Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BUGATTI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
    Ik sta je volledig bij in je mening, zo zag ik (en ongetwijfeld jij ook) op'n oldtimer een papiertje: 'An oldtimer is like another one's wife: look but don't touch'



    Dat bedoel ik ja, zelfgemaakte én zelf ontworpen coachbuildbodies.
    Ken je in België nog dergelijke carrossiers die zoiets doen? Zoja mag je't altijd PM'en, ik ben nogal'n nostalgicus dus zou m'n ogen uitkijken als ik oude metiers zou kunnen bewonderen. Net zo met echte lederbewerking!
    inderdaad, heb die quote al meerdere keren gezien
    & sta daar ook nogal hard achter
    qua restaurateurs zijn er wel een paar in belgie ja, maar kom eigelijk vaker bij zo'n mannen binnen in het buitenland, eigelijk best wel erg van mezelf

    een van de beste mannen qua leder & interieur, das henk van lith, die doet echt schitterend werk, hij zit in NL
    je komt wel alleen bij hem binnen als je hem persoonlijk kent & dan nog gewoonlijk als ie je verwacht

    Comment


    • Zelf ben ik gisteren ook naar Autoworld geweest,de Bugatti tentoonstelling was prachtig,en mooi opgestelt.
      Alleen spijtig dat Autoworld op zichzelf er zo flauw bijstaat.(vuil stoffig,slordig en ongemotiveerd personeel)
      Toch een prachtige namiddag gehad,en ook mijn liefde voor het merk is nog groter geworden,al vind ik ook de Veyron toch nog steeds prachtig.


      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
      die gangloff is dus een rebody, prachtig ding wel
      Who cares,een rebody of niet,het is een van de mooiste wagens die op de tentoonstelling stonden.
      Gelukkig maken ze een nieuwe body,anders moeten we er helemaal niet van genieten.

      Deze is gewoon prachtig.



      Dirk,jou kennis van al deze "oude" dingen ligt stukken hoger dan die van mij,maar waarom zo strikt in al die details,dat is iets wat ik niet begrijp bij de echte kenners.

      Het doet mij denken aan een tafereel die ik ook zelf op Goodwood zag.
      Wij stonden te praten met de baas van Racing Green,die vertelde over zijn Jaguar D-type,over de hoe hij nog gebruikt word en zo,de wagen zelfs startte voor ons.
      Tegelijk met ons sond er nog een gast constant rond de wagen te lopen,en komt hij plots naar de eigenaar en zegt 1 iets :"de toerenteller is niet origineel"
      Wij stonden met onze mond vol tanden,maar de eigenaar raegeerde heel lanconiek:"je hebt absoluit gelijk,maar ik ben toch blij dat ik die wagen heb"
      Zonder nog enig verder commentaar droop die gast af.

      Het ging om deze wagen.





      Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
      Waarom niet?
      Een wagen is gebouwd om te rijden.
      Al is die zo zeldzaam/duur, rijden moet ie!
      Volledig akkoord,ik heb de indruk dat de Engelsen op dat gebied uniek zijn.
      Ooit sprak ik met Nick Mason over zijn 250GTO,als hij niet bang was om een ongeval of stukken te hebben.
      Zonder nadenken kwam het antwoord,"dan herstellen we die natuurlijk",prachtig.

      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
      het is dan ook een replica, dat wil zeggen de body, chassis & engine zijn echt

      maar waarom er niet mee rijden?
      vorige zomer heeft de Schlumpf collection de Coupe Napoleon vanuit Mulhouse naar Parijs laten rijden, DOOR Parijs rond de middag om naar een Concours gebracht te worden. eventjes bewijzen dat ze geen trailerqueen is maar dat gerust nog steeds kan
      & hier spreken we over probleemloos een waarde van €12-15miljoen
      Nogmaals,dit begrijp ik niet,wanneer body,chassis en motor echt zijn,hoe kan het dan een replica zijn???


      Daar heb ik denk ik ook'n filmpje van gezien, kan dat kloppen? Die omstandigheid vind ik dan weer heel wat anders, aangezien ze toen dacht ik een politie-escorte hadden, en dat verandert echt wel héél de zaak. Reed er trouwens geen erfgename van Bugatti mee?

      Versta me dus niet verkeerd, ik ben van oordeel dat wagens gemaakt zijn om te rijden. Auto's als'n klassieke Bugatti zien rondrijden in open verkeer moet werkelijk fe-no-me-naal zijn, 't moet je hartkloppingen, kippenvel en 'n droge mond geven, en dat allemaal op eenzelfde moment. Maar er is voor mij'n groot verschil tussen rijden in'n stad waar je niks hebt aan de wagen waarin je rijdt, en rijden op prachtige landwegen of -zoals jij zei- in Parijs, doch onder escorte. (Parijs lijkt me overigens een énorme kick te geven in zo'n wagen, aangezien je in een van de knapste steden van Europa in een van de meest legendarische automerken mag rondrijden).[/quote]

      Ook gezien,ik was stikjaloers.Voor al die gevoelens die jij hier omschrijft zou je het net willen doen.

