Oorspronkelijk geplaatst door Vicious
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BUGATTI Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenals je binnen 3 weken ofzo naar Retromobile gaat, dan zie je bijna zijn volledige stock daar wel staan & kan je hem daar wel spreken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenals je binnen 3 weken ofzo naar Retromobile gaat, dan zie je bijna zijn volledige stock daar wel staan & kan je hem daar wel spreken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk zit dan los in de examens, dus volstrekt onmogelijk om naar Parijs te trekken
kan nog juist een van de laatste drie dagen gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichtenik ben er over aan het denken te gaan.
kan nog juist een van de laatste drie dagen gaan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenatlantic Brussels: http://www.youtube.com/watch?v=_G1V9...eature=related
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenGodsamme, ik blijkbaar ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenatlantic Brussels: http://www.youtube.com/watch?v=_G1V9...eature=related
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb dat filmpje ook al'n paar keer gezien, maar het is toch schier onmogelijk dat dat de baan op wordt gereden?! Zelfs al is dit 3jaar geleden, ook dan al wist elke persoon die het bestaan kent van die wagen dat ze er mee van de baan moesten blijven?! Dit kan toch nooit ofte nimmer een origineel zijn?
Een wagen is gebouwd om te rijden.
Al is die zo zeldzaam/duur, rijden moet ie!
Comment
-
Dat vind ik ook. Zo'n wagen moet je natuurlijk geen woon-werk verkeer mee gaan doen, maar als je zin hebt om er mee te rijden, waarom niet ?
Als die prachtige wagens, die wegrotten in museums (moeten er ook wel zijn natuurlijk), die je nooit eens kan zien en horen rijden, kan ruiken.
Daarom dat ik het ook zo leuk vind dat bv iemand als Jay Leno met al zijn zeldzame bakken rondvlamt, zelfs Duesenbergs die miljoenen waard zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb dat filmpje ook al'n paar keer gezien, maar het is toch schier onmogelijk dat dat de baan op wordt gereden?! Zelfs al is dit 3jaar geleden, ook dan al wist elke persoon die het bestaan kent van die wagen dat ze er mee van de baan moesten blijven?! Dit kan toch nooit ofte nimmer een origineel zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIk heb dat filmpje ook al'n paar keer gezien, maar het is toch schier onmogelijk dat dat de baan op wordt gereden?! Zelfs al is dit 3jaar geleden, ook dan al wist elke persoon die het bestaan kent van die wagen dat ze er mee van de baan moesten blijven?! Dit kan toch nooit ofte nimmer een origineel zijn?
maar waarom er niet mee rijden?
vorige zomer heeft de Schlumpf collection de Coupe Napoleon vanuit Mulhouse naar Parijs laten rijden, DOOR Parijs rond de middag om naar een Concours gebracht te worden. eventjes bewijzen dat ze geen trailerqueen is maar dat gerust nog steeds kan
& hier spreken we over probleemloos een waarde van €12-15miljoen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenTik eens Pebble beach, concourse d'elegance in op google, dan ga je pas wat zeldzaam spul op de openbare baan zien rijden
die is voor hun vrijblijvend om mee te doen & ongeveer dan 70 miles die dag, als ze mee doen & er is een tiebreaker in de judging nodig dan krijgt de wagen die meegereden heeft voorrang.
gemilddeld rijd nu 70-80% van de Concours wagens mee
GELUKKIG maar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenWaarom niet?
Een wagen is gebouwd om te rijden.
Al is die zo zeldzaam/duur, rijden moet ie!Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk BerichtenDat vind ik ook. Zo'n wagen moet je natuurlijk geen woon-werk verkeer mee gaan doen, maar als je zin hebt om er mee te rijden, waarom niet ?
Als die prachtige wagens, die wegrotten in museums (moeten er ook wel zijn natuurlijk), die je nooit eens kan zien en horen rijden, kan ruiken.
Daarom dat ik het ook zo leuk vind dat bv iemand als Jay Leno met al zijn zeldzame bakken rondvlamt, zelfs Duesenbergs die miljoenen waard zijn.Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenTik eens Pebble beach, concourse d'elegance in op google, dan ga je pas wat zeldzaam spul op de openbare baan zien rijden
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenhet is dan ook een replica, dat wil zeggen de body, chassis & engine zijn echt
maar waarom er niet mee rijden?
