Oorspronkelijk geplaatst door The Swede
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenGoed, jullie weten hier duidelijk wel dat jullie een R8 en een RS-TT geile bakken vinden, maar zit er hier ook iemand die van de Audi S modellen ECHT iets afweet ?
Qua betrouwbaarheid heb je niet echt veel te vrezen, van deze 2 modellen zitten er ook een paar op AudiSport en heb daar nog niets slechts van gelezen.
Ook zijn het niet echt de bakken die zwaar afgeragd worden, al moet je dat altijd afzonderlijk bekijken van auto tot auto.
Zijn altijd goed uitgerust en afwerkingskwaliteit zit wel snor aangezien er een Audi badge op hangt.
Voor de rest zijn de motoren van de 2 generaties klop 't zelfde.
Maar wat moet je eigenlijk weten?
Dat het een goede koop zal zijn?
Ja, maar het zuipt veel te veel voor de prestaties dat je er maar van terug krijgt.
En ik zou persoonlijk voor de B6 (2e advertentie gaan), omdat ie wat minder kilometers heeft en de B6 veel meer stance heeft in de S-livrei dan de B7 (1e ad).
Edit; de B7 zal wel wat "moderner" zijn, maar niet op een heel ander niveau. Om maar te zeggen dat de navigatie bij allebei ook net dezelfde is, enzoverder...Last edited by Spillies; 18/11/2010, 15:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenVeel verschil zit er tussen die 2 modellen nu niet echt.
Qua betrouwbaarheid heb je niet echt veel te vrezen, van deze 2 modellen zitten er ook een paar op AudiSport en heb daar nog niets slechts van gelezen.
Ook zijn het niet echt de bakken die zwaar afgeragd worden, al moet je dat altijd afzonderlijk bekijken van auto tot auto.
Zijn altijd goed uitgerust en afwerkingskwaliteit zit wel snor aangezien er een Audi badge op hangt.
Voor de rest zijn de motoren van de 2 generaties klop 't zelfde.
Maar wat moet je eigenlijk weten?
Dat het een goede koop zal zijn?
Ja, maar het zuipt veel te veel voor de prestaties dat je er maar van terug krijgt.
En ik zou persoonlijk voor de B6 (2e advertentie gaan), omdat ie wat minder kilometers heeft en de B6 veel meer stance heeft in de S-livrei dan de B7 (1e ad).
Edit; de B7 zal wel wat "moderner" zijn, maar niet op een heel ander niveau. Om maar te zeggen dat de navigatie bij allebei ook net dezelfde is, enzoverder...
Breng hem anders eens in contact met iemand van op audisport die er eentje heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWat moet hij meer zeggen . B6 en B7 zijn toch klets 'tzelfde qua onderstel/interieur/motor/bak ? Niet ?
Mijn technische kennis reikt niet ver genoeg om veel over die dingen te weten, maar een Audi-gepassioneerd persoon als Spillies kan daar sowieso preciezer over zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenVeel verschil zit er tussen die 2 modellen nu niet echt.
Qua betrouwbaarheid heb je niet echt veel te vrezen, van deze 2 modellen zitten er ook een paar op AudiSport en heb daar nog niets slechts van gelezen.
Ook zijn het niet echt de bakken die zwaar afgeragd worden, al moet je dat altijd afzonderlijk bekijken van auto tot auto.
Zijn altijd goed uitgerust en afwerkingskwaliteit zit wel snor aangezien er een Audi badge op hangt.
Voor de rest zijn de motoren van de 2 generaties klop 't zelfde.
Maar wat moet je eigenlijk weten?
Dat het een goede koop zal zijn?
Ja, maar het zuipt veel te veel voor de prestaties dat je er maar van terug krijgt.
En ik zou persoonlijk voor de B6 (2e advertentie gaan), omdat ie wat minder kilometers heeft en de B6 veel meer stance heeft in de S-livrei dan de B7 (1e ad).
Edit; de B7 zal wel wat "moderner" zijn, maar niet op een heel ander niveau. Om maar te zeggen dat de navigatie bij allebei ook net dezelfde is, enzoverder...Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenqua looks voor mij sowieso de B6, veeel dikker.
Met dank.
