Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S4 avant B8

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een dilemma.

Ik sta op het punt een S4 avant te kopen maar twijfel tussen handgeschakeld en de nieuwe s-tronic versnellingsbak. Heb verschillende forums geraadpleegd en de meningen blijven verdeeld. Overweeg s-tronic daar mijn vrouw ook af en toe met de auto zal rijden. Vrees echter dat de sensaties en het rijplezier van deze s-tronic die van een manuele versnellingsbak niet kunnen evenaren.

Graag jullie mening en/of ervaring.

Comment

• Mijn gedacht erover:

Die S-tronic (DSG) is een knap staaltje techniek, zeker in combinatie met een (potente) benzine is dit wel een plezier.

Handbak is natuurlijk nog wat meer sensatie, maar ook wat meer werk.

't Is maar wat je van trajecten je het meeste zal doen met deze wagen en wat jij (en uw vrouw) willen.

Je kan hier sowieso geen foute keuze maken, die S-tronic is nu ook geen domper op de feestvreugde (of 't rijplezier)

Het is maar hoe je 't beziet...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
        dit is echt nasty

Comment

• Is dat niet de R8 van Beerens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Mijn gedacht erover:

Die S-tronic (DSG) is een knap staaltje techniek, zeker in combinatie met een (potente) benzine is dit wel een plezier.

Handbak is natuurlijk nog wat meer sensatie, maar ook wat meer werk.

't Is maar wat je van trajecten je het meeste zal doen met deze wagen en wat jij (en uw vrouw) willen.

Je kan hier sowieso geen foute keuze maken, die S-tronic is nu ook geen domper op de feestvreugde (of 't rijplezier)

Het is maar hoe je 't beziet...
            Weet je zeker dat de s4 dsg heeft? Dacht dat dat niet zo was, maar ik volg het niet zo goed. Ik zou de vraagsteller aanraden een testrit te maken en zou hem al meegeven dat de meeste mensen een dsg een stuk sportiever vinden dan een gewone automaat dus dat het misschien nog een mooi compromis is.

Comment

• Is dat die NL'se PPI?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Weet je zeker dat de s4 dsg heeft? Dacht dat dat niet zo was, maar ik volg het niet zo goed. Ik zou de vraagsteller aanraden een testrit te maken en zou hem al meegeven dat de meeste mensen een dsg een stuk sportiever vinden dan een gewone automaat dus dat het misschien nog een mooi compromis is.
                De automaat bij de S4 is een 7-traps S-tronic.
                En S-tronic is gebaseerd (met hier en daar enkele kleine aanpassingen) op de DSG van VW, maar systeem ervan is 't zelfde.

Audi gebruikt vanaf de introductie van de tweede generatie Audi TT in 2006 de nieuwe benaming S tronic voor de DSG-versnellingsbak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                  Is dat die NL'se PPI?
                  Geen idee of het een NL'se is, maar een PPI is het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                    Is dat die NL'se PPI?
                    ja, was op C&C roadtrip en in A'pen

verschrikkelijk dik, en machtig geluid

Comment

• + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        ja, was op C&C roadtrip en in A'pen

verschrikkelijk dik, en machtig geluid
                        Nu zie ik het idd, die foto is gemaakt aan die Hangar in A'pen.
                        Dik ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                          Amai, niet slecht zo te horen...

Comment

• Hoeveel keer heeft JC nu al gezegd en ik quote "this is very possibly the best car I've ever driven"?

Maar idd, what a car!!
                            Last edited by Spillies; 09/11/2009, 02:35.

Comment

• Da's ook weer waar...
                              Maar ja, dan is het nu de beste voor eventjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                Amai, niet slecht zo te horen...
                                Andy toch precies de verkeerde keuze gemaakt

Comment

• www.rs246.nl is offline?

Stoppen ze ermee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                    www.rs246.nl is offline?

Stoppen ze ermee?
                                    Bedoel je niet www.rs246.com

Comment

• Wel degelijk www.rs246.nl

Die hadden toch ook een forum, geleid door "Jeffer", waar welliswaar de laatste jaren geen activiteit meer op was?

Comment

• wrappeTT.

Comment

Working...
                                        X