Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Comment
-
Voor de kenners waarschijnlijk een domme vraag maar: waarom hebben de Turbo modelletjes (en de GT2) side vents achter de deuren en een GT3 (RS) dit niet?
Ik neem aan dat die daar niet voor de show zitten op zo'n wagen, dus als de Turbo ze kan gebruiken, waarom dan niet de GT3 (RS) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenExtra lucht aanzuigen voor de turbo's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenExtra lucht aanzuigen voor de turbo's.
De intercoolers liggen achter die luchtinlaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sasse Bekijk BerichtenBen zo geen Porschist. Die GT3-dingen zijn atmosferisch dus ... Verklaart een hele boel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenTurbo's die verse lucht aanzuigen??
De intercoolers liggen achter die luchtinlaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenTurbo's die verse lucht aanzuigen??
De intercoolers liggen achter die luchtinlaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenDie lucht is toch voor de turbo's bedoelt, nee?
Die lucht gaat naar de intercooler...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenKan zijn, altijd verkeerd gedacht dus
En waar zitten de intercoolers dan bij een gt3 bijvoorbeeld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenKan zijn, altijd verkeerd gedacht dus
En waar zitten de intercoolers dan bij een gt3 bijvoorbeeld?
Intercoolers worden niet gebruikt bij atmosferische motoren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichtendient om de turbo's af te koelen, maw GT3 zal er geen hebben
Dat zei ik toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk Berichtendient om de turbo's af te koelen, maw GT3 zal er geen hebben
Comment
-
porsche.com stelt het volgende :
The 911 Turbo has always been synonymous with performance. Now the car is more capable than ever thanks to a new twin turbo system featuring Variable Turbine Geometry (VTG).
On a conventional turbocharger, the exhaust flow drives a turbine that is connected to a compressor in the air intake tract. By ‘squeezing’ the incoming air, the amount of oxygen in a given volume is increased. Since compression also causes an increase in temperature, the air must be passed through an ‘intercooler’ unit. With more oxygen present in each cylinder charge, more fuel can be burnt yielding greater energy. Since higher exhaust pressures generate corresponding loads on the intake side, the intake pressure must be carefully controlled in order to protect the engine. On the new 911 Turbo, the ‘boost pressure’ is limited using ‘wastegate’ valves that bypass excess pressure around the twin exhaust turbines.
edit : ondanks deze uitleg versta ik er nog altijd amper iets van
Comment
Comment