BUGATTI CHIRON-OPVOLGER KLAAR VOOR ONTHULLING IN 2024
ONTWERPER NEEMT AFSCHEID
De opvolger van de Bugatti Chiron is klaar en wordt in 2024 onthuld. Dat zegt de ontwerper van de auto, Achim Anscheidt, tegen het Britse Autocar. De opvolger van de Chiron krijgt geen W16 meer, maar een hybride-aandrijflijn met een V8 die wederom 'met niets anders te vergelijken' zal zijn.
Volgend jaar weten we hoe Bugatti navolging wil geven aan zijn Veyron en Chiron, en dan zónder zijn W16-blok weer af te stoffen. Dat bevestigt Achim Anscheidt - ontwerper van onder meer verschillende Veyron-varianten, de Chiron en de aanstaande geheel nieuwe Bugatti - tegenover Autocar. Gelijktijdig kondigt hij na 19 jaar zijn vertrek aan als hoofd ontwerp van het merk. De 60-jarige Anscheidt blijft wel verbonden aan Bugatti; hij wordt senior-adviseur van CEO Mate Rimac.
Anscheidt tekende niet voor de oorspronkelijke Bugatti Veyron, maar wel voor de Veyron SuperSport, de Chiron en allerlei varianten daarop die later volgden. Ook de vierdeurs Bugatti Galibier, die uiteindelijk nooit het levenslicht zag, kwam uit de pen van Anscheidt. De Chiron-opvolger is zijn laatste wapenfeit als hoofd ontwerp, dus alle speciale uitvoeringen die daarvan zullen volgen, komen uit andermans pen.
Bugatti geeft nog maar weinig vrij over zijn volgende geheel nieuwe model, behalve dan het introductiejaar en de samenstelling van de aandrijflijn: een V8 met hybridekracht. Naar verwachting wordt het wel weer een tweezits auto-met-middenmotor die wederom meer GT dan supercar is. Ook zorgt Bugatti er naar eigen zeggen weer voor dat zijn creatie met geen enkele andere auto te vergelijken zal zijn, waardoor we toch wel erg benieuwd zijn naar wat ze ervan hebben gemaakt.
Bron: Autoweek
ONTWERPER NEEMT AFSCHEID
De opvolger van de Bugatti Chiron is klaar en wordt in 2024 onthuld. Dat zegt de ontwerper van de auto, Achim Anscheidt, tegen het Britse Autocar. De opvolger van de Chiron krijgt geen W16 meer, maar een hybride-aandrijflijn met een V8 die wederom 'met niets anders te vergelijken' zal zijn.
Volgend jaar weten we hoe Bugatti navolging wil geven aan zijn Veyron en Chiron, en dan zónder zijn W16-blok weer af te stoffen. Dat bevestigt Achim Anscheidt - ontwerper van onder meer verschillende Veyron-varianten, de Chiron en de aanstaande geheel nieuwe Bugatti - tegenover Autocar. Gelijktijdig kondigt hij na 19 jaar zijn vertrek aan als hoofd ontwerp van het merk. De 60-jarige Anscheidt blijft wel verbonden aan Bugatti; hij wordt senior-adviseur van CEO Mate Rimac.
Anscheidt tekende niet voor de oorspronkelijke Bugatti Veyron, maar wel voor de Veyron SuperSport, de Chiron en allerlei varianten daarop die later volgden. Ook de vierdeurs Bugatti Galibier, die uiteindelijk nooit het levenslicht zag, kwam uit de pen van Anscheidt. De Chiron-opvolger is zijn laatste wapenfeit als hoofd ontwerp, dus alle speciale uitvoeringen die daarvan zullen volgen, komen uit andermans pen.
Bugatti geeft nog maar weinig vrij over zijn volgende geheel nieuwe model, behalve dan het introductiejaar en de samenstelling van de aandrijflijn: een V8 met hybridekracht. Naar verwachting wordt het wel weer een tweezits auto-met-middenmotor die wederom meer GT dan supercar is. Ook zorgt Bugatti er naar eigen zeggen weer voor dat zijn creatie met geen enkele andere auto te vergelijken zal zijn, waardoor we toch wel erg benieuwd zijn naar wat ze ervan hebben gemaakt.
Bron: Autoweek
Comment