Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Enkel nummer 2 heeft voor Ferrari fabrieksteam geraced. Maar ze hadden al snel door dat ze niks waren tegen de 4wd monsters van toen.
Nummer 1 hebben ze gebruikt voor de ontwikkeling van de 288 GTO en F40.
Nummer 1 is door Ferrari Spa aangekocht in opdracht van een Jean Blaton. Een rijke stinkerd die goede klant was bij Ferrari.
Hij was er eigenaar van van 1985 tot 1996, doorverkocht aan de president van de Ferrari club Frankrijk.
In 2006 dacht ik doorverkocht naar een Amerikaan. En deze heeft die in 2013 terug verkocht nadat die er +- 403.000 $ kosten aan heeft gedaan toen hij de wagen bezat.
Heeft de V8 uit de 308, vele onderdelen waren er toen beschikbaar en waren redelijk betaalbaar. 370pk/820kg
de TDF was nooit een apart model van Ferrari zoals deze F12tdf dat wel is.
in 1956 heeft een 250 GT LWB Berlinetta ( chassis 557GT denkik ) meegedaan voor de eerste keer aan de tour de france en heeft deze gewonnen met veeeel voorsprong.
Zelfde voor 1957, 1958 en 1959. Daardoor kreeg dit model eigenlijk gewoon de bijnaam tour de france.
Dit model is het meest succesvolle 250GT model van heel de reeks, zelfs succesvoller dan de GTO.
Van de 250 GT LWB Berlinetta zijn er dan ook nog 5 ( of 6, het ontgaat me ff ) verschillende versies gemaakt met kleine minieme verschillen. Maar dat zou te lang duren om dat hier te laten zien en denk niet dat daar veel volk op zit te wachten
Comment