Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BUGATTI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
    best moeilijk & raar
    zowiezo tripod
    maar sommige spots gaven echt rare belichting vond ik
    op sommige wagens 2-3 keer een nieuwe witbalans & nog niet tevreden, men autobalans had er te hard moeite, uiteindelijk bij een aantal gewoon op kelvin af gesteld om dat er beter uit te krijgen
    Miljaar zal weer sukkelen zijn dus hatelijk die spots een stuk overbelicht en de rest onderbelicht ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
      Miljaar zal weer sukkelen zijn dus hatelijk die spots een stuk overbelicht en de rest onderbelicht ...
      tja, was best tricky, maar blijft absoluut de moeite om langs te gaan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
        tja, was best tricky, maar blijft absoluut de moeite om langs te gaan
        na Mulhouse (feb'09) blijkbaar Bug-overdose voor mij,
        was na een klein half uurtje al buiten,

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          na Mulhouse (feb'09) blijkbaar Bug-overdose voor mij,
          was na een klein half uurtje al buiten,
          goh
          na de bug specials op Villa d'Este, Pebble Beach, al de Bugs op practisch elk classic event & zowat elke veiling & Mulhouse 3 weken geleden was ik hier 6 uur binnen & wast eigelijk nog niet genoeg

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
            de wagen die je hier post das een A61500 Pininfarina uit 1949
            qua Bugatti's is er niet echt veel dat op deze stijl trekt, vergeet niet dat Bugatti eigelijk de 2de wereldoorlog niet echt heeft overleeft.
            Jean was al dood ervoor, Ettore was gestorven in 47 & de naoorlogse taxes door de franse regereing op luxemerken & grote cilinderinhoud was een beetje de doorslag, het volume van wagens dat ze daarna tssn 50 & 63 gebouwd hebben ligt op iets van een 15 stuks ofzo, grand prix wagens inbegrepen.

            Ik veronderstel dat de Maser die je bedoeld de A6GCS/53 Pininfarina is:
            Styled by Pininfarina, the A6GCS Berlinetta was one of the prettiest Maseratis and its racing pedigree was only trumped by its gorgeous good looks.

            een van de allermooiste wagens ooit

            over de Ferrari op veiling, tja een rode met opschrift op een van de deuren, das héél duidelijk éh :p
            over dit jaar kan ik me niet onmiddelijk voor de geest halen welke je bedoelt, wel voor de RM Maranelo 2008 veiling
            toen hadden ze een 340 America Ghia s/n 0150A aangeboden:
            Je zit er simpelweg boenk op. Die Ferrari is een van m'n droomkarren, die heeft zoiets... Wauw

            Ik ben hevige voorstander van dergelijke wagens, ze zien'r knap, robuust en snel uit, en toch ook ietwat understated.

            Dus de T101 is de enige die ietwat in't rijtje past?

            Gisteren nog'ns de website van Jaap Braam Ruben bekeken, mensenlief die heeft'n hoop kunstwerken te koop staan! Heb je die al'ns kunnen ontmoeten Dirk, en zo ja, is dat een aangenaam persoon?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
              Je zit er simpelweg boenk op. Die Ferrari is een van m'n droomkarren, die heeft zoiets... Wauw

              Ik ben hevige voorstander van dergelijke wagens, ze zien'r knap, robuust en snel uit, en toch ook ietwat understated.

              Dus de T101 is de enige die ietwat in't rijtje past?

              Gisteren nog'ns de website van Jaap Braam Ruben bekeken, mensenlief die heeft'n hoop kunstwerken te koop staan! Heb je die al'ns kunnen ontmoeten Dirk, en zo ja, is dat een aangenaam persoon?
              wel grappig dat het toch die is die je bedoelde
              deze is een prachtige wagen met leuke motor & interesante geshiedenis

              tja, de T101 is natuurlijk de enigste in het rijtje dan ja, alhoewel deze eigelijk zowat de mooiste van de "serie" is imo.
              hierin zie je toch het duidelijke verschil qua design in pre & postwar
              alhoewel deze allemaal al begin jaren 50 zijn moet je niet vergeten dat de design evolutie lichtelijk gestopt is in 1939 dus zit er meer dan 10 jaar tussen, gewoon de verschillen al bekijken tussen bv 1930-35-39 is al immens.

              ik weet wie JBP is, ken hem van gezicht, zie hem wel een paar keer per jaar ergens, maar eigelijk nog nooit met hem gesproken.

