Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Juist jammer dat ze dat bijzondere inlaatgeluid van de RS2 met z'n specifieke airbox niet behouden hebben. Minstens even veel kippenvel om dat te horen afkomen voor mij.
    Valt te regelen met spullen uit de DHZ, hoor ik Gio zeggen. Nee serieus, intake met 'n open filterke en da's gepiept, toch?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland
      Neen maar ondertussen moeten die motoren ook 10 keer zo proper zijn, ofzo. 'k Denk dat een RS2 makkelijk meer van die dingen die ze nu meten in de uitlaatgassen, de lucht in brult dan 5 TT-RS'en.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Valt te regelen met spullen uit de DHZ, hoor ik Gio zeggen. Nee serieus, intake met 'n open filterke en da's gepiept, toch?
        nope, ga je zo niet bereiken, is specifiek aan het design van de airbox waardoor je dat zoete gehuil met lichte drone ertussen krijgt... heerlijk

        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Neen maar ondertussen moeten die motoren ook 10 keer zo proper zijn, ofzo. 'k Denk dat een RS2 makkelijk meer van die dingen die ze nu meten in de uitlaatgassen, de lucht in brult dan 5 TT-RS'en.
        and damn proud of it

        Comment




        • Njah, ik bedoelde gewoon dat je de intake sound zeker lekkerder moet kunnen krijgen, maar idd identiek hetzelfde zou maar heel zot zijn. Maar very alike is toch ook al goed, denk ik zo.

          Comment


          • Al de kerels met een S2 steken een RS2 airbox hoor (als ze eentje vinden), met filter alleen bereiken ze weinig (typisch turbo). Meestal pas nadat ze zo'n filter gekocht hebben

            en 't is trouwens slecht voor de turbo, zo'n ander paneel. Stock = best.

            Comment


            • Ik zou 't zelf ook niet doen, denk ik, op "mijn" TT-RS. Wel chip, MTM-diffmod, en de OEM sportuitlaat. Intake pas als er een goed ontworpen en power brengende airbox zou komen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                Puur cijfermatig bekeken is er weinig vooruitgang geboekt qua specifiek vermogen (eerder achteruitgang). Een SQ haalde in 1984 306pk uit een 2.1l. RS2 deed 315pk uit een 2.2l. Dan is 340 voor een 2.5 niet meer zo bijzonder in audi vijfpitterland
                Ruimte voor verbetering.
                Die S2's e.d. met rond de 700 pk, reden die met stock motoronderdelen (zuigers e.d.)?

                Comment


                • neee, dat mag je niet verwachten

                  het kan stock allemaal vrij veel aan, maar 700pk is vrij buitenaards veel hé
                  dat is meer dan 300pk/l...

                  Comment


                  • Zijn er ergens uitgebreide en technisch en rijdynamisch onderbouwde tests te vinden van zo'n Haldex-stuurdozen zoals de MTM quattro box voor de TT-RS? Op de site van MTM staat weinig info. Je hebt er ene met 3 standen dacht ik, wat is de maximale verdeling f/r?

                    Comment


                    • Beyond its rampant straight-line performance, the MTM TT RS also gains a special Haldex ECU override system, featuring three modes for distributing a greater portion of drive to the car’s rear wheels. This ECU override feature reconfigures the Haldex system’s electronic limited-slip centre differential to enact quicker turn-in characteristics (by eliminating all-wheel drive front end wheel scrub) rendering more traditional (and challenging) rear-wheel drive biased dynamics.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Ruimte voor verbetering.
                        Die S2's e.d. met rond de 700 pk, reden die met stock motoronderdelen (zuigers e.d.)?
                        Lijstje voor 600pk te kunnen draaien (ongeveer 550 afgesteld nu):

                        JE zuigers 8,5:1
                        H profiel drijfstangen
                        dblias nokken 260° en 262° met instelbare tandwielen op de nokken
                        sterker klepveren en titanium retainers
                        variable nokpoelie v dalhback
                        Bosch fuel pomp O44
                        siemens injectors 650cc
                        ARP kopbouten en drijfstangbouten
                        Sterker krukas lagers
                        Korte inlaat
                        Uitlaatspruitstuk met T4 flens
                        Stalen koppakking
                        Volledig geriviseerde cilinderkop en bewerkte cilinderkop
                        custom intercooler 650x300x70
                        koppeling sachs 700nm
                        Turbonetics turbo.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Beyond its rampant straight-line performance, the MTM TT RS also gains a special Haldex ECU override system, featuring three modes for distributing a greater portion of drive to the car’s rear wheels. This ECU override feature reconfigures the Haldex system’s electronic limited-slip centre differential to enact quicker turn-in characteristics (by eliminating all-wheel drive front end wheel scrub) rendering more traditional (and challenging) rear-wheel drive biased dynamics.
                          Geniaal!

                          Comment


                          • de witte uit limburg zeker?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ik zou 't zelf ook niet doen, denk ik, op "mijn" TT-RS. Wel chip, MTM-diffmod, en de OEM sportuitlaat. Intake pas als er een goed ontworpen en power brengende airbox zou komen.
                              Concrete TT-RS plannen Gilles?
                              Wij anders wel
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                              Comment


                              • @Avantus: Misschien

                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                                  Concrete TT-RS plannen Gilles?
                                  Wij anders wel
                                  'k Zou dat durven overwegen als daily en funcar inéén, ja. Maar dat zal niet voor direct zijn...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    'k Zou dat durven overwegen als daily en funcar inéén, ja. Maar dat zal niet voor direct zijn...
                                    Idem, maar dan zo'n RS3. Maar dan moet ik eerst wat meer gaan verdienen

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Comment


                                        • Een TT mk1 vind ik zo lelijk.

                                          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X