Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BUGATTI Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten& ook dat de wagens al stof aan het vergaren waren, dus ze worden blijkbaar niet elke dag gekuist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichtende Leopold-mobiel staat er niet?
verdorie, was die T59 nog vergeten, dat zou nog een replica kunnen zijn, moet ik nog eens zien te achterhalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtener stond wel een andere T59 met daarboven een grote foto van die van Leopold
verdorie, was die T59 nog vergeten, dat zou nog een replica kunnen zijn, moet ik nog eens zien te achterhalen
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
En wat is eigenlijk het verhaal van die héle oude wagen in het midden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenDeze dus:
Wat waren de andere replica's? Die Atlantic veronderstel ik, en welke nog?
En wat is eigenlijk het verhaal van die héle oude wagen in het midden?
dan de T57G die nagebouwd is naar de LM winnaar, maar er is er nog maar eenjte van gekend & die zit bij Dr. Simeone
dan die grijze 57 die ernaast staat, die originele body is ook weg, dit is een gekende rebody, wel een prachtige wagen
& de 57 Gangloff die rechts in de hoek staat naast de Tank, die is een jaar of 7 geleden terug opgebouwd.
de T59 moet ik nog eens nakijken
& natuurlijk ook de Royale Esders die beneden staat.
das alleen een echte royale motor & originele banden, chassis & body volledig gerecreerd
oh ja
& die oude int midden
is een originele T13 & aan de radiator zie je dat die van voor de 1ste wereldoorlog, daarmee dat ie daar staat
Comment
-
ah
ja, die eerste is de T13, dacht dat je die bedoelde met hele oude wagen sinds dat de oudste is die er stond :p
diegene die je bedoelt is een T56 van 1931
is een electrische wagen van Bugatti
oorspronkelijk gebouwd als een manier om voor Ettore door de fabriek te rijden ipv te stappen
er zijn er maar een aantal van gebouwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenah
ja, die eerste is de T13, dacht dat je die bedoelde met hele oude wagen sinds dat de oudste is die er stond :p
diegene die je bedoelt is een T56 van 1931
is een electrische wagen van Bugatti
oorspronkelijk gebouwd als een manier om voor Ettore door de fabriek te rijden ipv te stappen
er zijn er maar een aantal van gebouwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
Heeft iemand een link naar'n documentje met de info over de T101-chassis'en, met de verschillende koetswerken? Ik vind't een knappe wagen en ergens niet heel Bugatti'ish. Eerder een knappe GT dan een fragiel stukje kunst en vakmanschap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenKan iemand met vertellen welk model dit exact is? Klopt het dat dit een T101 is, of hangt daar nog een heel (hoogstwaarschijnlijk bekwijlenswaardig) achtervoegsel aan?
Heeft iemand een link naar'n documentje met de info over de T101-chassis'en, met de verschillende koetswerken? Ik vind't een knappe wagen en ergens niet heel Bugatti'ish. Eerder een knappe GT dan een fragiel stukje kunst en vakmanschap.
de T101 is eigelijk een nieuw chassis met een T57 motor lichtelijk aangepast
er zouden er 7 gebouwd zijn, alhoewel er maar 6 gekend zijn (prototype niet meegeteld)
is gebouwd tussen 1951-53
dus al na de dood van Ettore, en natuurlijk ook Jean
de fabriek werd toen deels gerund door Roland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenis inderdaad een T101, alhoewel dit het prototype was & hiervoor hebben ze een volledige T57 hergebruikt (s/n 57.454-3
de T101 is eigelijk een nieuw chassis met een T57 motor lichtelijk aangepast
er zouden er 7 gebouwd zijn, alhoewel er maar 6 gekend zijn (prototype niet meegeteld)
is gebouwd tussen 1951-53
dus al na de dood van Ettore, en natuurlijk ook Jean
de fabriek werd toen deels gerund door Roland
Of zo'n A6 GCS. Maar het specifieke model dat ik voor ogen heb kan'k nu niet direct opkomen. Ik denk aan'n bepaald model van Maserati, maar ook eentje van Ferrari, ik denk'n 195 Inter. (welke overigens een fe-no-me-naal knappe wagen is vind ik, maar is'r niet een hele tijd geleden zo'n rode met een opschrift op één van de deuren aangeboden op'n veiling?)
Shit, de jaren '50 waren echt de moeite qua auto's!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenDank voor de info! Zijn'r gelijkaardige modellen van Bugatti gemaakt, zo'n modellen die wat minder 'gekunsteld' zijn (doch die gekunstelde modellen zijn énorm knap, daar niet van) en meer op'n GT lijken? 't Doet me wat denken aan'n Maser uit de A6-reeks, zoals deze:
Of zo'n A6 GCS. Maar het specifieke model dat ik voor ogen heb kan'k nu niet direct opkomen. Ik denk aan'n bepaald model van Maserati, maar ook eentje van Ferrari, ik denk'n 195 Inter. (welke overigens een fe-no-me-naal knappe wagen is vind ik, maar is'r niet een hele tijd geleden zo'n rode met een opschrift op één van de deuren aangeboden op'n veiling?)
Shit, de jaren '50 waren echt de moeite qua auto's!
qua Bugatti's is er niet echt veel dat op deze stijl trekt, vergeet niet dat Bugatti eigelijk de 2de wereldoorlog niet echt heeft overleeft.
Jean was al dood ervoor, Ettore was gestorven in 47 & de naoorlogse taxes door de franse regereing op luxemerken & grote cilinderinhoud was een beetje de doorslag, het volume van wagens dat ze daarna tssn 50 & 63 gebouwd hebben ligt op iets van een 15 stuks ofzo, grand prix wagens inbegrepen.
Ik veronderstel dat de Maser die je bedoeld de A6GCS/53 Pininfarina is:
Styled by Pininfarina, the A6GCS Berlinetta was one of the prettiest Maseratis and its racing pedigree was only trumped by its gorgeous good looks.
een van de allermooiste wagens ooit
over de Ferrari op veiling, tja een rode met opschrift op een van de deuren, das héél duidelijk éh :p
over dit jaar kan ik me niet onmiddelijk voor de geest halen welke je bedoelt, wel voor de RM Maranelo 2008 veiling
toen hadden ze een 340 America Ghia s/n 0150A aangeboden:
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk BerichtenHoe is de belichting daar in Autoworld ? want ik heb nog altijd geen deftige lens voor indoor
zowiezo tripod
maar sommige spots gaven echt rare belichting vond ik
op sommige wagens 2-3 keer een nieuwe witbalans & nog niet tevreden, men autobalans had er te hard moeite, uiteindelijk bij een aantal gewoon op kelvin af gesteld om dat er beter uit te krijgen
Comment
Comment