Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KOENIGSEGG Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Mag dit monster ook in het Koenigsegg-topic?








    Het "interieur"

    Comment


    • #62


      prachtig in die kleur

      Comment


      • #63
        Echt prachtige karren die Koenigseggs En als die deuren geopend zijn staan die echt verticaal he knap staaltje techniek!! BTW, wat kost zo een beesje ongeveer?

        Comment


        • #64


          Comment


          • #65


            Comment


            • #66


              Comment


              • #67


                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                  voila, nieuwe desktop

                  Achterlijk knappe auto , en zoals gezegd; zeker in't oranje.

                  Comment


                  • #69
                    Prachtige wagen!

                    Comment


                    • #70
                      Magistraal stukje techniek...



                      Comment


                      • #71
                        he

                        Mooie auto die wil ik wel is in het echt zien
                        Mr Drift

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lamborghini1 Bekijk Berichten
                          Mooie auto die wil ik wel is in het echt zien
                          Ik ook, heb hem ook nog nooit eens in het echt kunnen bewonderen

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                            BTW, wat kost zo een beesje ongeveer?
                            Oorspronkelijk geplaatst door www.auto55.be
                            Koenigsegg heeft een nieuwe CCXR in elkaar gevezen. Het eerste, unieke, exemplaar werd door de sympathieke heren van het BBC-programma Top Gear tot schroot gereden. Maar niet getreurd; de Koenigsegg CCXR is er nu weer, samen met officiële foto's en extra gegevens.

                            De Zweedse supersportwagen wordt aangedreven door een 4.8l V8. Om het maximum uit die cilinderinhoud te puren worden er twee turbo's (één per cilinderbank) opgevezen. Bovendien lust de achtpitter alleen bio-ethanol. Dat is mdat die brandstof een hoger octaangetal heeft en -bijgevolg- meer vermogen opwekt. Het resultaat is niet min; bij 7.200t/min braakt het blok liefst 1018pk uit.

                            De Zweden spreken over een acceleratietijd naar 100km/u van exact drie tellen. Nog spectaculairder is de topsnelheid. Die is vastgesteld op 397km/u. Een minder leuk cijfer is het volgende: de aankoopprijs bedraagt zo maar eventjes € 1,575 miljoen.
                            Weet er iemand meer over dat voorval bij Top Gear?

                            Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ze commentaar hadden op het ontbreken van een spoiler op het vorige Koenigseggmodel en dat het merk het daarna aangepast teruggestuurd had.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                              Weet er iemand meer over dat voorval bij Top Gear?

                              Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ze commentaar hadden op het ontbreken van een spoiler op het vorige Koenigseggmodel en dat het merk het daarna aangepast teruggestuurd had.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • #75
                                Koenigsegg CCX en CCXR Limited Editions

                                Koenigsegg presenteert twee Limited Editions van de CCX. Het betreft een speciale uitvoering van de 888 pk sterke CCX en de 1.018 pk sterke CCXR. De beide modellen worden gekenmerkt door een volledig carbon bodykit, een extra grote achterspoiler en gewichtsbesparende maatregelen.

                                Volgens Koenigsegg zijn de Limited Editions ontwikkeld naar aanleiding van vragen uit hun klantenkring. Er was behoefte naar nog exclusievere modellen en bovendien versies die nog meer geschikt zijn voor het circuit. De Zweedse sportautobouwer ging met deze wensen aan de slag en presenteert op de Autosalon van Genève (maart 200 de CCX en CCXR Limited Edition.

                                Carbon
                                De modellen onderscheiden zich onder meer door de carrosserie die geheel (en zichtbaar) van carbon is gemaakt. Bovendien is er een verstelbare achtervleugel gemonteerd, is het onderstel nog stijver en het chassis verlaagd. Verder zien we een grotere voorspoiler en aangepaste skirts. Dat alles moet bijdragen aan nog betere prestaties op het circuit.

                                Interieur
                                In het interieur zien we speciale lederen bekleding, speciale matten en instaplijsten met daarop het Edition-logo. Verder is het instrumentenpaneel aangepast en werd de middenconsole licht gewijzigd. Wie normaal gesproken kiest voor carbon wielen, een interieurkleur naar wens, een achteruitrijcamera of een navigatiesysteem hoeft bij deze Limited Editions niet bij te betalen. Het is allemaal standaard.

                                Motorisch verschil
                                Het verschil tussen de CCX en CCXR ligt onder de motorkap. Bij de CCX wordt de auto aangedreven door een 888 pk sterke V8. In de CCXR heeft diezelfde motor een vermogen van 1.018 pk en kan bio-ethanol (E85) worden getankt. Ondanks het verschil in vermogen zijn de prestaties nagenoeg gelijk. Zowel de CCX als de CCXR sprinten in 3,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Het verschil zit ‘em in de sprint van 0-200 km/h. De CCX heeft daar 9,2 seconden voor nodig terwijl de CCXR dit in 8,9 seconden weet te realiseren. De topsnelheid van de CCX ligt op 395 km/h en de CCXR komt boven de 400 km/h uit.

                                Gelimiteerd
                                Koenigsegg zal de beide Limited Editions in een beperkte oplage produceren. De CCX Limited Edition is gelimiteerd op 14 exemplaren terwijl er van de CCXR maar 6 worden gebouwd. De prijs (exclusief belastingen) bedraagt respectievelijk € 330.000,- en € 1.500.000,-. Tijdens de Autosalon van Genève zullen de beide auto´s voor het eerst aan het publiek worden getoond. Bovendien worden dan ook de eerste auto´s al afgeleverd.

                                Bron: KLIK





                                Comment


                                • #76


                                  Comment


                                  • #77
                                    1.5 Miljoen €, slik

                                    Maar zo'n Zweeds speeltje > Enzo, MC12, etc etc

                                    Comment


                                    • #78
                                      Er is ook al een Koenigsegg vanaf 330k EUR

                                      Doe mij ook maar deze Zweed ipv een Enzo, dit is EXCLUSIEF

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dimmadome Bekijk Berichten
                                        Er was/is ook tijdelijk een Rolls-Royce politiewagen in Nederland. Bedoelt om wat mensen bij de politie te lokken. Ook een stunt, dat wel.
                                        Ze hebben ook 1 keer een Testarossa gehad met het nmr 1-4
                                        was een 1 april stunt

                                        en toen ze nog uitstraling hadden reden ze in Porsches.... nu tegenwoordig kom je ze tegen op de fiets met een fietshelm op en op een standaard snorscooter....

                                        Comment


                                        • #80
                                          Graafste deuren van de industrie.
                                          Last edited by ; 14/04/2008, 03:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X