Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    WOW

    Comment


    • Die blinkt nog geen beetje

      Comment


      • WOW

        Comment


        • Ik ben bezig met alle lichtjes (en een deel andere elektronica) te vernieuwen/vervangen/herstellen in de RS2. Ondertussen is de instrumenten cluster er ook uit verwijderd en natuurlijk moet die dan gedetailed worden!
          Eerst heb ik alles gedemonteerd waarna de volledige cluster ontvet werd; het glas met een alcohol-oplossing en de plastics met Blackfire Interior Cleaner. Om zeker te zijn dat er geen stof meer over blijft, werd alles nog eens met lucht onder druk proper geblazen waarna het polierwerk kon beginnen.

          Om alle krassen te verwijderen ging ik eerst aan de slag met Menzerna PF2500 via rotary en een groene Gloss-it pad, gevolgd door FF3000 met de rotary en blauwe Gloss-it pad. In dergelijk geval is het van belang om heel traag en zacht afwerken om zo alle hologrammen te voorkomen, het "glas" is heel zacht en gevoelig. Er wordt voor rotary gekozen omdat dit een fragiel stuk is en de rotary heel wat minder trilt.

          Als laatste werd er manueel afgewerkt met Swissvax Cleaner Fluid om zeker alle resten te verwijderen. Natuurlijk moest al dit werk ook beschermd worden en werd er gekozen voor Swissvax Zuffenhausen. Deze wax is normaal bestemd voor Porsche maar omdat de jongens uit Stuttgart er toch een beetje bij de ontwikkeling gemoeid waren, heb ik me hier even laten gaan.


          Fotootjes





          Comment


          • Eerste foto nog gedurende de polijststap, je kan de sporen zien.




            En volledig afgewerkt.



            Comment


            • nice!

              Comment


              • Nice Simon, je kan het toch niet laten precies of om alles te detailen Heb je ook die wijzertjes gepoetst of alleen het glas want die wijzers lijken mij nogal fragiel?

                Comment


                • Heerlijk, voorbereidende werken voor de keuring.

                  CarPass.

                  Comment


                  • Nice job!

                    Ook foto's van als de teller terug werkt (lees: verlicht is)?

                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Nice Simon, je kan het toch niet laten precies of om alles te detailen Heb je ook die wijzertjes gepoetst of alleen het glas want die wijzers lijken mij nogal fragiel?
                      Tellers heb ik gewoon met een borstelje afgestoft want die zijn idd heeel fragiel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Heerlijk, voorbereidende werken voor de keuring.

                      CarPass.
                      Carpass heb ik al en is nog maar net ingevuld.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                      Nice job!

                      Ook foto's van als de teller terug werkt (lees: verlicht is)?
                      Daarvoor heb ik nog lichtjes en tijd nodig!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        RS6 Avant stage 3 MRC800

                        Wat foto's :








                        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                        Comment


                        • Schoon curvetje!


                          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                          Comment


                          • Serieuze wolf in schapenvacht

                            Comment




                            • + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                              • Comment


                                • Prachtig kleurtje
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • Net met een S5 op de baan geweest.

                                    Dijk van een wagen, absoluut.

                                    Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
                                    En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.

                                    Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Net met een S5 op de baan geweest.

                                      Dijk van een wagen, absoluut.

                                      Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
                                      En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.

                                      Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden
                                      Zie ik daar een ster in je avatar?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        21?
                                        Dat is echt belachelijk snel... Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat een 997 MkII Turbo daar ongeveer 40s over deed?
                                        Daar komen de pk's pas echt tot uiting, absurd.
                                        Corvette ZR-1 zit zelfs rond de 35s.
                                        Niet normaal die RS6, echt W T F. Absurd idd.

                                        Corvette ZR1 heeft er zo'n 31-32 sec voor nodig (met een goede chauffeur en het moet droog liggen).

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                        Schoon curvetje!

                                        Lees ik dat goed, heeft die nu 734 Nm stock?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Net met een S5 op de baan geweest.

                                          Dijk van een wagen, absoluut.

                                          Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
                                          En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.

                                          Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden
                                          Adaptieve ophanging op comfort of gewone sportophanging?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X