vorige zomer heeft de Schlumpf collection de Coupe Napoleon vanuit Mulhouse naar Parijs laten rijden, DOOR Parijs rond de middag om naar een Concours gebracht te worden. eventjes bewijzen dat ze geen trailerqueen is maar dat gerust nog steeds kan
& hier spreken we over probleemloos een waarde van €12-15miljoen
Versta me dus niet verkeerd, ik ben van oordeel dat wagens gemaakt zijn om te rijden. Auto's als'n klassieke Bugatti zien rondrijden in open verkeer moet werkelijk fe-no-me-naal zijn, 't moet je hartkloppingen, kippenvel en 'n droge mond geven, en dat allemaal op eenzelfde moment. Maar er is voor mij'n groot verschil tussen rijden in'n stad waar je niks hebt aan de wagen waarin je rijdt, en rijden op prachtige landwegen of -zoals jij zei- in Parijs, doch onder escorte. (Parijs lijkt me overigens een énorme kick te geven in zo'n wagen, aangezien je in een van de knapste steden van Europa in een van de meest legendarische automerken mag rondrijden).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenHo, ik heb me wat verkeerd uitgedrukt, maar ik vind persoonlijk (en da's natuurlijk louter míjn mening), dat je met een wagen waar er maar 3 (of 2?) stuks nog in leven zijn (in de hypothese dat't een echte zou zijn) niet in een stad als Brussel, Parijs of eender wat kan rondrijden. De kans op stukken is zó immens groot dat ik constant met een ei onder m'n gat zou rondrijden. Er mee rijden zou ik ronduit wél doen, ik ben van hetzelfde principe als jullie aangeven, maar niet in een stad... Pak dan bijvoorbeeld'n knappe landweg, of van die typische B-roads in Engeland los tussen het groen... Daar kan je nog genieten van't geluid van je wagen die tegen 80km/h door't landschap zweeft zonder enig ander geluid
Daar heb ik denk ik ook'n filmpje van gezien, kan dat kloppen? Die omstandigheid vind ik dan weer heel wat anders, aangezien ze toen dacht ik een politie-escorte hadden, en dat verandert echt wel héél de zaak. Reed er trouwens geen erfgename van Bugatti mee?
Versta me dus niet verkeerd, ik ben van oordeel dat wagens gemaakt zijn om te rijden. Auto's als'n klassieke Bugatti zien rondrijden in open verkeer moet werkelijk fe-no-me-naal zijn, 't moet je hartkloppingen, kippenvel en 'n droge mond geven, en dat allemaal op eenzelfde moment. Maar er is voor mij'n groot verschil tussen rijden in'n stad waar je niks hebt aan de wagen waarin je rijdt, en rijden op prachtige landwegen of -zoals jij zei- in Parijs, doch onder escorte. (Parijs lijkt me overigens een énorme kick te geven in zo'n wagen, aangezien je in een van de knapste steden van Europa in een van de meest legendarische automerken mag rondrijden).
zelf ben ik van principe om er met zo veel mogelijk omstandigheden te rijden. is het altijd mogelijk: nee
zou ik het altijd vertrouwen: nee
maar zou me dat tegenhouden: nee
& zo zijn er gelukkig veel eigenaars
moet ik je gelijk geven dat het leuker is op b wegen ipv de stad: natuurlijk
op de b wegen kan je nog effectief rijden, in de steden ben je gewoonweg aan het kruipen van het ene licht naar het andere
daarom heb je gelukkig veel rally's & clubdrives om er dan toch regelmatig van te genieten
Comment
-
Trouwens Dirk, wanneer ben jij van plan te gaan naar Rétromobile? Als'k je er tegenkom trakteer ik je een pint!
Nog'n bedenking bij die klassieke Bugatti's: het zijn stuk voor stuk zó'n knappe wagens dat ik'r quasi weemoedig van wordt bij de gedachte er nooit eentje te zullen kunnen bezitten. Op'n website las ik gisteren een commentaar van een Amerikaan die vertelde verzot te zijn op niks dan muscle cars, maar bij't zien van een Bugatti Atlantic (Atlantique?) sprak hij woorden uit die hij geen enkele andere auto zou toedichten. Wel, da's bij mij afgezien van de muscle cars, net hetzelfde. Als ik zo'n wagens zie in'n boek/op foto/op filmpjes, dan krijg ik het warm en koud door de enorme uitstraling die ze hebben. Toen werden duidelijk nog wagens gemaakt met mensenhanden, met de beste houtsoorten en het beste leder, met de mooiste vormen en met een ongekend vakmanschap.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat pakweg twintig jaar geleden je Bugatti's nog regelmatig -bij wijze van spreken- kon vinden in 'n schuur, en die van de eigenaar overkopen voor een appel en een ei of in ruil voor een of andere moderne Porsche ofzo. Nu merk ik, hoe meer ik lees over zo'n wagens, dat dat absoluut niet meer zo is. Integendeel. En dat maakt mij enerzijds blij -omdat de waarde van de wagens (mits enige overdrijving) ingeschat wordt en ze dus nooit meer verloren zullen gaan-, en anderzijds somber, omdat je simpelweg weet dat de mogelijkheid om ooit in zo'n kunstwerk te kunnen rijden (niet in de stad maar tussen't groen hé ) echt 0.00013 is ofzo.
