Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FERRARI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenHeb je uw oog op eentje?2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenmaar de prijzen van het onderhoud zijn wel enorm hoog2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Idd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.
Edit: Ferrari 355 GTS grote beurt waar alle riemen werden vervangen, nieuwe cats en header. 12.000€BMW X5 45e
Comment
-
Iemand van bij mij in de straat waar ik vroeger woonde heeft een 550. Hij heeft het voor hem eens berekend. 7.500km/jaar en 10 jaar eigendom, incl verzekering, stalling, banden, onderhoud, afschrijving, etc.. en hij kwam op een goei 1200€ per maand.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichtenjammer dat ze 2dehands nog altijd rond de 50 000 euro hangen
prijzen onderhoud slaan de pan uit... kwa aankoop is 50.000 euro relatief te doen maar de running cost zijn gigantisch ... heb in 2001 een factuur mogen inkijken voor een klein onderhoud + kleine prularia (naad van het leder in de koffer was losgekomen en diende terug genaaid te worden).
==> kostprijs klein onderhoud all in... een slordige 150.000 oude BEF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIdd, volgens mij was dat voor het groot onderhoud ook het geval.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor een 348/355 tussen de 4 en 6k is. Terwijl dat voor de 360/430 "maar" 2k is omdat het blok er niet telkens uit moet.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenBij een 430 is er geen riem meer dus onderhoudskosten vallen zeer goed mee. Bij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza. Het is pas duur als er grote stukken moeten worden vervangen: heeft er eens mee in de muur gehangen boven op de radillon met enkel cosmetische schade, de diffuser achter was 12000€, in toto een herstellingsfactuur van 90000€ enkel carrosserie. Een andere collegatracker ook met zijn scuderia heeft eens nieuwe carbonschijven gestoken (na 8000km): 15000€! Maar als je niet trackt met die beestjes en in het weekend wat rondtoert valt het onderhoud met de 430 nog mee. 360 is pak duurder door het riemverhaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenDit is een foto van mij aan het stuur van de desbetreffende scuderia:
[ATTACH=CONFIG]91252[/ATTACH]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenBij een vriend zijn scuderia: alle vloeistoffen vervangen na circuitgebruik + nieuwe remblokken voor was rond de 800 bij Monza.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk BerichtenZeker dat die 800 inclusief de voorste remblokken is? Scuderia heeft standaard toch carbonremmen, zou denken dat de blokken in verhouding ook duurder zijn dan gewone stalen remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenBen er zeker van (was om correct te zijn excl. BTW en olie + remvloeistof vervangen + voorste remblokken, inderdaad op carbonschijven), maar hij kon het zlef ook niet geloven, aangezien hij vroeger meer betaalde bij carrera motors voor zijn 996.
Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
Kga die prijs toch even onthouden!
EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk BerichtenMerci voor je antwoord.
Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
Kga die prijs toch even onthouden!
EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk BerichtenMerci voor je antwoord.
Blijf het wel straf (erg weinig) vinden.
Kga die prijs toch even onthouden!
EN hopen dat de schijven zelf niet snel vervangen moeten worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick 458 Bekijk BerichtenOnderhoud is toch nog niet meteen aan orde bij jou ?
Normaal duurt het onderhoud nog wel even, en remmen zijn nog prima
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenIk vond het ook iets om te onthouden. Een 430 wordt op die manier zowel in aankoop als in onderhoud "relatief" betaalbaar als je het er voor over hebt. Dat is het probleem bij de 355: mooie exemplaren gaan rond de 60000, wat op zich nog te doen is, maar als je daarbij alle kosten telt van het klassiek onderhoud en slijtage is het bijna niet meer te doen. (als er iets mis gaat bij een 430 zal je portefeuille het ook wel weten, maar toch...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrick 458 Bekijk BerichtenOnderhoud is toch nog niet meteen aan orde bij jou ?Oorspronkelijk geplaatst door rpmtifosi Bekijk BerichtenHey Patrick,
Normaal duurt het onderhoud nog wel even, en remmen zijn nog prima
Jullie mogen ze altijd eens voorstellen met een hoop foto's.
Comment
Comment