 is voorspelbaarder.

Er is voor beiden iets te zeggen als "beginner".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten

Dit als vierdeurs graag!!!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

En toch kom ik maar aan een 5-tal auto's die ik zie zitten (voor wat ik zoek). De switch is idd groot en de Lotus is altijd zowieso een buitenbeentje.

Maar:

- de M3 kan ik voor een lager budget ook inzetten voor "normaal" gebruik (als mijn madamme hem wil gebruiken kan de ML als daily buiten, en zal er sneller budget zijn om de droom te kopen .

Beide auto's zijn anders en rijtechnisch verschillend. De Lotus zal meer stuurmanskunst nodig hebben, de M3 is voorspelbaarder.

Heb je de laatste dagen eigenlijk nog tijd om te werken ?

Comment

Maar:

Zou uw vrouw er iets op tegen hebben om te rijden met een 996 GT3 mk.I? Die heb je voor minder dan een E92 M3 en is een pak meer circuitwaardig...

Da's echt een dijk van een kar die je dan in huis haalt:
                                          Last edited by ; 31/03/2010, 14:16.

Comment

Working...
                                          X