Heb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk BerichtenHeb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk BerichtenHeb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenHeb je dan de hele zomer met rugpijn rondgereden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAkkoord Jokke. Ik ben ook meteen met 380 pk op circuit gegaan, maar die youngsters vergeten soms eens dat wij al > 20 jaar met een wagen rondrijden. Het is wel waar dat je beter kan opbouwen met een minder krachtige wagen. Met een Porsche gaat het meteen heel snel waardoor het een pak moeilijker is om je bochten correct te nemen (je komt veel sneller aan, rempunt bepalen wordt dus wat delicater, enz), met een tragere wagen kan je wel makkelijker alles aanleren.
Ik weet bvb nu al dat het flink wennen zal zijn aan de snelheid die een GT3 mogelijk maakt, zelfs tov mijn vorige 997S. Maar dat is nu net, zoals je ook zegt, de uitdaging : stilaan groeien naar het potentieel dat die wagen biedt.
Dat is dan geld dat je wel kwijt bent van je spaarbonus en je bedrag vermindert voor je opstap naar iets hoger. Dat speelt ook mee hé.
En voor de rest denk ik dat het om discipline gaat. Met een moto heb je dat toch ook wel nodig. Je eigen limieten, en die van je machine kennen.
Zelfoverschatting is een even groot gevaar. Zoals gezegd ben ik bereid om me gedurende enkele trackdays te laten passeren door een 205GTI uit 1995 rustig leren, aanvoelen en op safe rijden.
Als je leert om je gaspedaal niet volledig in te drukken en je laat je voldoende begeleiden....
Alleen (zie andere topic) is de vraag nu: welke wagen? en koop ik nu of stel ik even uit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenGelukkig heb je je A3 nog, mijn beste Ferdinand.
Ik dacht iets van een 64.000 euro??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtennog eentje van zaterdag
Nice pic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenKan ik volgen, ik overweeg wel iets lichter te nemen, maar je verliest toch snel 10/30.000 euro op 1 tot 2 jaar.
Dat is dan geld dat je wel kwijt bent van je spaarbonus en je bedrag vermindert voor je opstap naar iets hoger. Dat speelt ook mee hé.
En voor de rest denk ik dat het om discipline gaat. Met een moto heb je dat toch ook wel nodig. Je eigen limieten, en die van je machine kennen.
Zelfoverschatting is een even groot gevaar. Zoals gezegd ben ik bereid om me gedurende enkele trackdays te laten passeren door een 205GTI uit 1995 rustig leren, aanvoelen en op safe rijden.
Als je leert om je gaspedaal niet volledig in te drukken en je laat je voldoende begeleiden....
Alleen (zie andere topic) is de vraag nu: welke wagen? en koop ik nu of stel ik even uit?
En voor iemand die een Panaturbo nieuw heeft gekocht lijken overwegingen over waardeverlies eerder van bijkomstige aard te zijn
Als je toch voor een GT3 zou gaan, neem dan meteen een 997 want die schijnen toch een stuk "makkelijker" te beheersen te zijn tov een 996.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichtenen koop ik nu of stel ik even uit?
Noem me 1 goede reden om uit te stellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk BerichtenHeb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNoem me 1 goede reden om uit te stellenDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWat vond je van de PDK eigenlijk ?
Maar naar wat ik hoor bij mensen van Porsche zelf twijfelt men nog aan betrouwbaarheid bij zeer intensief gebruik. Ik denk dat daar de zwakte ligt. Met name het terugschakelen zou enorm sleetig zijn.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenEn, iets kunnen forceren op de achterbank?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenJij bent dus RedBaron vanop BD
Nice pic1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk wil je gerust mijn ervaring van een pdk vertellen. Prachtig, makkelijk om meer geconcentreerd te blijven bij het sturen, insturen. Schakelt onwaarschijnlijk snel. (wel licht schokkerig bij bv file rijden of traag verkeer), ook als je zelf schakelt.
Maar naar wat ik hoor bij mensen van Porsche zelf twijfelt men nog aan betrouwbaarheid bij zeer intensief gebruik. Ik denk dat daar de zwakte ligt. Met name het terugschakelen zou enorm sleetig zijn.....
uit testen blijkt toch dat porsche zen pdk veruit de beste is qua uithouding
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenEventjes polsten, aangaande het voorgaande, of volgende hypothese correct is: "De kans dat een 2e handswagen met manuele versnellingsbak er slechter aan toe is dan een wagen met PDK is groter want die laatste is quasi fool-proof"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenFlup heeft die foto niet getrokken he.
Comment
Comment