En dat geldt overigens niet enkel voor Bugatti, maar ook voor andere, al dan niet ter ziele gegane, merken. Vroeger maakten ze overduidelijk nog echt wagens, nu is dat veel minder het geval. Ook spijtig dat de carrosserie-bedrijven van vroeger weinig of niet meer bestaan/in ere worden gehouden. Enkel Zagato lijkt me nog ietwat actief te zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenTrouwens Dirk, wanneer ben jij van plan te gaan naar Rétromobile? Als'k je er tegenkom trakteer ik je een pint!
Nog'n bedenking bij die klassieke Bugatti's: het zijn stuk voor stuk zó'n knappe wagens dat ik'r quasi weemoedig van wordt bij de gedachte er nooit eentje te zullen kunnen bezitten. Op'n website las ik gisteren een commentaar van een Amerikaan die vertelde verzot te zijn op niks dan muscle cars, maar bij't zien van een Bugatti Atlantic (Atlantique?) sprak hij woorden uit die hij geen enkele andere auto zou toedichten. Wel, da's bij mij afgezien van de muscle cars, net hetzelfde. Als ik zo'n wagens zie in'n boek/op foto/op filmpjes, dan krijg ik het warm en koud door de enorme uitstraling die ze hebben. Toen werden duidelijk nog wagens gemaakt met mensenhanden, met de beste houtsoorten en het beste leder, met de mooiste vormen en met een ongekend vakmanschap.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat pakweg twintig jaar geleden je Bugatti's nog regelmatig -bij wijze van spreken- kon vinden in 'n schuur, en die van de eigenaar overkopen voor een appel en een ei of in ruil voor een of andere moderne Porsche ofzo. Nu merk ik, hoe meer ik lees over zo'n wagens, dat dat absoluut niet meer zo is. Integendeel. En dat maakt mij enerzijds blij -omdat de waarde van de wagens (mits enige overdrijving) ingeschat wordt en ze dus nooit meer verloren zullen gaan-, en anderzijds somber, omdat je simpelweg weet dat de mogelijkheid om ooit in zo'n kunstwerk te kunnen rijden (niet in de stad maar tussen't groen hé ) echt 0.00013 is ofzo.
En dat geldt overigens niet enkel voor Bugatti, maar ook voor andere, al dan niet ter ziele gegane, merken. Vroeger maakten ze overduidelijk nog echt wagens, nu is dat veel minder het geval. Ook spijtig dat de carrosserie-bedrijven van vroeger weinig of niet meer bestaan/in ere worden gehouden. Enkel Zagato lijkt me nog ietwat actief te zijn?
& je zou je eens kunnen verbazen om ooit een Bugatti te bezitten. een apartement hier in de regio is bv al vaak het dubbele van een leuke drivers Bugatti (T38/T40 bv) dat zijn echte rijders wagens met standaard coaches.
je doelt hier natuurlijk op barnfinds, tja er gebeuren nog jaarlijks barnfinds, alhoewel in de huidige internet revelatie mensen toch al lichtelijk beter geinformeerd zijn, wat niet wil zeggen dat je nog koopjes zou kunnen vinden (zelfs na restauratie kosten inbegrepen). zelf ongeacht de prijzen is het afhankelijk van de ingesteldheid van de eigenaar of ie hem alleen als trailer queen op concours neemt of er graag mee rijd, ik ken beide type eigenaars & ken zelf de combinatie van beide.
zolang je het als eigenaar zelf ziet zitten om er mee te rijden in de stad, moet je ervan genieten
persoonlijk als ik het geld had zou ik het meer vertrouwen om er mee in de stad te gaan rondrijden ipv de wagen op een event te zetten. gisteren zag ik hiervan nog eens een geweldig vb waarvan mijn haren rechtop komen te staan, was op de Prototyp expo in Hamburg & tja, daar kwamen weer de gemiddelde bezoeker langs, alle wagens staan daar zonder hekken geplaatst, dus echt geweldig voor foto's & ze goed te kunnen bekijken, wat zie je dan, staat daar een Bentley 4,5L gaat zo'n vent ernaast staan lecht zen arm op de wagen & zen vrouw gaat met de verplichte digicammetje er een foto van nemen.