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.




      [/quote]persoonlijk als ik het geld had zou ik het meer vertrouwen om er mee in de stad te gaan rondrijden ipv de wagen op een event te zetten. gisteren zag ik hiervan nog eens een geweldig vb waarvan mijn haren rechtop komen te staan, was op de Prototyp expo in Hamburg & tja, daar kwamen weer de gemiddelde bezoeker langs, alle wagens staan daar zonder hekken geplaatst, dus echt geweldig voor foto's & ze goed te kunnen bekijken, wat zie je dan, staat daar een Bentley 4,5L gaat zo'n vent ernaast staan lecht zen arm op de wagen & zen vrouw gaat met de verplichte digicammetje er een foto van nemen.
      hoe moeilijk is het nu om respect voor die wagens te tonen & vooral voor de eigenaars, het is die vent zijn wagen niet, de eigenaar is zo vriendelijk om die ten toon te stellen dus BLIJFT ER DAN ME JE POTEN & KLEDIJ VAN AF!!!


      i know i know, i'm rambling again [/quote]




      Persoonlijk denk ik dat een speciale wagen veiliger staat op een groot evenement.
      De mensen die er rondlopen zijn meestal echte liefhebbers die niets verkeerd zullen doen aan die wagens.Meestal hebben ze ook reeds veel geld betaald voor een toegengsticket.
      Op Goodwood spreek ik dikwijls eigenaars aan,tot nu toe heb ik nog nooit gevraagd om plaats te nemen in een wagen(op dat ritje in de Stratos na),maar ik denk zelfs dat de meesten er geen groot probleem zouden van maken,als je maar respeckt toont voor hun materiaal.

      Bij deze steekt het zelfs niet meer zo nauw denk ik.

      Last edited by ; 31/12/2009, 10:51.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
        Bij deze steekt het zelfs niet meer zo nauw denk ik.

        Er gaat niks boven (echte) patina imo, teken dat een wagen heeft geleefd en dat mensen ervan genoten hebben.

        Die Royale in Parijs
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

        Comment


        • + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Je hoort hier even de Veyron optrekken

          Comment


          • SLR klinkt pakken beter.
            1991 Mazda MX-5 NA
            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
            www.dennisnoten.com - Flickr

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              Who cares,een rebody of niet,het is een van de mooiste wagens die op de tentoonstelling stonden.
              Gelukkig maken ze een nieuwe body,anders moeten we er helemaal niet van genieten.

              Deze is gewoon prachtig.


              Dirk,jou kennis van al deze "oude" dingen ligt stukken hoger dan die van mij,maar waarom zo strikt in al die details,dat is iets wat ik niet begrijp bij de echte kenners.

              Het doet mij denken aan een tafereel die ik ook zelf op Goodwood zag.
              Wij stonden te praten met de baas van Racing Green,die vertelde over zijn Jaguar D-type,over de hoe hij nog gebruikt word en zo,de wagen zelfs startte voor ons.
              Tegelijk met ons sond er nog een gast constant rond de wagen te lopen,en komt hij plots naar de eigenaar en zegt 1 iets :"de toerenteller is niet origineel"
              Wij stonden met onze mond vol tanden,maar de eigenaar raegeerde heel lanconiek:"je hebt absoluit gelijk,maar ik ben toch blij dat ik die wagen heb"
              Zonder nog enig verder commentaar droop die gast af.

              Volledig akkoord,ik heb de indruk dat de Engelsen op dat gebied uniek zijn.
              Ooit sprak ik met Nick Mason over zijn 250GTO,als hij niet bang was om een ongeval of stukken te hebben.
              Zonder nadenken kwam het antwoord,"dan herstellen we die natuurlijk",prachtig.

              Nogmaals,dit begrijp ik niet,wanneer body,chassis en motor echt zijn,hoe kan het dan een replica zijn???

              Persoonlijk denk ik dat een speciale wagen veiliger staat op een groot evenement.
              De mensen die er rondlopen zijn meestal echte liefhebbers die niets verkeerd zullen doen aan die wagens.Meestal hebben ze ook reeds veel geld betaald voor een toegengsticket.
              Op Goodwood spreek ik dikwijls eigenaars aan,tot nu toe heb ik nog nooit gevraagd om plaats te nemen in een wagen(op dat ritje in de Stratos na),maar ik denk zelfs dat de meesten er geen groot probleem zouden van maken,als je maar respeckt toont voor hun materiaal.
              who cares of het rebody of een replica is?
              wel, rechters en zelfs bepaalde wetgevingen in Italy namelijk om maar ergens te beginnen
              eigenaars, potentiele kopers, marktwaardes etc.
              & vooral de enthusiast die het verdient de waarheid & correcte geschiedenis over een wagen te kennen.
              om zeker te zijn dat geschiedenis over een bepaald chassis correct word bijgehouden.

              er is een verschil in een originele D-type waarbij een toerenteller is verandert omdat de originele kapot is & een correcte niet gevonden kan worden tegenover wanneer een origineel chassis & motor genomen worden waarop dan een nieuwe carroserie word geplaats & desgevolgens een replica/recreation is. nu als dit altijd correct word vermeld (en absoluut bij wederverkoop) blijft er nog steeds het feit dat er een originele wagen zijn originele body verloren heeft omdat a: iemand de nieuwe gekozen body mooier vind en/of dat type niet kan kopen (bijna nooit aangeboden of hoge prijsverschillen) b: het origineel, zoals de Gangloff, niet meer bestaat. nietemin is er een andere Bugatti voor gebruikt.
              ook in vele andere gedocumenteerde gevallen is bv zo'n wagen verkocht als zijnde echt & zelfs vaak geknoeid met de s/n of uiterlijk of zelf nrplaten van de wagen, over elke van die situaties ken ik wel voorbeelden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                SLR klinkt pakken beter.
                Die heeft dan ook een piepender geluidje (0:20). Persoonlijk ben ik voor het stoerdere geroffel van de Veyron (0:55).
                Last edited by ; 31/12/2009, 01:57.

                Comment


                • Amai, ik heb ook es ne foto gemaakt!

                  Comment


                  • Hier nog enkele foto´s van afgelopen dinsdag.

                    Voor mijn volledig verslag (hopelijk zonder veel foute info) : http://www.gamequarter.be/new/v4/for...ead.php?t=3181









                    .

                    Comment


                    • vandaag ook langs geweest en was danig onder de indruk van deze tentoonstelling. Er stonden een aantal sublieme klassiekers tussen. En 3 veyrons samen in belgië zal je ook niet snel meer meemaken. (1 gewone; een hermes edition en de grandsport). Enkele foto´volgen later

                      Comment


                      • Best nog wel een geslaagde kleurencombinatie

                        Comment




                        • Foto: http://www.flickr.com/photos/rgt3/
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

                          Comment




                          • Donkerblauw contrasteert geweldig met camel achtig leder Sang bleu is één van de mooiste uitvoeringen imho

                            Comment


                            • Enkele sfeerbeeldjes van bugatti100 van mijn bezoek gisteren. Enige feedback op de foto´s is altijd welkom want ik ga er een 5 tal van gebruiken voor mijn avondlessen fotografie



















                              Comment


                              • Die zwart/rode Fbg is echt super!

                                Comment


                                • en voor de liefhebbers van de moderne

                                  de hermes


                                  en grandsport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                    Enkele sfeerbeeldjes van bugatti100 van mijn bezoek gisteren. Enige feedback op de foto´s is altijd welkom want ik ga er een 5 tal van gebruiken voor mijn avondlessen fotografie
                                    feedback
                                    zorg volgende keer dat je je tripod bijhebt
                                    de 1ste shot van bij de Royale is nogal donker waardoor ik er vanuit ga dat je uit de losse hand hebt geschoten
                                    bij de shot van de T59 zie je het ook dat je, vermoedelijk rond F4-5,6 hebt gezeten sinds de pedalcar niet in je scherpteveld ligt
                                    als je dan hierbinnen met een tripod gaat dan schiet je alles op F12 ofzo dan is dat allemaal lekker scherp & je zet er gewoon een paar seconden op zodat het ook mooi lichter is

                                    Comment


                                    • uehm dirk totaal verkeerd tripod was wel degelijk mee. twas wel niet dat van mijn eigen (is iets aan defect) en dit was niet zo een goed
                                      diafragmakeuzes zijn bewust zo gedaan om scherptedieptes in het beeld te krijgen.
                                      Die van T59 is zo gekozen omdat ik het detail van de eigenaar wou weergeven of dit n geslaagd is wil ik in het midden laten.
                                      De royale is inderdaad uit de hand genomen maar hier gaat het mij ook wat meer om de achtergrond zodat je info hebt voor mensen die niks kennen van het merk of over wat het gaat. de auto in deze foto is wat bijzaak voor mij. Heb die foto ook eens opgelicht achteraf en vond dar niet veel aan.
                                      Een f12 gebruik ik zelden omdat ik zo foto´heel dikwijls nogal platjes vind maar zal dat in het vervolg zeker eens doen. (alles is gedaan tussen 2.8 en 5).

                                      Comment


                                      • Dit is 1 ongeveer een stopje opgetrokken; beter? als ik ze zo naast elkaar zet mag hij dit eigenlijk wel hebben

                                        Last edited by ; 10/01/2010, 17:02.

                                        Comment


                                        • Je foto's zijn spijtig genoeg niet zichtbaar.

                                          Edit. nu wel
                                          Last edited by ; 10/01/2010, 17:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X