Het ziet er alleszins vrij matig uit, een indruk waar ik me niet kan van ontdoen wanneer ik vergelijk met een LP640, Aston of Zonda.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
KOENIGSEGG Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichtenis die in het zwart of is dat ongespoten carbon
aan het voorlicht en de glooiing vooraan zie ik precies carbon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk denk van niet, naakt carbon, enfin, "ongespoten" enkel een vernislaagje natuurlijk ziet er toch anders uit
Honda Civic Type R EP3 - 200pk
Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
Honda Civic Type R EP3 - 250pk
Honda Del Sol - 120pk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIn principe ja, maar je zult altijd de vezels zien, tenzij er een dikke laklaag over zit, en dat is niet de bedoeling bij dit soort van poser-produkten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenBlanke laklaag is wat ik vernis noemde.. ik weet wel hoe puur carbon eruit ziet hoor
Comment
-
Op mijn foto
zie je duidelijk de onderliggende koolstof struktuur. Geen vergissing mogelijk. Ik vermoed dat dit een speciaal model is voor de tentoonstelling
Op de foto waarop ik reageerde
zie je geen koolstofstruktuur, dus is hier vermoedelijk geen koolstof gebruikt, of met laklagen overdekt zodat de struktuur niet meer zichtbaar is, en men dus ook niet meer kan zien dat het koolstof is
Dat gezegd zijnde, aan de buitenkant van de lichten is er inderdaad een weefselstruktuur te zien, dus zeer goed mogelijk dat hier ook koolstofvezel gebruikt werd.
Comment
-
Elke Koenigsegg is volledig in carbon gemaakt. Dus ik zie niet in hoe ze ene zouden maken ZONDER koolstof?
Enige verschil is de na bewerking, ofwel wordt die met een blanke laag overspoten, groot nadeel hierbij is dat de vezels 'mooi' moeten liggen omdat elke afwijking perfect zichtbaar is. Daar zit ook de grote kost (en tevens variatie) van carbon. Andere Koenigsegg's zijn eerst gespoten met een kleur, en daarna een blanke lak.
Carbon is trouwens niet anders als de kunststof (polyester bvb) waarin veel andere voertuigpanelen gemaakt zijn. Enige verschil is de kost en de sterkte in combinatie met het gewicht. Polyester kan er ook zo uit zien - die vezels dan - maar dan gelig/groen.
Het is dus een optie bij Koenigsegg (en bij Pagani) om je wagen gewoon in blanke lak af te leveren.
Deels gekleurd, deels puur: http://www.autocity.com/img/actualid...nda_F_32_1.jpg
Volledig puur: http://www.seriouswheels.com/pics-20...A-1280x960.jpg
Comment
Comment