Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Straf, dat van die spiegel wist ik niet en duidelijk te zien op de foto's hierboven, dit is dus eentje uit 1984 of 1985.

De Ferrari Testarossa is een sportwagen van Ferrari uit 1984. Het is een van de bekendste modellen van Ferrari.
    De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één achteruitkijkspiegel, aan de linkerkant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en rechts ook een achteruitkijkspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V 12-cilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M. In 1985 heeft Pininfarina op vraag ook nog 5 roadsters gemaakt van de Testarossa.
    De Ferrari Testarossa dankt zijn bekendheid bij het grote publiek door de populaire politieserie uit de jaren 80, 'Miami Vice' waarin hij een prominente (hoofd)rol speelt.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Testarossa
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• FERRARI Lovers

klopt niet volledig

In die jaren was de wetgeving in Italië dat x% van onderdelen van de auto het zicht van de spiegels niet mocht belemmeren. Daarom hadden ze die zo hoog gezet.

Daarom hing er maar 1 spiegel ook. Omdat in de rechtste spiegel ge dan toch helemaal niks zag.

Enkele maanden later is die wetgeving veranderen en daar paste Ferrari het design aan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      BMW X5 45e

Comment

• Comment

• Bedankt, ik leer weer bij - moet dringend mijn boeken nog eens lezen.

Comment

• Eerste keer dat ik een F430 zie in vuilzakgrijs.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Niet m'n ding.
              BMW X5 45e

Comment

• Dit wel

BMW X5 45e

Comment

• Voor mij ook moest ik de keuze hebben
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    Eerste keer dat ik een F430 zie in vuilzakgrijs.

Grigio Medio is nogthans wel populair, maar vooral dan over het water in de US and A.

I like it

Comment

• Comment

• Hmm flauw kleurke precies.
                        BMW X5 45e

Comment

• Deze vant weekend op de ring bezig gezien.

Ik dacht al dat er iets niet mee klopte toen die best snel passeerde.

Een 360 dus met 430 scuderia opsmuk.

BMW X5 45e

Comment

• 'K weet nie, de voorkant is best wel nog oke vind ik

Comment

• Voor alle Ferrari lovers, zondag organiseren wij weer een trackday in Spa, en er komt sowieso ook al een LaFerrari en F12tdf, ben benieuwd deze in actie te zien
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Van hoe laat tot hoe laat is de trackday?
                                Zou ze ook wel eens in het echt willen zien als ik kan komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                  Van hoe laat tot hoe laat is de trackday?
                                  Zou ze ook wel eens in het echt willen zien als ik kan komen.
                                  8-18u

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Op het circuit van Zolder gisteren

Ferrari F12berlinetta by korneeldebruyn, on Flickr

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        Voor alle Ferrari lovers, zondag organiseren wij weer een trackday in Spa, en er komt sowieso ook al een LaFerrari en F12tdf, ben benieuwd deze in actie te zien
                                        Waren dit ze?

Foto komt van FB, ik kon helaas niet komen kijken.

Comment

• Fak die TDF is zalig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X