Spa 6 hours
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BUGATTI Lovers
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten‘Drie Bugatti concepts de komende maanden’
Nu de productie van de Veyron bijna ten einde is, is het tijd voor Bugatti om naar de toekomst te kijken. Met drie concept-cars wil de supercarfabrikant peilen hoe het nieuwe model eruit komt te zien.
Dat meldt Autocar. De eerste van het trio staat op de IAA in Frankfurt. Volgens de geruchtenmachine gaat dit om een vierzitscoupé met de naam Bordeaux. Dat ontkende Bugatti-directeur Franz-Josef Paefgen niet, maar wel wilde hij kwijt dat er geen verwantschap is met de vorige week onthulde Bentley Mulsanne: “Een Bugatti sedan zou volledig andere buitenmaten en een compleet ander concept hebben. Het is zelfs moeilijk om überhaupt overeenkomsten te ontdekken.”
Wat de overige twee concept-cars zijn, wilde Paefgen nog niet zeggen. Wel bevestigde hij dat Bugatti aan de absolute top blijft opereren: “Het stomste wat we zouden kunnen doen is met goedkopere auto’s komen. Wij bouwen auto’s met een oplage van hooguit een paar honderd exemplaren. Bugatti’s moeten voorzien zijn van de allerbeste technologie en materialen.”
Bron
Bugatti 16C Galibier = verbouwde Mulsanne
Een nieuw model van Bugatti weet meestal redelijk de tongen los te maken. Dat is al het geval bij speciale uitvoeringen van de Veyron, dus als er een compleet nieuw model komt zoals de 16C Galibier barst het helemaal van de meningen en discussies. En uiteraard waren de “vergelijkingsmongolen” ook meteen van de partij. En deze keer lijkt het erop dat ze gelijk hebben!
Bij de eerste beelden van de Galibier werden gelijk vergelijkingen gemaakt met andere VAG bolides zoals de Panamera en Flying Spur. Uiteindelijk was het onze eigen Michiel van den Brink die ons er op wees dat de Bugatti 16C Galibier eigenlijk niet veel meer is dan een gecoachbuilde Bentley Mulsanne.
Zo zijn bijvoorbeeld alle hard points van de Mulsanne behouden gebleven en hetzelfde geldt voor de lijnen van de motorkap en heuplijn. Ook de A-stijl is identiek en de onderste helft van de B-stijl ook. Net zoals de kleine raamstijlen bij de achterste portierruiten.
En dat is toch opvallend, want Bugatti (en Bentley) baas Franz-Josef Paefgen zei nog niet zo lang geleden het volgende:
“A Bugatti saloon will have different dimensions and be a completely different concept. In fact it’s hard to find any similarites at all [with the new Bentley]“
Het lijkt er dus op dat herr Paefgen een redelijk liegbeest is! Plotseling begrijp is ook alle geruchten over het feit dat de opvolger van de Arnage (= Mulsanne) de W16 motor van Bugatti onder de kap zou krijgen. Blijkbaar is Bugatti dus al sinds 2007 bezig met het ontwikkelen van de Galibier.
Inmiddels heeft (naar eigen zeggen) de eerste journalist ook de Galibier kunnen ‘testen’ en die verteld ons dat de 8 liter W16 in de Galibier geen 4 turbo’s heeft, maar ’slechts’ 2. Dit is gedaan om het koppel onderin te verbeteren. Wel levert het blok nu iets minder vermogen, iets meer dan 900 pk namelijk. Desondanks zoud de topsnelheid alsnog op zo’n 390 km/u liggen. En 0 naar 100 gaat waarschijnlijn in minder dan 3 seconden. Wel moeten we nog tot 2013 wachten voordat de Galibier op de markt gaat komen.
De komende tijd gaat Bugatti de Galibier voornamelijk gebruiken om meningen te peilen van klanten. En als blijft dat die een verbouwde Mulsanne met W16 motor niet zien zitten schijnen ze gewoon een ‘nieuwe’ Veyron te gaan bouwen. Ook op basis van de Mulsanne trouwens.
Last edited by edge; 11/10/2009, 17:35.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenNiet enkel vrachtwagens rijden zo hoor...
Ik zou toch serieus nerveus worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDa's lekker ontspannend rijden. Een wagen die een klein fortuin waard is en dan op twee meter van uw achterbumper zo'n vrachtwagen.
Stelvio's zitten zo rond de €200,000-250,000
Comment
-
Gisteren nog eens naar Mulhouse gereden
& leuke verassing, de Coupé de Ville Royale stond er nu ook, VW heeft hem eventjes aan het museum geleend nadat deze aanwezig was geweest op de 100 jarige viering
dus 3 Royale's bij elkaar momenteel in het museum, of anders gezegd de helft van de productie
Comment
Comment