Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik ben bezig met alle lichtjes (en een deel andere elektronica) te vernieuwen/vervangen/herstellen in de RS2. Ondertussen is de instrumenten cluster er ook uit verwijderd en natuurlijk moet die dan gedetailed worden!
Eerst heb ik alles gedemonteerd waarna de volledige cluster ontvet werd; het glas met een alcohol-oplossing en de plastics met Blackfire Interior Cleaner. Om zeker te zijn dat er geen stof meer over blijft, werd alles nog eens met lucht onder druk proper geblazen waarna het polierwerk kon beginnen.
Om alle krassen te verwijderen ging ik eerst aan de slag met Menzerna PF2500 via rotary en een groene Gloss-it pad, gevolgd door FF3000 met de rotary en blauwe Gloss-it pad. In dergelijk geval is het van belang om heel traag en zacht afwerken om zo alle hologrammen te voorkomen, het "glas" is heel zacht en gevoelig. Er wordt voor rotary gekozen omdat dit een fragiel stuk is en de rotary heel wat minder trilt.
Als laatste werd er manueel afgewerkt met Swissvax Cleaner Fluid om zeker alle resten te verwijderen. Natuurlijk moest al dit werk ook beschermd worden en werd er gekozen voor Swissvax Zuffenhausen. Deze wax is normaal bestemd voor Porsche maar omdat de jongens uit Stuttgart er toch een beetje bij de ontwikkeling gemoeid waren, heb ik me hier even laten gaan.
Fotootjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenNice Simon, je kan het toch niet laten precies of om alles te detailen Heb je ook die wijzertjes gepoetst of alleen het glas want die wijzers lijken mij nogal fragiel?
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHeerlijk, voorbereidende werken voor de keuring.
CarPass.
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenNice job!
Ook foto's van als de teller terug werkt (lees: verlicht is)?
Comment
-
-
Net met een S5 op de baan geweest.
Dijk van een wagen, absoluut.
Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.
Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNet met een S5 op de baan geweest.
Dijk van een wagen, absoluut.
Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.
Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten21?
Dat is echt belachelijk snel... Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat een 997 MkII Turbo daar ongeveer 40s over deed?
Daar komen de pk's pas echt tot uiting, absurd.
Corvette ZR-1 zit zelfs rond de 35s.
Corvette ZR1 heeft er zo'n 31-32 sec voor nodig (met een goede chauffeur en het moet droog liggen).
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenSchoon curvetje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNet met een S5 op de baan geweest.
Dijk van een wagen, absoluut.
Maar persoonlijk zou ik het nooit kopen eerlijk gezegd. Hij is te hard afgeveerd om een GT te zijn, en hij lijkt me wat log, en een klein beetje vaag in het stuur om als sportwagen te dienen (heb er absoluut niet mee zitten raggen, dus misschien is het op hoge snelheid beter). Mocht ik in die klasse een sportwagen zoeken zou ik precies eerder naar een M3 neigen, die gelijkaardig afgeveerd is, maar een naar mijn gevoel veel beter stuurgevoel geeft.
En qua GT is een E500/650i onklopbaar op dat niveau imho. Zelfs met AMG-ophanging rijdt die E500 nog een stukje comfortabeler als je op de belgische betonbanen kilometers moet malen. En de 650i lijkt in alles een meer volwassen wagen te zijn.
Maar ik zou er absoluut niet rouwig om zijn om daar dagelijks in rond te rijden
Comment
Comment