Het idee waar ik al een hele tijd eigenlijk mee speel is die Lexus door iets te vervangen met iets meer karakter. Die Lexus staat hier nu wel al 2 jaar en doet rationeel echt perfect zijn werk. Draait als een Zwitsers uurwerk, rijdt perfect, etc. alleen... SAAAAAAAAAAIIIIIII !
Ik merkte vorige week in een Engels magazine dat de S4's nogal een duik hadden genomen qua waarde en gezien de prijs, lijkt me dit een mooie kandidaat.
Uiteindelijk wil ik een betrouwbare wagen die veilig is, ietwat d'r goed uitziet (voor madame) en ook een beetje aangenaam rijdt (want ik gebruik het "werkpaard" hier thuis nogal eens om Nice centrum en zo in te rijden).
Verbruik is dus geen echt probleem en echt super hard gaan moet het niet doen.
Waar ik bij oudere Duitse sportberlines wel steeds voor vrees, is dat het een bodemloze put is waar ge gewoon geld ingooit.
Als het dan toch iets "onbetrouwbaar" moet zijn, dan koop ik liever voor 2000 Euro een 750i van begin de jaren 90. Gaat die kapot, dan zet ge hem bij het groot vuil.
Als ge 10000-12000 Euro uitgeeft voor een run-about, dan wilt ge wel dat die een beetje redelijk blijft rijden voor een paar jaar.
Ik vind dat ouder model met iets hoekiger grill inderdaad ook stukken mooier. En het interieur, het chassi en de motor waren inderdaad hetzelfde, dacht ik.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
En er zijn weldegelijk mechanische verschillen.
De B7 heeft een steviger vliegwiel en andere drukgroep. B6 heeft héél af en toe last van defect vliegwiel, maar dat komt omwille van zware mishandeling. Als je voelt dat de auto davert bij vertrekken dan is de kans groot dat het vliegwiel te vervangen is. B7 koppeling + vliegwiel is te monteren op een B6 moest het te vervangen zijn.
De B7 met manuele bak heeft vanaf modeljaar 2006 het 60-40 torsen 3 centerdiff. Al de vorige én automaten sowieso 50:50 torsen 2.
En verder zijn de meest voorkomende failures:
- Misfires door een kapotte bobijn. Audi heeft al meerdere herziene versies uitgebracht. Ondertussen is het versie Q die je moet hebben.
- Luchtmassameter durft kapot gaan. Komt altijd boven bij uitlezen, dus best checken.
- Lekkende kleppendekselpakking durft voorkomen. Geen al te zotte kost ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenEn er zijn weldegelijk mechanische verschillen.
De B7 heeft een steviger vliegwiel en andere drukgroep. B6 heeft héél af en toe last van defect vliegwiel, maar dat komt omwille van zware mishandeling. Als je voelt dat de auto davert bij vertrekken dan is de kans groot dat het vliegwiel te vervangen is. B7 koppeling + vliegwiel is te monteren op een B6 moest het te vervangen zijn.
De B7 met manuele bak heeft vanaf modeljaar 2006 het 60-40 torsen 3 centerdiff. Al de vorige én automaten sowieso 50:50 torsen 2.
En verder zijn de meest voorkomende failures:
- Misfires door een kapotte bobijn. Audi heeft al meerdere herziene versies uitgebracht. Ondertussen is het versie Q die je moet hebben.
- Luchtmassameter durft kapot gaan. Komt altijd boven bij uitlezen, dus best checken.
- Lekkende kleppendekselpakking durft voorkomen. Geen al te zotte kost ook.
Moest het een runabout voor mezelf zijn, dan zou ik wel manueel durven nemen, maar dan ga je wel eerder direct voor een RS4.
Anyway, we zien wel. Eerst kijken of we toch Zwitserland doen of hier in Frankrijk blijven. Dat laatste lijkt ons nl met de dag meer aantrekkelijk.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten't Lijkt me spijtig dat je nu echt niéts hebt gezegd waar The Swede iets mee kan doen...
Breng hem anders eens in contact met iemand van op audisport die er eentje heeft?
Gij hebt toch echt een probleem met jezelf.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeerlijke 124!Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenBreder rubber voor- als achteraan?
Comment
Comment