Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KOENIGSEGG Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het ziet er alleszins vrij matig uit, een indruk waar ik me niet kan van ontdoen wanneer ik vergelijk met een LP640, Aston of Zonda.

Comment

• dit ding heeft mijne wisser
      kurjeus of die nog wat afdoende si tegen 400 per uur

Comment

• Saab opgekocht?

Comment

• jazekers!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
            Een om de hoek lopende voorruit, ze kijken al langer naar Saab dan vandaag precies

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Last edited by ; 20/06/2009, 14:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                        is die in het zwart of is dat ongespoten carbon
                        aan het voorlicht en de glooiing vooraan zie ik precies carbon
                        Ik denk van niet, naakt carbon, enfin, "ongespoten" enkel een vernislaagje natuurlijk ziet er toch anders uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik denk van niet, naakt carbon, enfin, "ongespoten" enkel een vernislaagje natuurlijk ziet er toch anders uit

Ge kunt toch verschillende "wevingen" hebben met carbon?
                          Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                          Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                          Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                          Honda Del Sol - 120pk

Comment

• In principe ja, maar je zult altijd de vezels zien, tenzij er een dikke laklaag over zit, en dat is niet de bedoeling bij dit soort van poser-produkten

Comment

• koopje!

Voor 'maar' 500.000€
                              www.flickr.com/photos/bramvds
                              www.last.fm/user/lender

Comment

In principe ja, maar je zult altijd de vezels zien, tenzij er een dikke laklaag over zit, en dat is niet de bedoeling bij dit soort van poser-produkten
                                Dat is carbon met een blanke laklaag over. Puur carbon blinkt normaal niet.

Comment

• Blanke laklaag is wat ik vernis noemde.. ik weet wel hoe puur carbon eruit ziet hoor

Comment

Blanke laklaag is wat ik vernis noemde.. ik weet wel hoe puur carbon eruit ziet hoor
                                    Waarom zeg je dan dat je altijd de vezels ziet? Kan ook gemaakt worden dat je daar niets van ziet hoor.

Comment

• Wel omdat carbon een vlechtwerk is en je altijd de structuur zal zien. Behalve als die structuur bedekt wordt - door lak bvb , maar dan zie je niet meer dat het carbon is, en dat is wel de bedoeling.. snappie?

Comment

• Op mijn foto

zie je duidelijk de onderliggende koolstof struktuur. Geen vergissing mogelijk. Ik vermoed dat dit een speciaal model is voor de tentoonstelling

Op de foto waarop ik reageerde

zie je geen koolstofstruktuur, dus is hier vermoedelijk geen koolstof gebruikt, of met laklagen overdekt zodat de struktuur niet meer zichtbaar is, en men dus ook niet meer kan zien dat het koolstof is
                                        Dat gezegd zijnde, aan de buitenkant van de lichten is er inderdaad een weefselstruktuur te zien, dus zeer goed mogelijk dat hier ook koolstofvezel gebruikt werd.

Last edited by ; 13/08/2009, 13:06.

Comment

• Elke Koenigsegg is volledig in carbon gemaakt. Dus ik zie niet in hoe ze ene zouden maken ZONDER koolstof?
                                          Enige verschil is de na bewerking, ofwel wordt die met een blanke laag overspoten, groot nadeel hierbij is dat de vezels 'mooi' moeten liggen omdat elke afwijking perfect zichtbaar is. Daar zit ook de grote kost (en tevens variatie) van carbon. Andere Koenigsegg's zijn eerst gespoten met een kleur, en daarna een blanke lak.

Carbon is trouwens niet anders als de kunststof (polyester bvb) waarin veel andere voertuigpanelen gemaakt zijn. Enige verschil is de kost en de sterkte in combinatie met het gewicht. Polyester kan er ook zo uit zien - die vezels dan - maar dan gelig/groen.

Het is dus een optie bij Koenigsegg (en bij Pagani) om je wagen gewoon in blanke lak af te leveren.

Deels gekleurd, deels puur: http://www.autocity.com/img/actualid...nda_F_32_1.jpg

Volledig puur: http://www.seriouswheels.com/pics-20...A-1280x960.jpg

Comment

Working...
                                          X