Je zou verwachten dat dit bij de meeste eigenaren in een warme garage zou staan met dit weer, al zeg ik het is auto om mee te rijden ongeacht het weer.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BUGATTI Lovers
Collapse
X
-
Slechts 100000 $ voor 4 tweedehands Veyron velgen en Michelins erop met nog 85% profiel. Iemand? Nieuwe kosten 150000 $ en 1 jaar wachttijd
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
SINISTERE ONE-OFF VAN € 11 MILJOEN
BUGATTI 'LA VOITURE NOIRE' GEPRESENTEERD
De geruchten blijken op waarheid te zijn gebaseerd. Bugatti brengt een one-off mee naar Genève. En wat voor een. Dit is de 'La Voiture Noire'.
De La Voiture Noire, zoals Bugatti zijn sinistere one-off toepasselijk noemt, is een in opdracht van een ongetwijfeld zeer gefortuneerde klant gebouwde hypecar op basis van de heftige Chiron. Volgens Bugatti hangt er een prijskaartje van zo'n € 11 miljoen aan de auto. Er gaan geruchten dat niemand minder dan Ferdinand Piëch die klant is, maar daarover rept Bugatti met geen woord.
De La Voiture Noire is volgens zijn scheppers een coupé met het comfort van een luxueuze limousine en met de prestaties van een hypercar. De unieke nieuwkomer is tot op zekere hoogte geïnspireerd op de Type 57 SC Atlantic. Met name de in 'naad' die in de lengte over de auto loopt, is een verwijzing naar die legendarische klassieker. Ook de opmerkelijke uitlaateindstukken, zes stuks op een rij, zijn een knipoog naar de Atlantic. Elk stukje van de koets is met de hand uit koolstofvezel vervaardigd.
Natuurlijk doet de van de Chiron bekende W16 dienst als krachtcentrale, een 8,0-liter groot brok primitief geweld dat 1.500 pk en 1.600 Nm opwekt. Prestaties vermeldt Bugatti niet, maar de reguliere Chiron is in staat om in net even meer dan 2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Die auto is in staat om in 42 tellen een snelheid van 400 km/h te bereiken. Verwacht dat deze La Voiture Noir vergelijkbare cijfers achter zijn naam zet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hier maar posten want er komen maar 10 exemplaren en dus ook geen serieproductie.
HONDERDENTIEN
DIT IS DE BUGATTI CENTODIECI
Dankzij uitgebreide lekkage wisten we het stiekem al, maar nu grijpt Bugatti ook officieel terug op z’n niet al te verre verleden. Dit is de Bugatti Centodieci!
De Centodieci verscheen gisteren al uitgebreid online, ongetwijfeld tot groot verdriet van z’n bedenkers. Die hadden de presentatie immers voor vanavond gepland, tijdens het glamoureuze Concours d’Elegance van Pebble Beach in Californië. De Centodieci is geen nieuw serieproductiemodel en dus ook zeker niet de opvolger van de Chiron, maar net als de La Voiture Noire een peperdure ‘special edition’. Met de auto grijpt Bugatti terug op een stuk geschiedenis dat vaak wordt vergeten, namelijk de jaren 90. In die periode was het merk nog geen eigendom van Volkswagen, maar van de eigenzinnige Italiaanse ondernemer Romano Artioli. Hij bedacht de EB110 en het is die auto waaraan de Centodieci z’n bestaansrecht ontleent. Z’n naam trouwens ook, want Centodieci betekent simpelweg ‘110’.
Waar de EB110 met dat getal het geboortejaar van oprichter Ettoire Bugatti herdacht, grijpt de Centodieci met deze naam terug op de oprichting van het merk. Wat uiterlijk betreft is de auto zeker geen directe ‘remake’ van z’n voorvader, maar een soort mix tussen de Chiron en de supercar uit de ‘nineties’. De verwijzingen komen onder meer terug in de wat rechtlijnige neus, de kleine ‘hoefijzer-grille’ en de vorm van de achterlichtpartij. De ronde gaten achter de zijruit zijn een directe en onmiskenbare verwijzing naar de EB110 Super Sport, de heftige broer van de EB110 GT.
Onderhuids is de Centodieci meer Chiron dan EB110. Uiteraard is Bugatti’s befaamde 8.0 zestiencilinder aan boord, die in dit geval maar liefst 1.600 pk levert. Hoewel dat 100 pk meer is dan in de oorspronkelijke Chiron, is de Centodieci net iets minder snel. Dat is des te opmerkelijker als blijkt dat de nieuwkomer 20 kg lichter is dan z’n technische basis. Toch kunnen we ons best voorstellen dat je met een 0-100-tijd van 2,4 seconden en een begrensde top van 380 km/h goed kunt leven. Ook voor de sprintjes naar 200 en 300 km/h, die in respectievelijk 6,1 en 13,1 tellen achter de rug zijn, durven we gerust het woord ‘vlot’ uit de kast te trekken.
De Bugatti Centodieci is iets minder exclusief dan de La Voiture Noire, waarvan er slechts één verscheen. Ook is de auto maar liefst drie miljoen euro goedkoper. Met acht miljoen zonder belastingen is de Centodieci alsnog één van de allerduurste auto’s ooit. Bugatti bouwt slechts tien exemplaren, waarmee de auto ongetwijfeld net als z’n grote voorbeeld een goede investering zal zijn.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment