Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eerste video -> dat klinkt toch niet schoon in ralanti, zne. Klinkt gelijk nen diesel. 't Is pas bij vollast vanaf midrange dat die echt knap begint te klinken.
En wat ik hier wéér hoor, al altijd dat gevoel gehad: 't is alsof die TTS-RS vijfpitter soundwise 2.000 tpm toerentalbereik te kort komt. Ge verwacht precies dat die nog een eind verder gaat draaien, allez, 'k weet niet goed hoe 't uit te leggen. 't Is alsof die nieuwe motor ergens tussen 2.000 en 4.000 tpm nauwelijks de sound van de oude vijfpitters levert, en pas vanaf dan de mooie sound levert, maar aan (wat?) een kleine 6.000 tpm is 't al gedaan.
Vreemd, en een beetje jammer.
Zijn er soundvideo's met de optionele sportdempers van Audi zelf?
Eerste video -> dat klinkt toch niet schoon in ralanti, zne. Klinkt gelijk nen diesel. 't Is pas bij vollast vanaf midrange dat die echt knap begint te klinken.
En wat ik hier wéér hoor, al altijd dat gevoel gehad: 't is alsof die TTS-RS vijfpitter soundwise 2.000 tpm toerentalbereik te kort komt. Ge verwacht precies dat die nog een eind verder gaat draaien, allez, 'k weet niet goed hoe 't uit te leggen. 't Is alsof die nieuwe motor ergens tussen 2.000 en 4.000 tpm nauwelijks de sound van de oude vijfpitters levert, en pas vanaf dan de mooie sound levert, maar aan (wat?) een kleine 6.000 tpm is 't al gedaan.
Vreemd, en een beetje jammer.
Zijn er soundvideo's met de optionele sportdempers van Audi zelf?
Snap wel wat je bedoelt, is ook eigen aan turbomotoren denk ik.
Dit is de originele sound, met ik denk de sportuitlaat (te zien aan de zwarte sierstukken?):
Idem, klinkt stock (ja denk idd sportuitlaat gezien zwart chromen uitlaattips) eigenlijk veel beter dan met die brulpijpen.
Hoeveel toeren draaiden die Sportquattro turbomotoren maximaal, en hoeveel deze?
Die klank van een vijfpitter wordt gewoon 'anders' op hoge toeren, en op dat filmpje gaat hij zeker niet tot de redline. Die nieuwe blokken draaien evengoed +7000 toeren (rood begint op 7). Een Sport-Quattro heeft een rode zone vanaf 7250 iirc. RS2 gaat iig ook zinvol tot 7000 toeren.
Als vijfpitterfan kan ik dat nieuwe blok z'n sound écht appreciëren... klinkt machtig als vanouds!
Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland
Juist jammer dat ze dat bijzondere inlaatgeluid van de RS2 met z'n specifieke airbox niet behouden hebben. Minstens even veel kippenvel om dat te horen afkomen voor mij.
Awel, I don't buy it. Ik vind 't ook een schitterende sound, echt wel, maar doorheen te weinig revrange. En ik heb nog geen enkele TT-RS gehoord waar verder door werd getrokken dan op de bovenstaande, ik heb er bijna zeker van dat dat echt tot "limit" is. Ofwel maken al die gasten die de moeite nemen om vids te maken en online te zetten maar sprintvideo's en soundfiles tot 5.500 tpm ofzo? Lijkt me toch onwaarschijnlijk...
Niettemin sublieme sound, maar dan enkel met stock (sport)uitlaat eerder. Voor de rest sluit ik me dus zeker bij je aan.
Comment