Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
    jammer dat ze 2dehands nog altijd rond de 50 000 euro hangen
    Heb je uw oog op eentje?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
      Heb je uw oog op eentje?
      haha nee hoor jammergenoeg, prijzen eens uitchecken is altijd leuk
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • Idd, redelijk waardevast maar zon prijs vind ik imo redelijk oke, maar de prijzen van het onderhoud zijn wel enorm hoog
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          maar de prijzen van het onderhoud zijn wel enorm hoog
          heb ergens gehoord/gelezen dat bij vervanging van iets (geloof distributie) ze heel de motor er uit moeten halen
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • Idd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.

            ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.


            Edit: Ferrari 355 GTS grote beurt waar alle riemen werden vervangen, nieuwe cats en header. 12.000€
            BMW X5 45e

            Comment


            • Iemand van bij mij in de straat waar ik vroeger woonde heeft een 550. Hij heeft het voor hem eens berekend. 7.500km/jaar en 10 jaar eigendom, incl verzekering, stalling, banden, onderhoud, afschrijving, etc.. en hij kwam op een goei 1200€ per maand.
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
                jammer dat ze 2dehands nog altijd rond de 50 000 euro hangen

                prijzen onderhoud slaan de pan uit... kwa aankoop is 50.000 euro relatief te doen maar de running cost zijn gigantisch ... heb in 2001 een factuur mogen inkijken voor een klein onderhoud + kleine prularia (naad van het leder in de koffer was losgekomen en diende terug genaaid te worden).
                ==> kostprijs klein onderhoud all in... een slordige 150.000 oude BEF
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Idd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.

                  ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.
                  Bij een 430 is er geen riem meer dus onderhoudskosten vallen zeer goed mee. Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza. Het is pas duur als er grote stukken moeten worden vervangen: heeft er eens mee in de muur gehangen boven op de radillon met enkel cosmetische schade, de diffuser achter was 12000€, in toto een herstellingsfactuur van 90000€ enkel carrosserie. Een andere collegatracker ook met zijn scuderia heeft eens nieuwe carbonschijven gestoken (na 8000km): 15000€! Maar als je niet trackt met die beestjes en in het weekend wat rondtoert valt het onderhoud met de 430 nog mee. 360 is pak duurder door het riemverhaal.

                  Comment


                  • Dit is een foto van mij aan het stuur van de desbetreffende scuderia:

                    SPA05APRIL2011_0950.jpg

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                      Bij een 430 is er geen riem meer dus onderhoudskosten vallen zeer goed mee. Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza. Het is pas duur als er grote stukken moeten worden vervangen: heeft er eens mee in de muur gehangen boven op de radillon met enkel cosmetische schade, de diffuser achter was 12000€, in toto een herstellingsfactuur van 90000€ enkel carrosserie. Een andere collegatracker ook met zijn scuderia heeft eens nieuwe carbonschijven gestoken (na 8000km): 15000€! Maar als je niet trackt met die beestjes en in het weekend wat rondtoert valt het onderhoud met de 430 nog mee. 360 is pak duurder door het riemverhaal.
                      Het moet natuurlijk ook een exclusief merk blijven. Moest het nu niet zoveel kosten qua onderhoud zou je er veel meer zien rijden. Die kosten kan van meespreken. Ik heb ook eens in de facturen van een kennis met een F430 gezien & ik trok mijn ogen ook wel open.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                        Dit is een foto van mij aan het stuur van de desbetreffende scuderia:

                        [ATTACH=CONFIG]91252[/ATTACH]
                        prachtige scuderia! deze blijven toch mijn favoriete ferrari!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                          Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza.
                          Zeker dat die 800 inclusief de voorste remblokken is? Scuderia heeft standaard toch carbonremmen, zou denken dat de blokken in verhouding ook duurder zijn dan gewone stalen remmen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk Berichten
                            Zeker dat die 800 inclusief de voorste remblokken is? Scuderia heeft standaard toch carbonremmen, zou denken dat de blokken in verhouding ook duurder zijn dan gewone stalen remmen.
                            Ben er zeker van (was om correct te zijn excl. BTW en olie + remvloeistof vervangen + voorste remblokken, inderdaad op carbonschijven), maar hij kon het zlef ook niet geloven, aangezien hij vroeger meer betaalde bij carrera motors voor zijn 996.

                            Comment


                            • Spyshot van de nieuwe F70

                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                Ben er zeker van (was om correct te zijn excl. BTW en olie + remvloeistof vervangen + voorste remblokken, inderdaad op carbonschijven), maar hij kon het zlef ook niet geloven, aangezien hij vroeger meer betaalde bij carrera motors voor zijn 996.
                                Merci voor je antwoord.

                                Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
                                Kga die prijs toch even onthouden!
                                EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk Berichten
                                  Merci voor je antwoord.

                                  Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
                                  Kga die prijs toch even onthouden!
                                  EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
                                  Onderhoud is toch nog niet meteen aan orde bij jou ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk Berichten
                                    Merci voor je antwoord.

                                    Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
                                    Kga die prijs toch even onthouden!
                                    EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
                                    Ik vond het ook iets om te onthouden. Een 430 wordt op die manier zowel in aankoop als in onderhoud "relatief" betaalbaar als je het er voor over hebt. Dat is het probleem bij de 355: mooie exemplaren gaan rond de 60000, wat op zich nog te doen is, maar als je daarbij alle kosten telt van het klassiek onderhoud en slijtage is het bijna niet meer te doen. (als er iets mis gaat bij een 430 zal je portefeuille het ook wel weten, maar toch...)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door patrick 458 Bekijk Berichten
                                      Onderhoud is toch nog niet meteen aan orde bij jou ?
                                      Hey Patrick,
                                      Normaal duurt het onderhoud nog wel even, en remmen zijn nog prima

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                        Ik vond het ook iets om te onthouden. Een 430 wordt op die manier zowel in aankoop als in onderhoud "relatief" betaalbaar als je het er voor over hebt. Dat is het probleem bij de 355: mooie exemplaren gaan rond de 60000, wat op zich nog te doen is, maar als je daarbij alle kosten telt van het klassiek onderhoud en slijtage is het bijna niet meer te doen. (als er iets mis gaat bij een 430 zal je portefeuille het ook wel weten, maar toch...)
                                        Bij een F355 moet je wat geluk hebben, ken eigenaars die enkel het reguliere onderhoud hebben en verder geen kosten. Als je eentje kan kopen waar de zwakke punten reeds van aangepakt zijn en waar regelmatig mee gereden is (stilstand is voor geen enkele F goed), kan een F355 best een goede koop zijn, waardevermindering op de wagen zelf is vrijwel nihil, denk zelfs dat ze in de toekomst wel eens terug kunnen stijgen in waarde. Maar eerlijk gezegd durf ik het zelf ook niet aan, ondanks ik de F355 Spider één van de allermooiste vind!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door patrick 458 Bekijk Berichten
                                          Onderhoud is toch nog niet meteen aan orde bij jou ?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk Berichten
                                          Hey Patrick,
                                          Normaal duurt het onderhoud nog wel even, en remmen zijn nog prima
                                          Als ik het goed begrijp, hebben jullie een Ferrari?
                                          Jullie mogen ze altijd eens voorstellen met een hoop foto's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X