Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ja, gelukkig

Van die Kadett kan ik je ergens volgen, maar zoals gezegd, zo'n Lancia mag er toch best wezen.

Comment

• De RS5 kan wel eens gaan tegenvallen, het is een tweeslachtig product.
      Audi heeft tijden niet geweten wat er van te maken en uiteindelijk zijn ze de verkeerde kant opgegaan IMHO.
      Om te beginnen met de motor, een door ontwikkelde RS4 atmo met 450 pk.
      Als ze er een 3.0TFSI V6 Supercharger in hadden gehangen had je echt een waardige RS5 gehad.
      Nu wordt het toch een lompe bak met een veel te zware motor voorin.
      En als je denkt dat het goed stuurt dan heb je het mis.
      Probeer maar een S5 V8 uit en stap dan gelijk over in de nieuwe S4 3.0TFSI en je weet gelijk wat een prehistorisch rij-karakter de RS5 krijgt.
      Natuurlijk zal Audi er alles aan doen om er nog een beetje knap sturende auto van te maken, maar het had zoveel meer kunnen zijn, met een V6 voorin had het nieuwe maatstaven kunnen zetten, nu niet.
      Wat dat betreft begrijpt Nissan het toch veel beter met de GT-R, want dat het reverentie punt moeten zijn voor de RS5.
      Last edited by ; 24/01/2010, 11:21.

Comment

• + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gaaf filmpje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          De RS5 kan wel eens gaan tegenvallen, het is een tweeslachtig product.
          Audi heeft tijden niet geweten wat er van te maken en uiteindelijk zijn ze de verkeerde kant opgegaan IMHO.
          Om te beginnen met de motor, een door ontwikkelde RS4 atmo met 450 pk.
          Als ze er een 3.0TFSI V6 Supercharger in hadden gehangen had je echt een waardige RS5 gehad.
          Probeer maar een S5 V8 uit en stap dan gelijk over in de nieuwe S4 3.0TFSI en je weet gelijk wat een prehistorisch rij-karakter de RS5 krijgt.
          Natuurlijk zal Audi er alles aan doen om er nog een beetje knap sturende auto van te maken, maar het had zoveel meer kunnen zijn, met een V6 voorin had het nieuwe maatstaven kunnen zetten, nu niet.
          Wat dat betreft begrijpt Nissan het toch veel beter met de GT-R, want dat het reverentie punt moeten zijn voor de RS5.
          En nu is de RS4 net wel een goed sturende wagen (aka Jeremy clarkson, better than the M3). De RS5 zal dit minstens evengoed doen en bijgevolg hecht ik weinig geloof aan jouw plausibele uitleg. Van de V10 zijn ze toch al afgestapt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
            En nu is de RS4 net wel een goed sturende wagen (aka Jeremy clarkson, better than the M3). De RS5 zal dit minstens evengoed doen en bijgevolg hecht ik weinig geloof aan jouw plausibele uitleg. Van de V10 zijn ze toch al afgestapt.
            Ja dat was toen, we zijn nu al weer jaren verder.
            The RS6 is een school voorbeeld hoe het niet moet.
            Natuurlijk is het een beul van een auto, maar in mijn ogen niet RS waardig.
            Het ding weegt 2 ton+ en RS betekent Renn Sport dus licht en krachtig.
            Licht is al in jaren geen enkele Audi meer, zelf de R8 niet.
            De V10 zien we niet meer terug bij Audi, S6, RS6 en S8 krijgen geen V10 meer.
            En ook de next gen R8 zou geen V10 meer krijgen volgens de huidige stand van zaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
              Om te beginnen met de motor, een door ontwikkelde RS4 atmo met 450 pk. Als ze er een 3.0TFSI V6 Supercharger in hadden gehangen had je echt een waardige RS5 gehad.
              Ik veronderstel dat de S5 straks ook gewoon dezelfde V6T krijgt zoals de S4, S5 cabrio & Sportback. Misschien kan je je heil zoeken in een MTM S5 (V6T)?

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
              'k Begrijp je teleurstelling ergens wel, maar je moet niet overdrijven... een M3 heeft ook een V8 onder de kap liggen, qua rij-karakter is het nog steeds een echte M. De laatste RS4 had ook een V8 in de snuit liggen, en in tegenstelling tot de huidige A4/A5 generatie, lag die motor zelfs nog iets verder over de voorwielen.

Dat pre-historisch karakter waarover je spreekt is volgens mij sterk overdreven, die pre-historische V8 werpt misschien ook iets meer gewicht in de schaal. En als de RS5 straks eveneens geassisteerd wordt met het sportdifferentieel, dan komt het heus wel goed. Dan is het maar een kwestie van setup...

Ik vrees dat z'n cliënteel vooral een V8 wenst. Of het waar is of niet, dat is dan zogezegd ook de reden waarom de S5 het nog met een oude V8 doet, want onze Amerikaanse vrienden zouden niets liever willen.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan vrees ik... 't is een utopie als je weet dat een R8 nog niet aan de hielen van zo'n GT-R komt (qua rondetijden dan), hoe ga je dan de A5 zover krijgen? Laat hen al eens proberen een R8 te maken die sneller is.

Comment

• Madonni Di Campiglio in Italie met de AudiClub D'Italia:

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• RS5

Kop op, it's not so bad at all. Je kan wel overal doodleuk die V6 met compressor in hangen (erg mooi blok trouwens) maar wat voor meerwaarde heeft de RS5 dan nog tov de S5?

Je moet het juist positief zien, dit wordt de waarschijnlijk de allerlaatste Audi met de atmo V8 zoals we die nu kennen. Na de RS5 zullen ze denk ik nooit weer een 8 cilinder in een middenklasser lepelen. Zie het als een soort afschijt. Dus voor de mensen die nog een dikke V8 willen, dit is uw laatste kans! In de toekomst zullen er alleen maar kleinere geblazen motoren gemaakt worden.

Ze zijn ruim 2 jaar met de RS5 bezig geweest, dus hopelijk rijdt het toch nog als een beest!

Comment

• Ik zie het ook allemaal als een soort afschijt

Comment

• Schitterend in deze kleur.

Comment

• Comment

• machtige R8

Comment

• + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

me likesss

Comment

• Mijn garage (in de verkeerde kleurtjes)

Comment

• Zo mag wel...

Comment

• Gallardo velgen onder die B5 , staat echt goed !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                          Mijn garage (in de verkeerde kleurtjes)

Lekker lekker lekker

Comment

Working...
                                          X