hoe moeilijk is het nu om respect voor die wagens te tonen & vooral voor de eigenaars, het is die vent zijn wagen niet, de eigenaar is zo vriendelijk om die ten toon te stellen dus BLIJFT ER DAN ME JE POTEN & KLEDIJ VAN AF!!!
ik maak mij veel minder zorgen om de straat, meeste andere chauffeurs zijn vaak verbaasd zo'n classic te zien dat ze wel op iemand anders in zullen rijden om die classic maar niet te beschadigen, sta je op een event is kans op krassen & schade veel groter door de gemiddelde bezoeker
i know i know, i'm rambling again
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenEn dat geldt overigens niet enkel voor Bugatti, maar ook voor andere, al dan niet ter ziele gegane, merken. Vroeger maakten ze overduidelijk nog echt wagens, nu is dat veel minder het geval. Ook spijtig dat de carrosserie-bedrijven van vroeger weinig of niet meer bestaan/in ere worden gehouden. Enkel Zagato lijkt me nog ietwat actief te zijn?
definier carroserie-bedrijven
als je bedoelt op nieuwe wagens nieuwe coachbuild body's erop te zetten
dan is het lijstje inderdaad klein zoals Zagato, Touring & Pininfarina
maar natuurlijk elke goede classic restaurateur doet dit ook éh
vaak moeten hele stukken bodypanels opnieuw gewalst & geslagen worden
dat blijft voor mij een van de mooiste beroepen om te zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenik ga de 1ste zaterdag naar ginder vanwege de Bonhams veiling, ik moet daar zeker aanwezig zijn
& je zou je eens kunnen verbazen om ooit een Bugatti te bezitten. een apartement hier in de regio is bv al vaak het dubbele van een leuke drivers Bugatti (T38/T40 bv) dat zijn echte rijders wagens met standaard coaches.
je doelt hier natuurlijk op barnfinds, tja er gebeuren nog jaarlijks barnfinds, alhoewel in de huidige internet revelatie mensen toch al lichtelijk beter geinformeerd zijn, wat niet wil zeggen dat je nog koopjes zou kunnen vinden (zelfs na restauratie kosten inbegrepen). zelf ongeacht de prijzen is het afhankelijk van de ingesteldheid van de eigenaar of ie hem alleen als trailer queen op concours neemt of er graag mee rijd, ik ken beide type eigenaars & ken zelf de combinatie van beide.
zolang je het als eigenaar zelf ziet zitten om er mee te rijden in de stad, moet je ervan genieten
persoonlijk als ik het geld had zou ik het meer vertrouwen om er mee in de stad te gaan rondrijden ipv de wagen op een event te zetten. gisteren zag ik hiervan nog eens een geweldig vb waarvan mijn haren rechtop komen te staan, was op de Prototyp expo in Hamburg & tja, daar kwamen weer de gemiddelde bezoeker langs, alle wagens staan daar zonder hekken geplaatst, dus echt geweldig voor foto's & ze goed te kunnen bekijken, wat zie je dan, staat daar een Bentley 4,5L gaat zo'n vent ernaast staan lecht zen arm op de wagen & zen vrouw gaat met de verplichte digicammetje er een foto van nemen.
hoe moeilijk is het nu om respect voor die wagens te tonen & vooral voor de eigenaars, het is die vent zijn wagen niet, de eigenaar is zo vriendelijk om die ten toon te stellen dus BLIJFT ER DAN ME JE POTEN & KLEDIJ VAN AF!!!
ik maak mij veel minder zorgen om de straat, meeste andere chauffeurs zijn vaak verbaasd zo'n classic te zien dat ze wel op iemand anders in zullen rijden om die classic maar niet te beschadigen, sta je op een event is kans op krassen & schade veel groter door de gemiddelde bezoeker
i know i know, i'm rambling again
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichtenbtw
definier carroserie-bedrijven
als je bedoelt op nieuwe wagens nieuwe coachbuild body's erop te zetten
dan is het lijstje inderdaad klein zoals Zagato, Touring & Pininfarina
maar natuurlijk elke goede classic restaurateur doet dit ook éh
vaak moeten hele stukken bodypanels opnieuw gewalst & geslagen worden
dat blijft voor mij een van de mooiste beroepen om te zien
Ken je in België nog dergelijke carrossiers die zoiets doen? Zoja mag je't altijd PM'en, ik ben nogal'n nostalgicus dus zou m'n ogen uitkijken als ik oude metiers zou kunnen bewonderen. Net zo met echte lederbewerking!
Comment
Comment