Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Op die laatste foto's vind ik dat interieur enorm "druk" overkomen. Je zou er bijna een beetje zenuwachtig van worden. IRL had ik dat gevoel ook wel wat, ook vooraan. Erg drukke middenconsole, en de auto "omsluit" je hard en biedt echt een totaal ander gevoel als al de rest van de auto's in dat en naburige segmenten. Ik vind 'm eigenlijk niet zo héél erg gezellig, binnenin.
Maar als je nagaat dat dit eigenlijk een soort van sportwagen-voor-4 mét koffer moet betekenen, dan klopt dat beeld én het gevoel wel.
'k Ben er nog altijd niet wild van, wat looks betreft, al vind ik 'm wel zeer indrukwekkend (IRL dan, op foto blijft 't een blob). Ik kijk er telkens opnieuw naar, als ik er ene zie, en 'ie trekt echt de aandacht naar zich ... maar mooi? Not in a million years (naar mijn smaak).
'k Was daarentegen des te meer overtuigd van het rijgevoel van de auto. En als ik de steeds opnieuw lovende tests lees, dan moet 't inzake dynamiek een pareltje van engineering zijn.
Ik had vooral het gevoel (heb een testritje kunnen doen) van met een zeer grote wagen onderweg te zijn. Subjectief dan, want qua rijgevoel is 'm zeer agiel en lichtvoetig...
V8 kon mij niet zo bekoren : echt een motor voor met een automaat, veel koppel onderin, voelde heel anders aan dan de hoogtoerige V8 in de RS4. Maw je moet/mag vroeg opschakelen, nodigt niet uit tot sportief rijden.
Een prima product, maar niet direct iets voor mij...
Ik had vooral het gevoel (heb een testritje kunnen doen) van met een zeer grote wagen onderweg te zijn. Subjectief dan, want qua rijgevoel is 'm zeer agiel en lichtvoetig...
V8 kon mij niet zo bekoren : echt een motor voor met een automaat, veel koppel onderin, voelde heel anders aan dan de hoogtoerige V8 in de RS4. Maw je moet/mag vroeg opschakelen, nodigt niet uit tot sportief rijden.
Een prima product, maar niet direct iets voor mij...
Heb je de Turbo gereden of de S? In 't geval van de S, hoe verhoudt dat zich tegenover je RS4 qua kracht/snelheid?
Ruby red staat 'em ook nog wel knap precies, zeker in combinatie met die Turbo velgen! Alleen zou ik toch voor een meer veilige optie gaan zoals zilver of zwart, zeker op zo een wagen!
Ruby red staat 'em ook nog wel knap precies, zeker in combinatie met die Turbo velgen! Alleen zou ik toch voor een meer veilige optie gaan zoals zilver of zwart, zeker op zo een wagen!
Ruby Red is een prachtige kleur voor de Panamera imho.
Zilver zou ik niet meteen kiezen omdat de lijnen niet zo goed tot z'n recht komen en de Panamera banaal laat ogen.
Heb je de Turbo gereden of de S? In 't geval van de S, hoe verhoudt dat zich tegenover je RS4 qua kracht/snelheid?
't was een 4S met PDK. Voelde eigenlijk aan als de S4 (V waarmee ik ooit een testrit deed. Vooral veel koppel onderin (deze is 4,8 tov een 4,2) en de motor valt precies dood boven de 4 à 5000 toeren
Ik schakelde manueel en reed eerst zoals met de RS4 (ver in de toeren gaan) maar toen ik bij 4000 toeren begon op te schakelen reed 'm een stuk vlotter. 'k Weet niet ik de juiste term gebruik, maar ik zou "toerenlui" willen gebruiken (tov toerengeil).
Maar : zo'n motor past echt wel goed bij de Panamera hoor
Comment