Zonde om zo'n icoon te plooien. Maar 't ziet er wel nog te herstellen uit op't eerste gezicht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MCLAREN Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Wagen van "Flemke" op PH, moest op de autosnelweg uitwijken voor een wagen die een onverwachts maneuver deed. Niet meer op tijd stil gekomen en op een file ingereden.
Auto staat nu bij een bedrijf vlakbij de Nurburgring (waarschijnlijk Manthey, de wagen is daar al vaker binnengeweest)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenEigenaar is ondertussen al een 3tal jaar bezig met verbeteringen aan de wagen aan te brengen qua weggedrag.
Ondertussen aangepast: ophanging (strakker en voorspelbaarder, onderstuur-neiging eruitgehaald), andere velgen onwikkeld en...remsysteem aangepast...back to the drawingboard I suppose
Comment
-
Hmmm, opmerkelijk.
Toevallig ging het een paar dagen geleden in z'n topic over het al dan niet aanbieden van Flemke z'n aanpassingen aan andere eigenaars. Hij zag dat op zich wel zitten, maar qua aansprakelijkheid zou dat problemen kunnen geven.
Feit is wel dat hij nauw samengewerkt heeft met Manthey en dat z'n wagens (zowel de F1, de LCC Rocket en z'n 959 en CGT) daar al heel wat tijd hebben doorgebracht.
Hij heeft ook een foto gepost van z'n nieuwe custom-remschijven: full carbon (in tegenstelling tot het gewonere carbonceramische).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Hij heeft ook een foto gepost van z'n nieuwe custom-remschijven: full carbon (in tegenstelling tot het gewonere carbonceramische).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenGoed plan in de regen
Daar zou blijkbaar een oplossing voor zijn, met dank aan een bevriende Formule 1-designer dixit Flemke
Comment
-
Aan de 'praat' geraakt met een wandelende McLaren F1 encyclopedie, levert zalige weetjes op.
Een exemplaar dat ik nog nooit was tegengekomen, hangt blijkbaar ook een heel verhaal aan vast.
The black F1 in the Octane article is an F1 road car fitted with the optional High Downforce Kit. Specifically it is chassis #069.
The car was originally a standard silver F1. At one point around 1999 it was owned by a man named James Munroe in the UK who was eventually convicted of embezzling the money he'd used to purchase the F1 with from the publishing company where he worked as an accountant. His assets were seized to cover the money that was stolen. Then the car was sold to a new owner who had the factory respray the car, fit the HDF Kit and change the interior to look similar to the F1 LM. Chassis #069 then showed up in the USA in March of 2000, but due to a failure to import it properly within the laws that were in place at the time, and then further alleged attempts by the owner to circumvent other related laws, the car ended up being seized by US Customs and held for several years while the owner was prosecuted. It first resurfaced in mid-2005 when it was scheduled to appear at Bonhams auction in Monaco. The car was withdrawn from the sale and did not appear there. Then it wasn't seen again until it finally resurfaced in the UK in February 2007.
Today the car looks slightly different as the High Downforce Kit has been removed. This is the first F1 I'm aware of that's been converted back to its stock body configuration. Here's some recent images from an appearance at SPA in Belgium.
Comment
Comment