              Comment


              • om je een ideetje te geven over de T101's

                s/n 101500 berline prototype


                s/n 101501 gangloff cabriolet
                die hebben we nog nooit gezien, laatste keer dat deze wagen gezien is geweest was begin jaren 80 met zekerheid

                s/n 101502 body by Guillore, pure copy van een Delahaye standaard body


                s/n 101503 cabriolet


                s/n 101504 body by Antemn


                s/n 101505
                er is niets gekend over dit chassis

                s/n 101506 Ghia convertible

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                  goh
                  na de bug specials op Villa d'Este, Pebble Beach, al de Bugs op practisch elk classic event & zowat elke veiling & Mulhouse 3 weken geleden was ik hier 6 uur binnen & wast eigelijk nog niet genoeg
                  eindelijk iemand die zwaarder verslaafd is als 'k zelf,
                  't ergste van heel het verhaal,
                  'k had bij het buitenkomen zo'n goesting in mijn sportbakske
                  en 'k was daar met de zout-bestendige mercedes DIEZEL

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                    eindelijk iemand die zwaarder verslaafd is als 'k zelf,
                    't ergste van heel het verhaal,
                    'k had bij het buitenkomen zo'n goesting in mijn sportbakske
                    en 'k was daar met de zout-bestendige mercedes DIEZEL


                    tja, das echt pijnlijk dan

                    Comment


                    • Ik ben vandaag ook eens een kijkje gaan nemen in Autoworld. Na iets minder als twee uur stond ik terug buiten. Mooie wagens, daar niet van, maar ik had graag het verhaal achter de auto erbij gehad. Goed dat ik dit topic gevonden heb, hier heb ik al heel wat interessante info gevonden over de tentoongestelde voertuigen.

                      Comment


                      • Paar pics van donderdag:






                        Comment






                        • Comment


                          • De belichting was niet goed en zoals eerder gezegt stof op de wagen. Hierbij enkele foto's van mijn kant.




                            Comment






                            • Comment


                              • Bugatti T43 Figoni (1929)


                                Bugatti T57 Gangloff

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                                  Bugatti T57 Gangloff
                                  Ow jom, geil Kga een dezer dagen ook es gaan met mijn vader. Zijn precies nog veel pareltjes die ik ni ken.

                                  Comment


                                  • die gangloff is dus een rebody, prachtig ding wel

                                    Comment


                                    • 'k dacht dat de T57atlantic GROTER was,
                                      viel me wat tegen,

                                      en 'k dacht dat er eentje op BE-platen was????

                                      misschien toch maar sparen voor een Talbot-Lago

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                                        wel grappig dat het toch die is die je bedoelde
                                        deze is een prachtige wagen met leuke motor & interesante geshiedenis

                                        tja, de T101 is natuurlijk de enigste in het rijtje dan ja, alhoewel deze eigelijk zowat de mooiste van de "serie" is imo.
                                        hierin zie je toch het duidelijke verschil qua design in pre & postwar
                                        alhoewel deze allemaal al begin jaren 50 zijn moet je niet vergeten dat de design evolutie lichtelijk gestopt is in 1939 dus zit er meer dan 10 jaar tussen, gewoon de verschillen al bekijken tussen bv 1930-35-39 is al immens.

                                        ik weet wie JBP is, ken hem van gezicht, zie hem wel een paar keer per jaar ergens, maar eigelijk nog nooit met hem gesproken.
                                        De informatie over die leuke motor en die interessante geschiedenis mag je me gerust eens pm'en, of posten in't Ferrari-lovers-topic?

                                        Ik zou graag'ns gewoon een bezoekje brengen aan Jaap Braam Ruben z'n werkplaats/collectie, maar denk dat je daar zomaar niet binnen raakt. Als je op z'n website (fineautomobiles.nl of .com ofzo) dan zie je wat'ie allemaal te koop heeft staan. Fenomenaal!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                                        om je een ideetje te geven over de T101's

                                        s/n 101500 berline prototype


                                        s/n 101501 gangloff cabriolet
                                        die hebben we nog nooit gezien, laatste keer dat deze wagen gezien is geweest was begin jaren 80 met zekerheid

                                        s/n 101502 body by Guillore, pure copy van een Delahaye standaard body


                                        s/n 101503 cabriolet


                                        s/n 101504 body by Antemn


                                        s/n 101505
                                        er is niets gekend over dit chassis

                                        s/n 101506 Ghia convertible
                                        De eerste vind ik niet zo 'elegant', maar de losstaande koplampen hebben wel iets leuks.

                                        De tweede is fenomenaal knap, met de vents aan de motor!

                                        De derde heeft iéts, maar niet hetgene de blauwe coupé heeft. Hij staat blijkbaar ook wat dof in de kleur.

                                        De vierde doet wat Amerikaans aan, maar 'k moet meer foto's zien om die te kunnen beoordelen

                                        De laatste is heel erg lelijk, vind ik

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          'k dacht dat de T57atlantic GROTER was,
                                          viel me wat tegen,

                                          en 'k dacht dat er eentje op BE-platen was????

                                          misschien toch maar sparen voor een Talbot-Lago
                                          een atlantic op BE platen?
                                          tuurlijk
                                          een replica

                                          & tja als je met Talbot Lago een Teardrop bedoelt, dan gaat je dat toch al zeker goedkoper zijn & makkelijker om er eentje te pakken te krijgen
                                          voor de prijs van 1 Atlantic kan je eigelijk 4 Teardrops kopen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X