Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Idd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.
Edit: Ferrari 355 GTS grote beurt waar alle riemen werden vervangen, nieuwe cats en header. 12.000€
Iemand van bij mij in de straat waar ik vroeger woonde heeft een 550. Hij heeft het voor hem eens berekend. 7.500km/jaar en 10 jaar eigendom, incl verzekering, stalling, banden, onderhoud, afschrijving, etc.. en hij kwam op een goei 1200€ per maand.
jammer dat ze 2dehands nog altijd rond de 50 000 euro hangen
prijzen onderhoud slaan de pan uit... kwa aankoop is 50.000 euro relatief te doen maar de running cost zijn gigantisch ... heb in 2001 een factuur mogen inkijken voor een klein onderhoud + kleine prularia (naad van het leder in de koffer was losgekomen en diende terug genaaid te worden).
==> kostprijs klein onderhoud all in... een slordige 150.000 oude BEF
Idd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.
Bij een 430 is er geen riem meer dus onderhoudskosten vallen zeer goed mee. Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza. Het is pas duur als er grote stukken moeten worden vervangen: heeft er eens mee in de muur gehangen boven op de radillon met enkel cosmetische schade, de diffuser achter was 12000€, in toto een herstellingsfactuur van 90000€ enkel carrosserie. Een andere collegatracker ook met zijn scuderia heeft eens nieuwe carbonschijven gestoken (na 8000km): 15000€! Maar als je niet trackt met die beestjes en in het weekend wat rondtoert valt het onderhoud met de 430 nog mee. 360 is pak duurder door het riemverhaal.
Bij een 430 is er geen riem meer dus onderhoudskosten vallen zeer goed mee. Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza. Het is pas duur als er grote stukken moeten worden vervangen: heeft er eens mee in de muur gehangen boven op de radillon met enkel cosmetische schade, de diffuser achter was 12000€, in toto een herstellingsfactuur van 90000€ enkel carrosserie. Een andere collegatracker ook met zijn scuderia heeft eens nieuwe carbonschijven gestoken (na 8000km): 15000€! Maar als je niet trackt met die beestjes en in het weekend wat rondtoert valt het onderhoud met de 430 nog mee. 360 is pak duurder door het riemverhaal.
Het moet natuurlijk ook een exclusief merk blijven. Moest het nu niet zoveel kosten qua onderhoud zou je er veel meer zien rijden. Die kosten kan van meespreken. Ik heb ook eens in de facturen van een kennis met een F430 gezien & ik trok mijn ogen ook wel open.
Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza.
Zeker dat die 800 inclusief de voorste remblokken is? Scuderia heeft standaard toch carbonremmen, zou denken dat de blokken in verhouding ook duurder zijn dan gewone stalen remmen.
Zeker dat die 800 inclusief de voorste remblokken is? Scuderia heeft standaard toch carbonremmen, zou denken dat de blokken in verhouding ook duurder zijn dan gewone stalen remmen.
Ben er zeker van (was om correct te zijn excl. BTW en olie + remvloeistof vervangen + voorste remblokken, inderdaad op carbonschijven), maar hij kon het zlef ook niet geloven, aangezien hij vroeger meer betaalde bij carrera motors voor zijn 996.
Ben er zeker van (was om correct te zijn excl. BTW en olie + remvloeistof vervangen + voorste remblokken, inderdaad op carbonschijven), maar hij kon het zlef ook niet geloven, aangezien hij vroeger meer betaalde bij carrera motors voor zijn 996.
Merci voor je antwoord.
Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
Kga die prijs toch even onthouden!
EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
Kga die prijs toch even onthouden!
EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
Ik vond het ook iets om te onthouden. Een 430 wordt op die manier zowel in aankoop als in onderhoud "relatief" betaalbaar als je het er voor over hebt. Dat is het probleem bij de 355: mooie exemplaren gaan rond de 60000, wat op zich nog te doen is, maar als je daarbij alle kosten telt van het klassiek onderhoud en slijtage is het bijna niet meer te doen. (als er iets mis gaat bij een 430 zal je portefeuille het ook wel weten, maar toch...)
Ik vond het ook iets om te onthouden. Een 430 wordt op die manier zowel in aankoop als in onderhoud "relatief" betaalbaar als je het er voor over hebt. Dat is het probleem bij de 355: mooie exemplaren gaan rond de 60000, wat op zich nog te doen is, maar als je daarbij alle kosten telt van het klassiek onderhoud en slijtage is het bijna niet meer te doen. (als er iets mis gaat bij een 430 zal je portefeuille het ook wel weten, maar toch...)
Bij een F355 moet je wat geluk hebben, ken eigenaars die enkel het reguliere onderhoud hebben en verder geen kosten. Als je eentje kan kopen waar de zwakke punten reeds van aangepakt zijn en waar regelmatig mee gereden is (stilstand is voor geen enkele F goed), kan een F355 best een goede koop zijn, waardevermindering op de wagen zelf is vrijwel nihil, denk zelfs dat ze in de toekomst wel eens terug kunnen stijgen in waarde. Maar eerlijk gezegd durf ik het zelf ook niet aan, ondanks ik de F355 Spider één van de allermooiste vind!
Comment