Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Joepie!

Hij is er!

Comment

• Uw nieuwe wagen of een testwagen ter waarde van 200€?

V8 denk ik?

Comment

• Beltar meer foto's aub ?

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
            Uw nieuwe wagen of een testwagen ter waarde van 200€?

V8 denk ik?
            Yep, v10 heeft 2 "vinnen" vanvoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
              Yep, v10 heeft 2 "vinnen" vanvoor.
              Da's de GT.

De gewone V10 heeft niet van die 'vinnen'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                Da's de GT.

De gewone V10 heeft niet van die 'vinnen'.
                toch wel , slechts 2 vinnen/sleuven voor de V10
                de V8 heeft er 3
                1991 Audi S2 coupe
                2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                  Da's de GT.
                  je hebt gelijk , de GT heeft ook slechts 2 vinnen/sleuven , hoe je het ook wilt noemen
                  1991 Audi S2 coupe
                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Mijn excuses, fuxhound heeft toch gelijk. Ik dacht dat hij met 'vinnen' het volgende wou zeggen:

97
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• proficiat beltar! waar gekocht?

Comment

• + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Comment

• Eerste video -> dat klinkt toch niet schoon in ralanti, zne. Klinkt gelijk nen diesel. 't Is pas bij vollast vanaf midrange dat die echt knap begint te klinken.

En wat ik hier wéér hoor, al altijd dat gevoel gehad: 't is alsof die TTS-RS vijfpitter soundwise 2.000 tpm toerentalbereik te kort komt. Ge verwacht precies dat die nog een eind verder gaat draaien, allez, 'k weet niet goed hoe 't uit te leggen. 't Is alsof die nieuwe motor ergens tussen 2.000 en 4.000 tpm nauwelijks de sound van de oude vijfpitters levert, en pas vanaf dan de mooie sound levert, maar aan (wat?) een kleine 6.000 tpm is 't al gedaan.

Vreemd, en een beetje jammer.

Zijn er soundvideo's met de optionele sportdempers van Audi zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                            Joepie!

Hij is er!
                            Deze heb ik zaterdag middag gespot in Staden, stond niet ver van de bandencentrale geparkeerd en daarachter stond de A5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                              Gewonnen, je mag hem komen halen,... wel heel terugbrengen !
                              Deal!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Eerste video -> dat klinkt toch niet schoon in ralanti, zne. Klinkt gelijk nen diesel. 't Is pas bij vollast vanaf midrange dat die echt knap begint te klinken.

En wat ik hier wéér hoor, al altijd dat gevoel gehad: 't is alsof die TTS-RS vijfpitter soundwise 2.000 tpm toerentalbereik te kort komt. Ge verwacht precies dat die nog een eind verder gaat draaien, allez, 'k weet niet goed hoe 't uit te leggen. 't Is alsof die nieuwe motor ergens tussen 2.000 en 4.000 tpm nauwelijks de sound van de oude vijfpitters levert, en pas vanaf dan de mooie sound levert, maar aan (wat?) een kleine 6.000 tpm is 't al gedaan.

Vreemd, en een beetje jammer.

Zijn er soundvideo's met de optionele sportdempers van Audi zelf?
                                Snap wel wat je bedoelt, is ook eigen aan turbomotoren denk ik.

Dit is de originele sound, met ik denk de sportuitlaat (te zien aan de zwarte sierstukken?):

+ YouTube Video

(je hoort ook de kleppen werken in het filmpje)

Comment

• Zalig geluid.
                                  De drie eerste filmpjes vind ik een beetje teleurstellend, maar het laatste maakt veel goed.

Comment

• Idem, klinkt stock (ja denk idd sportuitlaat gezien zwart chromen uitlaattips) eigenlijk veel beter dan met die brulpijpen.

Hoeveel toeren draaiden die Sportquattro turbomotoren maximaal, en hoeveel deze?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Idem, klinkt stock (ja denk idd sportuitlaat gezien zwart chromen uitlaattips) eigenlijk veel beter dan met die brulpijpen.

Hoeveel toeren draaiden die Sportquattro turbomotoren maximaal, en hoeveel deze?
                                      Die klank van een vijfpitter wordt gewoon 'anders' op hoge toeren, en op dat filmpje gaat hij zeker niet tot de redline. Die nieuwe blokken draaien evengoed +7000 toeren (rood begint op 7). Een Sport-Quattro heeft een rode zone vanaf 7250 iirc. RS2 gaat iig ook zinvol tot 7000 toeren.

Als vijfpitterfan kan ik dat nieuwe blok z'n sound écht appreciëren... klinkt machtig als vanouds!

Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland

Comment

• Juist jammer dat ze dat bijzondere inlaatgeluid van de RS2 met z'n specifieke airbox niet behouden hebben. Minstens even veel kippenvel om dat te horen afkomen voor mij.

+ YouTube Video

Comment

• Awel, I don't buy it. Ik vind 't ook een schitterende sound, echt wel, maar doorheen te weinig revrange. En ik heb nog geen enkele TT-RS gehoord waar verder door werd getrokken dan op de bovenstaande, ik heb er bijna zeker van dat dat echt tot "limit" is. Ofwel maken al die gasten die de moeite nemen om vids te maken en online te zetten maar sprintvideo's en soundfiles tot 5.500 tpm ofzo? Lijkt me toch onwaarschijnlijk...

Niettemin sublieme sound, maar dan enkel met stock (sport)uitlaat eerder. Voor de rest sluit ik me dus zeker bij je aan.

Comment

Working...
                                          X