Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk Berichten
      Heb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
      Heb je dan de hele zomer met rugpijn rondgereden?

      Comment


      • ik zou wel weten welke kleur te kiezen bij een eventuele porsche aankoop!
        Isn’t this car stunning in Ruby Red with the Black interior? The Yellow Ceramic Composite brake calipers really stand out against the Ruby Red. This car has too many options to list but the h…

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk Berichten
          Heb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
          Gelukkig heb je je A3 nog, mijn beste Ferdinand.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
            Heb je dan de hele zomer met rugpijn rondgereden?
            Ja tuurlijk! Me die porsche heb ik toen wel wa grietjes gefixed

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Akkoord Jokke. Ik ben ook meteen met 380 pk op circuit gegaan, maar die youngsters vergeten soms eens dat wij al > 20 jaar met een wagen rondrijden. Het is wel waar dat je beter kan opbouwen met een minder krachtige wagen. Met een Porsche gaat het meteen heel snel waardoor het een pak moeilijker is om je bochten correct te nemen (je komt veel sneller aan, rempunt bepalen wordt dus wat delicater, enz), met een tragere wagen kan je wel makkelijker alles aanleren.

              Ik weet bvb nu al dat het flink wennen zal zijn aan de snelheid die een GT3 mogelijk maakt, zelfs tov mijn vorige 997S. Maar dat is nu net, zoals je ook zegt, de uitdaging : stilaan groeien naar het potentieel dat die wagen biedt.
              Kan ik volgen, ik overweeg wel iets lichter te nemen, maar je verliest toch snel 10/30.000 euro op 1 tot 2 jaar.

              Dat is dan geld dat je wel kwijt bent van je spaarbonus en je bedrag vermindert voor je opstap naar iets hoger. Dat speelt ook mee hé.
              En voor de rest denk ik dat het om discipline gaat. Met een moto heb je dat toch ook wel nodig. Je eigen limieten, en die van je machine kennen.

              Zelfoverschatting is een even groot gevaar. Zoals gezegd ben ik bereid om me gedurende enkele trackdays te laten passeren door een 205GTI uit 1995 rustig leren, aanvoelen en op safe rijden.
              Als je leert om je gaspedaal niet volledig in te drukken en je laat je voldoende begeleiden....
              Alleen (zie andere topic) is de vraag nu: welke wagen? en koop ik nu of stel ik even uit?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Gelukkig heb je je A3 nog, mijn beste Ferdinand.
                Zo veel heeft die auto niet gekost, als ik mijn nonkel mocht geloven..
                Ik dacht iets van een 64.000 euro??

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  nog eentje van zaterdag
                  Jij bent dus RedBaron vanop BD
                  Nice pic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Kan ik volgen, ik overweeg wel iets lichter te nemen, maar je verliest toch snel 10/30.000 euro op 1 tot 2 jaar.

                    Dat is dan geld dat je wel kwijt bent van je spaarbonus en je bedrag vermindert voor je opstap naar iets hoger. Dat speelt ook mee hé.
                    En voor de rest denk ik dat het om discipline gaat. Met een moto heb je dat toch ook wel nodig. Je eigen limieten, en die van je machine kennen.

                    Zelfoverschatting is een even groot gevaar. Zoals gezegd ben ik bereid om me gedurende enkele trackdays te laten passeren door een 205GTI uit 1995 rustig leren, aanvoelen en op safe rijden.
                    Als je leert om je gaspedaal niet volledig in te drukken en je laat je voldoende begeleiden....
                    Alleen (zie andere topic) is de vraag nu: welke wagen? en koop ik nu of stel ik even uit?
                    Het zal zichzelf wel uitwijzen nadat je met je Panaturbo een paar trackdays hebt gedaan

                    En voor iemand die een Panaturbo nieuw heeft gekocht lijken overwegingen over waardeverlies eerder van bijkomstige aard te zijn

                    Als je toch voor een GT3 zou gaan, neem dan meteen een 997 want die schijnen toch een stuk "makkelijker" te beheersen te zijn tov een 996.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      en koop ik nu of stel ik even uit?

                      Noem me 1 goede reden om uit te stellen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door autofreakske Bekijk Berichten
                        Heb vorig jaar van mn nonkel zijn porsche 911 gt3 mogen gebruiken in de zomer. Ik moet zeggen, na 20 minuten kreeg ik al pijn in mijn rug..
                        Wat vond je van de PDK eigenlijk ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Noem me 1 goede reden om uit te stellen
                          998
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Wat vond je van de PDK eigenlijk ?
                            Ik wil je gerust mijn ervaring van een pdk vertellen. Prachtig, makkelijk om meer geconcentreerd te blijven bij het sturen, insturen. Schakelt onwaarschijnlijk snel. (wel licht schokkerig bij bv file rijden of traag verkeer), ook als je zelf schakelt.

                            Maar naar wat ik hoor bij mensen van Porsche zelf twijfelt men nog aan betrouwbaarheid bij zeer intensief gebruik. Ik denk dat daar de zwakte ligt. Met name het terugschakelen zou enorm sleetig zijn.....

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                En, iets kunnen forceren op de achterbank?
                                ma nee gij! Daar gebruikten we onzen opel corsa voor

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                  Jij bent dus RedBaron vanop BD
                                  Nice pic
                                  Flup heeft die foto niet getrokken he.
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Ik wil je gerust mijn ervaring van een pdk vertellen. Prachtig, makkelijk om meer geconcentreerd te blijven bij het sturen, insturen. Schakelt onwaarschijnlijk snel. (wel licht schokkerig bij bv file rijden of traag verkeer), ook als je zelf schakelt.

                                    Maar naar wat ik hoor bij mensen van Porsche zelf twijfelt men nog aan betrouwbaarheid bij zeer intensief gebruik. Ik denk dat daar de zwakte ligt. Met name het terugschakelen zou enorm sleetig zijn.....
                                    dat zal dan slaan op circuitgebruik, niet? want bij dagelijks gebruik kan ik me dat moeilijk voorstellen dat dit niet op punt zou staan.
                                    uit testen blijkt toch dat porsche zen pdk veruit de beste is qua uithouding

                                    Comment


                                    • Eventjes polsten, aangaande het voorgaande, of volgende hypothese correct is: "De kans dat een 2e handswagen met manuele versnellingsbak er slechter aan toe is dan een wagen met PDK is groter want die laatste is quasi fool-proof"

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                        Eventjes polsten, aangaande het voorgaande, of volgende hypothese correct is: "De kans dat een 2e handswagen met manuele versnellingsbak er slechter aan toe is dan een wagen met PDK is groter want die laatste is quasi fool-proof"
                                        Het kan, maar ik heb bv geen idee van hoe die PDK het uithoudt bij 100K+ kilometers.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                          Flup heeft die foto niet getrokken he.
                                          Ah oki, thx voor de info

                                          Comment

                                          Working...
                                          X