Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Juist jammer dat ze dat bijzondere inlaatgeluid van de RS2 met z'n specifieke airbox niet behouden hebben. Minstens even veel kippenvel om dat te horen afkomen voor mij.
Valt te regelen met spullen uit de DHZ, hoor ik Gio zeggen. Nee serieus, intake met 'n open filterke en da's gepiept, toch?
Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland
Neen maar ondertussen moeten die motoren ook 10 keer zo proper zijn, ofzo. 'k Denk dat een RS2 makkelijk meer van die dingen die ze nu meten in de uitlaatgassen, de lucht in brult dan 5 TT-RS'en.
Neen maar ondertussen moeten die motoren ook 10 keer zo proper zijn, ofzo. 'k Denk dat een RS2 makkelijk meer van die dingen die ze nu meten in de uitlaatgassen, de lucht in brult dan 5 TT-RS'en.
Njah, ik bedoelde gewoon dat je de intake sound zeker lekkerder moet kunnen krijgen, maar idd identiek hetzelfde zou maar heel zot zijn. Maar very alike is toch ook al goed, denk ik zo.
Al de kerels met een S2 steken een RS2 airbox hoor (als ze eentje vinden), met filter alleen bereiken ze weinig (typisch turbo). Meestal pas nadat ze zo'n filter gekocht hebben
en 't is trouwens slecht voor de turbo, zo'n ander paneel. Stock = best.
Ik zou 't zelf ook niet doen, denk ik, op "mijn" TT-RS. Wel chip, MTM-diffmod, en de OEM sportuitlaat. Intake pas als er een goed ontworpen en power brengende airbox zou komen.
Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland
Ruimte voor verbetering.
Die S2's e.d. met rond de 700 pk, reden die met stock motoronderdelen (zuigers e.d.)?
Zijn er ergens uitgebreide en technisch en rijdynamisch onderbouwde tests te vinden van zo'n Haldex-stuurdozen zoals de MTM quattro box voor de TT-RS? Op de site van MTM staat weinig info. Je hebt er ene met 3 standen dacht ik, wat is de maximale verdeling f/r?
Beyond its rampant straight-line performance, the MTM TT RS also gains a special Haldex ECU override system, featuring three modes for distributing a greater portion of drive to the car’s rear wheels. This ECU override feature reconfigures the Haldex system’s electronic limited-slip centre differential to enact quicker turn-in characteristics (by eliminating all-wheel drive front end wheel scrub) rendering more traditional (and challenging) rear-wheel drive biased dynamics.
Beyond its rampant straight-line performance, the MTM TT RS also gains a special Haldex ECU override system, featuring three modes for distributing a greater portion of drive to the car’s rear wheels. This ECU override feature reconfigures the Haldex system’s electronic limited-slip centre differential to enact quicker turn-in characteristics (by eliminating all-wheel drive front end wheel scrub) rendering more traditional (and challenging) rear-wheel drive biased dynamics.
Ik zou 't zelf ook niet doen, denk ik, op "mijn" TT-RS. Wel chip, MTM-diffmod, en de OEM sportuitlaat. Intake pas als er een goed ontworpen en power brengende airbox zou komen.
Comment