Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Lekker geparkeerd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
      Lekker geparkeerd.
      Was een demowagen van Meguiar's producten.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        Ik weet dat de 355 heel duur is in onderhoud. Hoe zit dat met de 348?
        Met een 348 heb ik geen ervaring. Ik heb wel al ooit een paar facturen gezien van een 355 en die is echt wel duur in onderhoud. 1000 Euro is niks op zoiets. Het probleem met oudere Ferrari's is ook een beetje dat er in België maar héél weinig Ferrari specialisten (dus geen dealers) zijn die regelmatig werken aan zoiets. Dit in tegenstelling tot Porsche, waar er wel enkele onafhankelijke specialisten zijn die aan een iets beter uurtarief werken dat de dealers.

        Olie aflaten en een filter vervangen is niks. Dat is bij wijze van spreken hetzelfde met een Golf, een Fiesta, een Ferrari of een Lambo. Het is als er dingen zoals riemen vervangen moeten worden, ...

        Als ge echt interesse hebt in zoiets, zoek dan eens op http://www.ferrarichat.com/forum/

        EDIT: ik denk dat de interessantste Ferrari op dit moment een handgeschakelde 360 Modena is: relatief betrouwbaar, relatief betaalbaar en relatief betaalbaar in onderhoud en ziet er tot nu toe nog niet gedateerd uit. Ik volg de prijzen een beetje en ik heb de indruk dat de prijzen (na een beetje gestabiliseerd te zijn 2, 3 jaar geleden) stilletjesaan omhoog aan het gaan zijn. Kan mis zijn natuurlijk. Wie weet wat de markt gaat doen

        Edit 2: zojuist autoscout bekeken: 2, 3 jaar geleden enkele 360's geweten voor 45.000 tot 50.000. De goedkoopste nu is 55.000. Ze zijn dus al serieus omhoog aan het gaan
        Last edited by orange; 23/05/2016, 00:28.

        Comment




        • Jawolh, zonder turbo’s dus! Deze laatste stuiptrekking van de 458 was al eerder gespot, maar nu heeft Ferrari een boekje open gedaan over de one-off.

          Aangezien Ferrari zelf de lippen stijf op elkaar hield, ging ik er eigenlijk vanuit dat de door Ferrari Styling Center ontworpen one-off de techniek van een 488 GTB zou herbergen. Niets blijkt minder waar, onder de mijns inziens geslaagde koets gaat een 458 Speciale schuil!
          Met 605 pk uit een 4.5 V8 weliswaar minder krachtig dan de 488 GTB (670 pk), maar wel met die lekker hoogtoerige (9000 tpm FTW!) atmosferische V8 met fabuleuze soundtrack. Geen verkeerde keuze dus, van Mister X. De vermoedelijk Britse koper blijft liever anoniem, al hoop ik van harte dat hij de openbare weg niet zal schuwen. Het zou toch eeuwig zonde zijn als dit het laatste is wat we van de 458 MM Speciale te zien krijgen…

















          http://www.autoblog.nl/nieuws/ferrari-stuurt-ons-fotos-van-de-one-off-458-mm-speciale-87710


          Dit is zoooo lekker.
          Beste van de 458 gecombineerd met de looks van de 488.


          Comment


          • Mein Gott, dat is prachtig
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
              Met een 348 heb ik geen ervaring. Ik heb wel al ooit een paar facturen gezien van een 355 en die is echt wel duur in onderhoud. 1000 Euro is niks op zoiets. Het probleem met oudere Ferrari's is ook een beetje dat er in België maar héél weinig Ferrari specialisten (dus geen dealers) zijn die regelmatig werken aan zoiets. Dit in tegenstelling tot Porsche, waar er wel enkele onafhankelijke specialisten zijn die aan een iets beter uurtarief werken dat de dealers.

              Olie aflaten en een filter vervangen is niks. Dat is bij wijze van spreken hetzelfde met een Golf, een Fiesta, een Ferrari of een Lambo. Het is als er dingen zoals riemen vervangen moeten worden, ...

              Als ge echt interesse hebt in zoiets, zoek dan eens op http://www.ferrarichat.com/forum/

              EDIT: ik denk dat de interessantste Ferrari op dit moment een handgeschakelde 360 Modena is: relatief betrouwbaar, relatief betaalbaar en relatief betaalbaar in onderhoud en ziet er tot nu toe nog niet gedateerd uit. Ik volg de prijzen een beetje en ik heb de indruk dat de prijzen (na een beetje gestabiliseerd te zijn 2, 3 jaar geleden) stilletjesaan omhoog aan het gaan zijn. Kan mis zijn natuurlijk. Wie weet wat de markt gaat doen

              Edit 2: zojuist autoscout bekeken: 2, 3 jaar geleden enkele 360's geweten voor 45.000 tot 50.000. De goedkoopste nu is 55.000. Ze zijn dus al serieus omhoog aan het gaan
              De taksen zullen dan wel weer een 'probleem' zijn bij de 360. Vermoed dat die richting 10 000 euro BIV gaan.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Comment


                • Comment


                  • Liever een manuele 430 dan een 360 . Het prijs verschil is klein en 430 vind ik veel knapper.

                    Comment




                    • Comment




                      • Comment


                        • Ik zie nu niet direct tegoei op de foto of het een 458 of een 488 is, maar ik ben nooit fan geweest van die designs. Van geen enkele van de huidige types eigenlijk (om van de California of de FF nog maar te zwijgen... WTF is dat voor iets? Een Ferrari break?!?). Ik denk niet dat ze mooi oud gaan worden.

                          De 599 vind ik persoonlijk de mooiste van de recente modellen die uit productie zijn. Dat is echt een kunstwerk op wielen. Een waardige opvolger van de 550/575. Zoiets moet niet in een garage staan, dat moet in uw living staan.
                          Last edited by orange; 09/07/2016, 14:10.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                            Ik zie nu niet direct tegoei op de foto of het een 458 of een 488 is, maar ik ben nooit fan geweest van die designs. Van geen enkele van de huidige types eigenlijk (om van de California of de FF nog maar te zwijgen... WTF is dat voor iets? Een Ferrari break?!?). Ik denk niet dat ze mooi oud gaan worden.

                            De 599 vind ik persoonlijk de mooiste van de recente modellen die uit productie zijn. Dat is echt een kunstwerk op wielen. Een waardige opvolger van de 550/575. Zoiets moet niet in een garage staan, dat moet in uw living staan.
                            458.

                            Comment








                            • Comment




                              • Comment


                                • Comment


                                  • Comment




                                    • 250 GT.

                                      Comment






                                      • https://www.flickr.com/photos/jeremycliff/

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X